Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Materials Science and Engineering (S1)

Sylabus przedmiotu Case Studies in Biomaterials:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Materials Science and Engineering
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Case Studies in Biomaterials
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Polimerów i Biomateriałów
Nauczyciel odpowiedzialny Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 15 1,00,25zaliczenie
seminariaS6 45 3,00,75zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basic knowledge in polymer, metal and ceramic materials synthesis, characterization and structure-properties relationship with the application as biomaterials

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1To gain the knowledge, skills and competences in the field of various aspects of biomaterials synthesis, characterization and medical applications
C-2To carry out a basic literature search based on databases and scientific literature.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Design of biomaterials for hard and soft tissue repair5
T-P-2Design of metal and ceramic biomaterials5
T-P-3Nanomaterials for medical applications5
15
seminaria
T-S-1Operating conditions and mechanisms of dergadation/failure of biomedical materials3
T-S-2The most common problems with ensuring the quality of implants and endoprostheses3
T-S-3Methods of preventing biomaterials from destructive phenomena3
T-S-4The issue of biocompatibility3
T-S-5Development directions of nano- and micro-crystalline ceramic, metallic and composite biomaterials. Intelligent structures3
T-S-6Production process of TiO2 - cause and effect relationships6
T-S-7Analysis and discussion of current biomaterials literature15
T-S-8Analysis and discussion of current nanomaterials literature9
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1participation in projects15
A-P-2individual study of literature10
A-P-3consultations5
30
seminaria
A-S-1participation in seminars45
A-S-2individual study of literature30
A-S-3consultations15
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Seminars
M-2Discussion
M-3Case study
M-4Projects

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Assessment based on evaluation of the given presentation and activity during discussions (seminar).
S-2Ocena podsumowująca: Written project and presentation (project)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MSE_1A_C22a_W01
The student has knowledge in the subject of case analysis in the field of biomaterials.
MSE_1A_W10C-1, C-2T-S-2, T-P-3, T-P-1, T-S-8, T-S-7, T-P-2, T-S-4, T-S-6, T-S-3, T-S-5, T-S-1M-2, M-1, M-4, M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MSE_1A_C22a_U01
Studdent can perform a case study for selected Biomaterials Engineering problems.
MSE_1A_U09, MSE_1A_U12C-2, C-1T-S-6, T-P-2, T-S-1, T-S-3, T-P-3, T-S-7, T-S-2, T-S-4, T-P-1, T-S-5, T-S-8M-4, M-2, M-3, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MSE_1A_C22a_K01
Student understands the need for continuous training and development in the field of case studies
MSE_1A_K05C-2, C-1T-P-1, T-S-2, T-S-4, T-S-8, T-S-6, T-P-3, T-S-5, T-S-1, T-S-7, T-P-2, T-S-3M-1, M-4, M-3, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MSE_1A_C22a_W01
The student has knowledge in the subject of case analysis in the field of biomaterials.
2,0
3,0from 50 to 55% of percentage points
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MSE_1A_C22a_U01
Studdent can perform a case study for selected Biomaterials Engineering problems.
2,0
3,0from 50 to 55% of percentage points
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MSE_1A_C22a_K01
Student understands the need for continuous training and development in the field of case studies
2,0
3,0from 50 to 55% of percentage points
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. J. Y. Wong, J. D. Bronzino, D.R. Peterson, Biomaterials Principles and Practices, CRC Press, 2013
  2. R. Hudak, M. Penhaker, J. Majernik, Biomedical engineering—technical applications in medicine, InTech, 2012
  3. A. Serra Ed., Advances in Bioengineering, InTechOpen, 2015
  4. Aldo R. Boccaccini, Peter X. Ma, Tissue Engineering Using Ceramics and Polymers, Elsevier, 2014

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Design of biomaterials for hard and soft tissue repair5
T-P-2Design of metal and ceramic biomaterials5
T-P-3Nanomaterials for medical applications5
15

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Operating conditions and mechanisms of dergadation/failure of biomedical materials3
T-S-2The most common problems with ensuring the quality of implants and endoprostheses3
T-S-3Methods of preventing biomaterials from destructive phenomena3
T-S-4The issue of biocompatibility3
T-S-5Development directions of nano- and micro-crystalline ceramic, metallic and composite biomaterials. Intelligent structures3
T-S-6Production process of TiO2 - cause and effect relationships6
T-S-7Analysis and discussion of current biomaterials literature15
T-S-8Analysis and discussion of current nanomaterials literature9
45

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1participation in projects15
A-P-2individual study of literature10
A-P-3consultations5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1participation in seminars45
A-S-2individual study of literature30
A-S-3consultations15
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMSE_1A_C22a_W01The student has knowledge in the subject of case analysis in the field of biomaterials.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMSE_1A_W10knows and understands the fundamental dilemmas of modern civilization and the economic, legal and other conditions of various types of professional activities related to materials engineering, including basic concepts and principles of industrial property and copyright protection
Cel przedmiotuC-1To gain the knowledge, skills and competences in the field of various aspects of biomaterials synthesis, characterization and medical applications
C-2To carry out a basic literature search based on databases and scientific literature.
Treści programoweT-S-2The most common problems with ensuring the quality of implants and endoprostheses
T-P-3Nanomaterials for medical applications
T-P-1Design of biomaterials for hard and soft tissue repair
T-S-8Analysis and discussion of current nanomaterials literature
T-S-7Analysis and discussion of current biomaterials literature
T-P-2Design of metal and ceramic biomaterials
T-S-4The issue of biocompatibility
T-S-6Production process of TiO2 - cause and effect relationships
T-S-3Methods of preventing biomaterials from destructive phenomena
T-S-5Development directions of nano- and micro-crystalline ceramic, metallic and composite biomaterials. Intelligent structures
T-S-1Operating conditions and mechanisms of dergadation/failure of biomedical materials
Metody nauczaniaM-2Discussion
M-1Seminars
M-4Projects
M-3Case study
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Written project and presentation (project)
S-1Ocena formująca: Assessment based on evaluation of the given presentation and activity during discussions (seminar).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0from 50 to 55% of percentage points
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMSE_1A_C22a_U01Studdent can perform a case study for selected Biomaterials Engineering problems.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMSE_1A_U09is able to critically analyze and elavuate existing technical solutions in the field of materials science and engineering
MSE_1A_U12is able to plan and organize work, both individually and as a team, and interact with other people as part of a team (also of an interdisciplinary nature)
Cel przedmiotuC-2To carry out a basic literature search based on databases and scientific literature.
C-1To gain the knowledge, skills and competences in the field of various aspects of biomaterials synthesis, characterization and medical applications
Treści programoweT-S-6Production process of TiO2 - cause and effect relationships
T-P-2Design of metal and ceramic biomaterials
T-S-1Operating conditions and mechanisms of dergadation/failure of biomedical materials
T-S-3Methods of preventing biomaterials from destructive phenomena
T-P-3Nanomaterials for medical applications
T-S-7Analysis and discussion of current biomaterials literature
T-S-2The most common problems with ensuring the quality of implants and endoprostheses
T-S-4The issue of biocompatibility
T-P-1Design of biomaterials for hard and soft tissue repair
T-S-5Development directions of nano- and micro-crystalline ceramic, metallic and composite biomaterials. Intelligent structures
T-S-8Analysis and discussion of current nanomaterials literature
Metody nauczaniaM-4Projects
M-2Discussion
M-3Case study
M-1Seminars
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Assessment based on evaluation of the given presentation and activity during discussions (seminar).
S-2Ocena podsumowująca: Written project and presentation (project)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0from 50 to 55% of percentage points
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMSE_1A_C22a_K01Student understands the need for continuous training and development in the field of case studies
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMSE_1A_K05understands the application of human-factors in design and engineering of materials
Cel przedmiotuC-2To carry out a basic literature search based on databases and scientific literature.
C-1To gain the knowledge, skills and competences in the field of various aspects of biomaterials synthesis, characterization and medical applications
Treści programoweT-P-1Design of biomaterials for hard and soft tissue repair
T-S-2The most common problems with ensuring the quality of implants and endoprostheses
T-S-4The issue of biocompatibility
T-S-8Analysis and discussion of current nanomaterials literature
T-S-6Production process of TiO2 - cause and effect relationships
T-P-3Nanomaterials for medical applications
T-S-5Development directions of nano- and micro-crystalline ceramic, metallic and composite biomaterials. Intelligent structures
T-S-1Operating conditions and mechanisms of dergadation/failure of biomedical materials
T-S-7Analysis and discussion of current biomaterials literature
T-P-2Design of metal and ceramic biomaterials
T-S-3Methods of preventing biomaterials from destructive phenomena
Metody nauczaniaM-1Seminars
M-4Projects
M-3Case study
M-2Discussion
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Assessment based on evaluation of the given presentation and activity during discussions (seminar).
S-2Ocena podsumowująca: Written project and presentation (project)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0from 50 to 55% of percentage points
3,5
4,0
4,5
5,0