Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia organiczna leków, kosmetyków i środków pomocniczych
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe – Technologie przemysłu chemicznego nieorganicznego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe – Technologie przemysłu chemicznego nieorganicznego | ||
Specjalność | Technologia chemiczna nieorganiczna | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zofia Lendzion-Bieluń <Zofia.Lendzion-Bielun@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 10,0 | ECTS (formy) | 10,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie studentowi wymogów obowiązujących podczas realizacji pracy dyplomowej magisterskiej |
C-2 | Wskazanie studentowi dobrych praktyk pomagających w przygotowaniu pracy dyplomowej. |
C-3 | Uświadomienie istotności dyskusji naukowej, dzielenia się wiedzą i jakości prezentacji wyników pracy naukowej. |
C-4 | Nabycie umiejętności prezentowania własnych wyników |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Seminarium organizacyjno-wprowadzające | 1 |
T-SD-2 | Przedstawienie koncepcji i założeń pracy magisterskiej | 4 |
T-SD-3 | Omówienie układu, elementów składowych oraz redacji pracy magistersiej | 2 |
T-SD-4 | Opracowanie części literaturowej, sposoby cytowania źródeł informacji (plagiat) | 2 |
T-SD-5 | Prowadzenie zeszytu z wynikami badań laboratoryjnych oraz sposoby opracowania i prezentacji wyników | 3 |
T-SD-6 | Harmonogram realizacji zadania naukowego. Dyskusja nad szczegółowością zadań i limitami czasowymi w realizacji etapów pracy magisterskiej. | 2 |
T-SD-7 | Prezentacja części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej połączona z dyskusją | 31 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Uczestnictwo w seminariach | 45 |
A-SD-2 | Przygotowanie prezentacji | 45 |
A-SD-3 | Konsultacje z opiekunem | 100 |
A-SD-4 | Praca własna, przegląd literatury | 110 |
300 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | dyskusja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności podczas seminarium |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z prezentacji dot. części literaturowej i eksperymentalnej pracy dyplomowej oraz aktywności podczas zajęć |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D01-15a_W01 Student ma wiedzę z zakresu studiowanej specjalności, posiada wiedzę i rozumie pojęcia i zasady ochrony własności intelektualnej | TCH_2A_W04 | — | — | C-1, C-4, C-3, C-2 | T-SD-5, T-SD-6, T-SD-4, T-SD-7, T-SD-3, T-SD-2 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D01-15a_U01 Absolwent potrafi korzystać zasobów bibliograficznych, w tym przy uzyciu naukowych baz danych, tj. Scopus, Web of Science, Reaxys, SciFinder (Chemical Abstracts) i innych. | TCH_2A_U10 | — | — | C-2, C-4 | T-SD-7, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-6, T-SD-2 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
TCH_2A_D01-15a_U02 przygotowuje i prezentuje w formie prezentacji multimedialnej zagadnienia związane z realizacją pracy dyplomowej (przegląd literatury, opracowane wyniki badań, wnioski); bierze udział w dyskusji naukowej. | TCH_2A_U02 | — | — | C-4 | T-SD-7, T-SD-4 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D01-15a_K01 Student rozumie wartość i wagę nauki i ciągłego kształcenia się, potrafi myśleć w sposób kreatywny, logiczny i przedsiębiorczy. Rozumie potrzebę rozwoju osobistego, zna i szanuje zasady pracy w grupie. | TCH_2A_K01 | — | — | C-3, C-4, C-2 | T-SD-6, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-7 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D01-15a_W01 Student ma wiedzę z zakresu studiowanej specjalności, posiada wiedzę i rozumie pojęcia i zasady ochrony własności intelektualnej | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalności, potrafi wskazać poprawne rozwiazanie problemu badawczego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D01-15a_U01 Absolwent potrafi korzystać zasobów bibliograficznych, w tym przy uzyciu naukowych baz danych, tj. Scopus, Web of Science, Reaxys, SciFinder (Chemical Abstracts) i innych. | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawowe umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej, potrafi znaleźć i przeprowadzić podstawową analizę literatury przedmiotu, potrafi opracowac wyniki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_2A_D01-15a_U02 przygotowuje i prezentuje w formie prezentacji multimedialnej zagadnienia związane z realizacją pracy dyplomowej (przegląd literatury, opracowane wyniki badań, wnioski); bierze udział w dyskusji naukowej. | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawowe umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej, potrafi znaleźć i przeprowadzić podstawową analizę literatury przedmiotu, potrafi opracować wyniki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D01-15a_K01 Student rozumie wartość i wagę nauki i ciągłego kształcenia się, potrafi myśleć w sposób kreatywny, logiczny i przedsiębiorczy. Rozumie potrzebę rozwoju osobistego, zna i szanuje zasady pracy w grupie. | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawowe kompetencje niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej, wykazuje umiarkowane zainteresowanie wynikami badań i literaturą przedmiotu, nie wykazuje kreatywności i nie myśli logicznie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Stuart C., Sztuka przemawiania i prezentacji, Warszawa
- Kozłowski R., Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych: z wykorzystaniem programu komputerowego i Internet, Warszawa, 2009
- Zendrowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa, 2020
- Literatura z obszaru dotyczącego tematyki pracy dyplomowej magisterskiej