Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia chemiczna nieorganiczna

Sylabus przedmiotu Technologie addytywnego wytwarzania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologie addytywnego wytwarzania
Specjalność Technologia polimerów syntetycznych i biomateriałów
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Polimerów i Biomateriałów
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Żwir <Marek.Zwir@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest zdobycie przez studentów praktycznych umiejętności projektowania struktur polimerowych technikami addytwnego wytwarzania

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Przyrostowe wytwarzanie detali technikami druku 3D – zasady i zastosowania technik FDM i SLA; zasady konstrukcji modeli dla technik druku 3D3
T-P-2Projektowanie modelu i generowanie cyfrowego opisu geometrii modelu z wykorzystaniem oprogramowania do modelowania 3D (np. FUSION360)3
T-P-3rojektowanie przebiegu druku i generowanie kodu G dla drukarki z wykorzystaniem oprogramowania komputerowego (np. „Cura”)3
T-P-4Wydruk modelu techniką FDM3
T-P-5Wydruk modelu techniką SLA3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Bieżące przygotowywanie się do zajęć10
A-P-3konsultacje z prowadzącym3
A-P-4zapoznanie z literturą przedmiotu2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: ocena opracowanego projektu oraz otrzymanego elementu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D02-11_W01
Student proponuje materiały i technologie służace realizacji określonego zadania projektowego
TCH_2A_W01, TCH_2A_W02C-1T-P-1, T-P-4, T-P-5, T-P-2, T-P-3M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D02-11_U01
Student korzysta z programów umożliwiajacych projektowanie steuktur 3D
TCH_2A_U02C-1T-P-3, T-P-1, T-P-2M-1S-1
TCH_2A_D02-11_U02
Student wykorzystuje posiadaną wiedzę w zakresie doboru materiałów i technologii otrzymywania struktur 3 D technikami addytywnymi
TCH_2A_U02, TCH_2A_U03, TCH_2A_U06C-1T-P-5, T-P-3, T-P-4, T-P-1, T-P-2M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D02-11_W01
Student proponuje materiały i technologie służace realizacji określonego zadania projektowego
2,0
3,0Student w podstawowym zakresie proponuje materiały i techynologie służące rozwiązaniu danego zagadnienia projektowego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D02-11_U01
Student korzysta z programów umożliwiajacych projektowanie steuktur 3D
2,0
3,0Student korzysta ze wskazanych programów na podsatwowym poziomie
3,5
4,0
4,5
5,0
TCH_2A_D02-11_U02
Student wykorzystuje posiadaną wiedzę w zakresie doboru materiałów i technologii otrzymywania struktur 3 D technikami addytywnymi
2,0
3,0Student w podstawowym zakresie wykorzystuje posiadaną wiedzą w zakresie przedmiotu
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Siemiński P., Budzik G., Techniki przyrostowe. Druk, drukarki 3D, Oficyna wydawnicza Politechniki Warszawskiej, 2015
  2. Broniewski T., Metody badań i ocena właściwości tworzyw sztucznych, WNT, Warszawa, 2000

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Przyrostowe wytwarzanie detali technikami druku 3D – zasady i zastosowania technik FDM i SLA; zasady konstrukcji modeli dla technik druku 3D3
T-P-2Projektowanie modelu i generowanie cyfrowego opisu geometrii modelu z wykorzystaniem oprogramowania do modelowania 3D (np. FUSION360)3
T-P-3rojektowanie przebiegu druku i generowanie kodu G dla drukarki z wykorzystaniem oprogramowania komputerowego (np. „Cura”)3
T-P-4Wydruk modelu techniką FDM3
T-P-5Wydruk modelu techniką SLA3
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Bieżące przygotowywanie się do zajęć10
A-P-3konsultacje z prowadzącym3
A-P-4zapoznanie z literturą przedmiotu2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D02-11_W01Student proponuje materiały i technologie służace realizacji określonego zadania projektowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W01Absolwent posiada pogłębioną wiedzę w zakresie procesów chemicznych, obejmującą odpowiedni dobór materiałów, surowców, metod, technik, aparatury i urządzeń do realizacji procesów chemicznych/biochemicznych oraz metod charakteryzowania surowców i otrzymanych produktów
TCH_2A_W02Absolwent posiada poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie narzędzi informatycznych niezbędną do modelowania, planowania, projektowania i optymalizacji technologicznych procesów przemysłowych oraz metod analizy i sposobów opracowywania wyników badań eksperymentalnych
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zdobycie przez studentów praktycznych umiejętności projektowania struktur polimerowych technikami addytwnego wytwarzania
Treści programoweT-P-1Przyrostowe wytwarzanie detali technikami druku 3D – zasady i zastosowania technik FDM i SLA; zasady konstrukcji modeli dla technik druku 3D
T-P-4Wydruk modelu techniką FDM
T-P-5Wydruk modelu techniką SLA
T-P-2Projektowanie modelu i generowanie cyfrowego opisu geometrii modelu z wykorzystaniem oprogramowania do modelowania 3D (np. FUSION360)
T-P-3rojektowanie przebiegu druku i generowanie kodu G dla drukarki z wykorzystaniem oprogramowania komputerowego (np. „Cura”)
Metody nauczaniaM-1metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena opracowanego projektu oraz otrzymanego elementu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w podstawowym zakresie proponuje materiały i techynologie służące rozwiązaniu danego zagadnienia projektowego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D02-11_U01Student korzysta z programów umożliwiajacych projektowanie steuktur 3D
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U02Absolwent potrafi wykorzystać poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie narzędzi informatycznych niezbędną do modelowania, planowania, projektowania i optymalizacji technologicznych procesów przemysłowych oraz zna metody analizy i sposoby opracowywania wyników badań eksperymentalnych
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zdobycie przez studentów praktycznych umiejętności projektowania struktur polimerowych technikami addytwnego wytwarzania
Treści programoweT-P-3rojektowanie przebiegu druku i generowanie kodu G dla drukarki z wykorzystaniem oprogramowania komputerowego (np. „Cura”)
T-P-1Przyrostowe wytwarzanie detali technikami druku 3D – zasady i zastosowania technik FDM i SLA; zasady konstrukcji modeli dla technik druku 3D
T-P-2Projektowanie modelu i generowanie cyfrowego opisu geometrii modelu z wykorzystaniem oprogramowania do modelowania 3D (np. FUSION360)
Metody nauczaniaM-1metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena opracowanego projektu oraz otrzymanego elementu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student korzysta ze wskazanych programów na podsatwowym poziomie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D02-11_U02Student wykorzystuje posiadaną wiedzę w zakresie doboru materiałów i technologii otrzymywania struktur 3 D technikami addytywnymi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U02Absolwent potrafi wykorzystać poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie narzędzi informatycznych niezbędną do modelowania, planowania, projektowania i optymalizacji technologicznych procesów przemysłowych oraz zna metody analizy i sposoby opracowywania wyników badań eksperymentalnych
TCH_2A_U03Absolwent potrafi wykorzystać pogłębioną wiedzę o najnowszych technologiach chemicznych i materiałowych, zna aktualne trendy rozwoju technologii chemicznej i potrafi wskazać możliwości jej zastosowania w wybranych obszarach nauki i techniki mając na uwadze poznane modele zarządzania jakością
TCH_2A_U06Absolwent w oparciu o właściwe źródła literaturowe potrafi rozwiązywać złożone i nietypowe problemy w obszarze wybranych zagadnień technologii chemicznej
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zdobycie przez studentów praktycznych umiejętności projektowania struktur polimerowych technikami addytwnego wytwarzania
Treści programoweT-P-5Wydruk modelu techniką SLA
T-P-3rojektowanie przebiegu druku i generowanie kodu G dla drukarki z wykorzystaniem oprogramowania komputerowego (np. „Cura”)
T-P-4Wydruk modelu techniką FDM
T-P-1Przyrostowe wytwarzanie detali technikami druku 3D – zasady i zastosowania technik FDM i SLA; zasady konstrukcji modeli dla technik druku 3D
T-P-2Projektowanie modelu i generowanie cyfrowego opisu geometrii modelu z wykorzystaniem oprogramowania do modelowania 3D (np. FUSION360)
Metody nauczaniaM-1metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena opracowanego projektu oraz otrzymanego elementu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w podstawowym zakresie wykorzystuje posiadaną wiedzą w zakresie przedmiotu
3,5
4,0
4,5
5,0