Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia chemiczna nieorganiczna
Sylabus przedmiotu Projekt technologiczny:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projekt technologiczny | ||
Specjalność | Technologia polimerów syntetycznych i biomateriałów | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Organicznej i Materiałów Polimerowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Schmidt <Beata.Schmidt@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z wykonywaniem podstawowej dokumentacji technicznej przy zastosowaniu/wprowadzaniu procesów technologicznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Przedstawienie zakresu tematyki projektowej i wybór tematu projektu | 2 |
T-P-2 | Omówienie sposobów wykonywania projektu | 2 |
T-P-3 | Dyskusje wyników badań literaturowych | 2 |
T-P-4 | Weryfikacja przyjętej przez studenta koncepcji technologicznej - schemat blokowy | 2 |
T-P-5 | Obliczenia projektowe | 4 |
T-P-6 | Analiza możliwości aparaturowego rozwiązania koncepcji technologicznej - schemat technologiczny | 4 |
T-P-7 | Korekta prowadzonych obliczeń | 2 |
T-P-8 | Przygotowanie opisu technologicznego | 4 |
T-P-9 | Przygotowanie, zebranie i opisanie pozostałych elementów składowych projektu technologicznego | 4 |
T-P-10 | Weryfikacja przygotowanego opisu projektu | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-P-2 | Obliczenia, poszukiwanie danych, zapoznanie z literaturą | 28 |
A-P-3 | Konsultacje | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | pokaz |
M-2 | dyskusja |
M-3 | metoda problemowa |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: projekt |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D02-06_U01 Student potrafi zastosować wiedzę dotyczącą zasad ochrony środowiska, gospodarki odpadami i zagrożeń związanych z realizacją procesów chemicznych | TCH_2A_U05 | — | — | C-1 | T-P-9, T-P-6, T-P-3, T-P-5, T-P-8, T-P-4 | M-2, M-1, M-3 | S-1 |
TCH_2A_D02-06_U02 Student potrafi wykorzystać wiedzę o najnowszych technologiach chemicznych | TCH_2A_U03 | — | — | C-1 | T-P-6, T-P-9, T-P-8, T-P-4, T-P-5, T-P-3 | M-3, M-1, M-2 | S-1 |
TCH_2A_D02-06_U03 Student w oparciu o źródła literaturowe potrafi rozwiązywać problemy technologii chemicznej | TCH_2A_U06 | — | — | C-1 | T-P-3, T-P-9, T-P-8, T-P-4, T-P-2, T-P-6 | M-3, M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D02-06_U01 Student potrafi zastosować wiedzę dotyczącą zasad ochrony środowiska, gospodarki odpadami i zagrożeń związanych z realizacją procesów chemicznych | 2,0 | |
3,0 | Student wystarczająco wykorzystuje wiedzę z zakresu ochrony środowiska, gospodarki odpadami i zagrożeniami związanymi z realizacją procesów technologicznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_2A_D02-06_U02 Student potrafi wykorzystać wiedzę o najnowszych technologiach chemicznych | 2,0 | |
3,0 | potrafi wskazać jakie zakresy wiedzy związane są danym zagadnieniem technologicznym, ale wymaga pomocy przy rozwiązywaniu problemu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_2A_D02-06_U03 Student w oparciu o źródła literaturowe potrafi rozwiązywać problemy technologii chemicznej | 2,0 | |
3,0 | z pomocą potrafi dojśc do rozwiązania problemu technologicznego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- J.F. Rabek, Współczesna wiedza o polimerach, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2009
- J. Pielichowski, A. Puszyński, Technologia tworzyw sztucznych, WNT, Warszawa, 2003
Literatura dodatkowa
- J. Szarawara, A. Gawdzik, J. Skrzypek, Podstawy inżynierii reaktorów chemicznych, WNT, Warszawa, 1990