Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S1)
Sylabus przedmiotu Wybrane zagadnienia z technologii nieorganicznej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wybrane zagadnienia z technologii nieorganicznej | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Iwona Pełech <Iwona.Pelech@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawy technologii chemicznej I |
W-2 | technologia chemiczna-procesy przemysłu syntezy chemicznej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z metodami rozwiązywania prodstych zadań i problemów inżynieryjno-technologicznych. |
C-2 | Zapoznanie studenta z procesami chemicznymi z zakresu technologii chemicznej nieorganicznej realizowanymi w skali laboratoryjnej. |
C-3 | Zapoznanie studenta z organizacją pracy oraz realizacją procesów technologicznych w skali przemysłowej |
C-4 | Pogłebienie wiedzy praktycznej z zakresu technologii chemicznej nieorganicznej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Zaprojektowanie i praktyczne zbudowanie instalacji w skali laboratoryjnej odwzorowującej wybrany proces chemiczny z wybranego ciągu technologicznego. | 15 |
T-L-2 | Dobór i opracowanie metod analitycznych kontroli parametrów i jakości produktu w wybranym procesie chemicznym z ustalonego ciągu technologicvznego. | 15 |
T-L-3 | Przeprowadzenie procesu chemicznego z wybranej technologii produkcyjnej i opracowanie uzyskanych wyników pomiarów. | 15 |
T-L-4 | Zapoznanie się z procesami z zakresu wybranej technologii chemicznej przemysłu nieorganicznego w skali przemysłowej na terenie odpowiedniego zakładu przemysłowego, który realizuje produkcję z zastoswaniem wyranego procesu. | 35 |
T-L-5 | Opracowanie sprawozdania z prac laboratoryjnych i wyników praktycznych uzyskanych w przemysłowym zakładzie produkcyjnym. | 15 |
95 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 95 |
A-L-2 | Przygotowanie się do zajęć i zaliczenia | 20 |
A-L-3 | Konsultacje z nauczyciel prowadzącycm | 5 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Zajęcia będą prowadzone w formie ćwiczeń laboratoryjnych. |
M-2 | Zajęcia będż prowadzone w formie laboratorium na terenie zakładów przemysłowych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena sprawozdania z przeprowadzonych zajęć |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena w formie zalicznia ustnego u osoby odpowiedzialnej za przedmiot |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_1A_C16_W01 Student zna zasady stoswania narzędzi informatycznych w projektowaniu i symulacji chemicznych procesów przemysłowych od surowca do produktu, oraz wie jak opisywać dane eksperymentalne. | TCH_1A_W05 | — | — | C-2, C-3, C-1, C-4 | T-L-5, T-L-4, T-L-3, T-L-1, T-L-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_1A_C16_U01 Student potrafi zaplanować wybrany proces technologiczny z użyciem poznanej metody syntezy, metody charakterystyki otryzmanych produktów, uwzlędniając występujące operacje fizyczne i procesy chemiczne. | TCH_1A_U05 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-1, T-L-4, T-L-5, T-L-2, T-L-3 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_1A_D01-1_K01 Student nabywa kompetencji w rozwiązywaniu problemów praktycznych, a do trudniejszych problemów potrafi zasięgać opinii ekspertów. | TCH_1A_K02 | — | — | C-3 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_1A_C16_W01 Student zna zasady stoswania narzędzi informatycznych w projektowaniu i symulacji chemicznych procesów przemysłowych od surowca do produktu, oraz wie jak opisywać dane eksperymentalne. | 2,0 | |
3,0 | Przedstawienie sprawozdania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_1A_C16_U01 Student potrafi zaplanować wybrany proces technologiczny z użyciem poznanej metody syntezy, metody charakterystyki otryzmanych produktów, uwzlędniając występujące operacje fizyczne i procesy chemiczne. | 2,0 | |
3,0 | Student prezentuje wyniki ujęte w spawozdaniu z niepogłębioną umiejetnościa ich analizy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_1A_D01-1_K01 Student nabywa kompetencji w rozwiązywaniu problemów praktycznych, a do trudniejszych problemów potrafi zasięgać opinii ekspertów. | 2,0 | Student nie potrafi pracować w grupie, jego działania dezorganizują pracę zespołu. |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym pracować w grupie, brak świadomości wpływu jego pracy na efekt końcowy realizowanego zadania | |
3,5 | Student potrafi w stopniu dostatecznym pracować w grupie, zdaje sobie sprawę, iż od jego pracy zależy efekt końcowy realizowanego zadania | |
4,0 | Student dobrze pracuje w grupie, zdaje sobie sprawę, iż od jego pracy zależy efekt końcowy realizowanego zadania | |
4,5 | Student bardziej niż dobrze pracuje w grupie, zdaje sobie sprawę, iż od jego pracy zależy efekt końcowy realizowanego zadania | |
5,0 | Student bardzo dobrze pracuje w grupie, zdaje sobie sprawę, iż od jego pracy zależy efekt końcowy realizowanego zadania |
Literatura podstawowa
- Adam Bielański, Podstawy chemii nieorganicznej, WN PWN, Warszawa, 2013
- Józef Kępiński, Technologia chemiczna nieorganiczna, PWN, Wrszawa, 1984
- K. Szchmidt-Szałowski, M.Szafran, E.Bobryk, J.Sentek, Technologia chemiczna. Przemysł nieorganiczny., WN PWN, Warszawa, 2013, ISBN 978-83-01-17269-5
Literatura dodatkowa
- Instrukcje technologiczne wybranych technologii przemysłu nieorganicznego., 2021