Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Materials Science and Engineering (S1)

Sylabus przedmiotu Entrepreneurship for Engineers:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Materials Science and Engineering
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Entrepreneurship for Engineers
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca RCIiTT
Nauczyciel odpowiedzialny Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny 10 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student knows the basics of high school mathematics.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Consolidation of knowledge related to the entrepreneurship for engineers.
C-2Developing student’s ability to recognize the basic concepts of entrepreneurship for engineers.
C-3Improving student’s awareness of the need for continuous education and professional development.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Enerpreneurship Basics. Startups formation. Key successes and failures of young companies. Technological companies.5
T-W-2Procedures of forming company. Entrepreneurship Economy.5
T-W-3Business models. Strategy, mission and vision. Finding partners and building competitive advantages. Intellectual Property Rights.5
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Classroom participation15
A-W-2Preparing for the lecture8
A-W-3Self-study of the literature5
A-W-4Consultations2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Written test

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MSE_1A_C27a_W01
Student has theory-based knowledge within the scope of entrepreneurship for engineers.
MSE_1A_W11C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-3, T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MSE_1A_C27a_U01
Student can use the acquired knowledge to recognize the basic concepts of entrepreneurship for engineers.
MSE_1A_U06C-3, C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MSE_1A_C27a_K01
Student is aware of the need for continuous education and professional development in the field of entrepreneurship for engineers.
MSE_1A_K03C-2, C-3, C-1T-W-1, T-W-3, T-W-2M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MSE_1A_C27a_W01
Student has theory-based knowledge within the scope of entrepreneurship for engineers.
2,0
3,0Student demonstrates basic knowledge of entrepreneurship for engineers.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MSE_1A_C27a_U01
Student can use the acquired knowledge to recognize the basic concepts of entrepreneurship for engineers.
2,0
3,0Student is able to use the acquired knowledge at a basic level to recognize the basic concepts of entrepreneurship for engineers.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MSE_1A_C27a_K01
Student is aware of the need for continuous education and professional development in the field of entrepreneurship for engineers.
2,0
3,0The student understands the need for continuous education and training at a basic level in the field of entrepreneurship for engineers.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Uchino Kenji, Entrepreneurship for engineers, CRC Press, 2009
  2. Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Business Model Generation, 2011

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Enerpreneurship Basics. Startups formation. Key successes and failures of young companies. Technological companies.5
T-W-2Procedures of forming company. Entrepreneurship Economy.5
T-W-3Business models. Strategy, mission and vision. Finding partners and building competitive advantages. Intellectual Property Rights.5
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Classroom participation15
A-W-2Preparing for the lecture8
A-W-3Self-study of the literature5
A-W-4Consultations2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMSE_1A_C27a_W01Student has theory-based knowledge within the scope of entrepreneurship for engineers.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMSE_1A_W11knows the general principles of creating and developing various forms of individual entrepreneurship
Cel przedmiotuC-1Consolidation of knowledge related to the entrepreneurship for engineers.
C-2Developing student’s ability to recognize the basic concepts of entrepreneurship for engineers.
C-3Improving student’s awareness of the need for continuous education and professional development.
Treści programoweT-W-1Enerpreneurship Basics. Startups formation. Key successes and failures of young companies. Technological companies.
T-W-3Business models. Strategy, mission and vision. Finding partners and building competitive advantages. Intellectual Property Rights.
T-W-2Procedures of forming company. Entrepreneurship Economy.
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Written test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student demonstrates basic knowledge of entrepreneurship for engineers.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMSE_1A_C27a_U01Student can use the acquired knowledge to recognize the basic concepts of entrepreneurship for engineers.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMSE_1A_U06being able to perceive systemic and non-technical aspects, including environmental, economic and ethical aspects of implementing specific technical solutions, and knows the principles of accupational health and safety
Cel przedmiotuC-3Improving student’s awareness of the need for continuous education and professional development.
C-1Consolidation of knowledge related to the entrepreneurship for engineers.
C-2Developing student’s ability to recognize the basic concepts of entrepreneurship for engineers.
Treści programoweT-W-1Enerpreneurship Basics. Startups formation. Key successes and failures of young companies. Technological companies.
T-W-2Procedures of forming company. Entrepreneurship Economy.
T-W-3Business models. Strategy, mission and vision. Finding partners and building competitive advantages. Intellectual Property Rights.
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Written test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is able to use the acquired knowledge at a basic level to recognize the basic concepts of entrepreneurship for engineers.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMSE_1A_C27a_K01Student is aware of the need for continuous education and professional development in the field of entrepreneurship for engineers.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMSE_1A_K03is ready to fulfill social obligations, to co-organize activities for the social environment, to initiate activities for the public interest, thinking and acting in an entrepreneurial manner
Cel przedmiotuC-2Developing student’s ability to recognize the basic concepts of entrepreneurship for engineers.
C-3Improving student’s awareness of the need for continuous education and professional development.
C-1Consolidation of knowledge related to the entrepreneurship for engineers.
Treści programoweT-W-1Enerpreneurship Basics. Startups formation. Key successes and failures of young companies. Technological companies.
T-W-3Business models. Strategy, mission and vision. Finding partners and building competitive advantages. Intellectual Property Rights.
T-W-2Procedures of forming company. Entrepreneurship Economy.
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Written test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student understands the need for continuous education and training at a basic level in the field of entrepreneurship for engineers.
3,5
4,0
4,5
5,0