Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia chemiczna nieorganiczna
Sylabus przedmiotu Laboratorium przeddyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Laboratorium przeddyplomowe | ||
Specjalność | Technologia chemiczna nieorganiczna | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Materiałów Katalitycznych i Sorpcyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Michalkiewicz <Beata.Michalkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 10,0 | ECTS (formy) | 10,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie umiejętności wykorzystania posiadanej wiedzy w planowaniu badań, budowy stanowiska badawczego, prowadzenia badań, a także poszerzania tej wiedzy |
C-2 | Ukształtowanie świadomości znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności konsultacji i dyskusji z ekspertami |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Dyskusja z promotorem dotycząca opracowania harmonogramu realizacji poszczególnych prac laboratoryjnych w ramach pracy dyplomowej | 2 |
T-L-2 | Dyskusja z promotorem dotycząca weryfikacji i omówienia otrzymanych wyników badań | 50 |
T-L-3 | Prace badawcze w laboratorium związane z temetem pracy dyplomowej | 218 |
270 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych | 270 |
A-L-2 | Opracowanie wyników badań | 30 |
300 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ciągła bezpośrednia praca ze studentem w laboratorium |
M-2 | Dyskusje merytoryczne dotyczące poprawności realizowanych badań i interpretacji wyników |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnej i zespołowej pracy w laboratorium oraz terminowości realizacji harmonogramu prac eksperymentalnych |
S-2 | Ocena formująca: Ocena umiejętności formułowania wniosków w oparciu o wyniki badań własnych |
S-3 | Ocena podsumowująca: Sprawozdzanie z badań |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D01-12_U01 Student w wyniku analizy posiadanej oraz poszerzonej wiedzy (głównie w wyniku przeglądu najnowszej literatury oraz dyskusji z promotorem) decyduje o sposobie prowadzenia badań, organizuje i prowadzi badania, rozwiązuje problemy i wyciąga wnioski mając na uwadze również zasady BHP | TCH_2A_U05, TCH_2A_U08, TCH_2A_U09, TCH_2A_U11 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-2, M-1 | S-3, S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D01-12_K01 Student jest otwarty na krytyczna ocenę posiadanej wiedzy i konieczność stałego jej poszerzania mając świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności zasięgania opinii ekspertów | TCH_2A_K01, TCH_2A_K02 | — | — | C-2 | T-L-2, T-L-1 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D01-12_U01 Student w wyniku analizy posiadanej oraz poszerzonej wiedzy (głównie w wyniku przeglądu najnowszej literatury oraz dyskusji z promotorem) decyduje o sposobie prowadzenia badań, organizuje i prowadzi badania, rozwiązuje problemy i wyciąga wnioski mając na uwadze również zasady BHP | 2,0 | |
3,0 | Student wyłącznie przy stałej asyście promotora potrafi wspóldecydować o sposobie prowadzenia badań, prowadzić badania i wyciągać wnioski | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D01-12_K01 Student jest otwarty na krytyczna ocenę posiadanej wiedzy i konieczność stałego jej poszerzania mając świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności zasięgania opinii ekspertów | 2,0 | |
3,0 | Student tylko zachęcany przez prowadzącego próbuje krytycznie oceniać posiadaną wiedzę i ją uzupełniać | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Literatura związana z przedmiotem pracy - publikacje przeglądowe i oryginalne, monografie, podręczniki, patenty