Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia organiczna leków, kosmetyków i środków pomocniczych
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe – Technologie ochrony środowiska w przemyśle chemicznym:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe – Technologie ochrony środowiska w przemyśle chemicznym | ||
Specjalność | Technologia chemiczna nieorganiczna | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zofia Lendzion-Bieluń <Zofia.Lendzion-Bielun@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 10,0 | ECTS (formy) | 10,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie studentowi wymogów obowiązujących podczas realizacji pracy dyplomowej – magisterskiej |
C-2 | Wskazanie studentowi dobrych praktyk pomagających w przygotowaniu pracy dyplomowej |
C-3 | Uświadomienie istotności dyskusji naukowej, dzielenia się wiedzą i jakości prezentacji wyników pracy naukowej |
C-4 | Nabycie umiejętności prezentowania własnych wyników |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Rola zajęć seminaryjnych i promotora w tworzeniu pracy. | 1 |
T-SD-2 | Etyka i warsztat naukowca. Istota i cele autoprezentacji. Techniki wystąpień i prezentacji wyników. | 3 |
T-SD-3 | Układ pracy dyplomowej zgodny z obowiązującymi na Wydziale zasadami pisania pracy dyplomowej: wymogi edytorskie, wymogi konstrukcyjne ilustracji, Tworzenie bibliografii i zasady powołań literaturowych (omówienie programów do tworzenia spisu literatury) | 4 |
T-SD-4 | Harmonogram realizacji zadania naukowego. Dyskusja nad szczegółowością zadań i limitami czasowymi w realizacji etapów pracy magisterskiej. | 2 |
T-SD-5 | Prowadzenie zeszytu z wynikami badań laboratoryjnych oraz sposoby opracowania i prezentacji wyników | 2 |
T-SD-6 | Prezentacja części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej połączona z dyskusją | 33 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | udział w seminariach | 45 |
A-SD-2 | Przygotowanie prezentacji | 45 |
A-SD-3 | Konsultacje z opiekunem | 100 |
A-SD-4 | Praca własna, przegląd literatury | 110 |
300 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Dyskusja |
M-3 | Seminarium |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z prezentacji dot. części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D01-15b_W01 Absolwent potrafi korzystać z literatury dotyczącej przedmiotu | TCH_2A_W01 | — | — | C-3, C-1 | T-SD-3, T-SD-4, T-SD-1 | M-2, M-1 | S-1 |
TCH_2A_D01-15b_W02 Absolwent posiada wiedze na temat prwanych i etycznych uwarunkowań podczas pisania pracy magisterskiej | TCH_2A_W07 | — | — | C-2 | T-SD-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D01-15b_U01 Absolwent potrafi korzystać zasobów bibliograficznych, w tym przy uzyciu naukowych baz danych, tj. Scopus, Web of Science, Reaxys, SciFinder (Chemical Abstracts) i innych. | TCH_2A_U06 | — | — | C-3, C-4 | T-SD-6 | M-3, M-2 | S-1 |
TCH_2A_D01-15b_U02 Absolwent potrafi komunikowac się z użyciem specjalistycznej terminologii i znanych technik informacyjno-komunikacyjnych w pbszarze technologii chemicznej oraz potrafi brać udział w debacie - przedstawiać i oceniać rózne opinie i stanowiska oraz dyskutowac o nich | TCH_2A_U07 | — | — | C-4 | T-SD-6 | M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D01-15b_W01 Absolwent potrafi korzystać z literatury dotyczącej przedmiotu | 2,0 | |
3,0 | Student poprawnie wykorzystuje narzędzia badawcze i analityczne | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_2A_D01-15b_W02 Absolwent posiada wiedze na temat prwanych i etycznych uwarunkowań podczas pisania pracy magisterskiej | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę z zakresu przygotowania pracy dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D01-15b_U01 Absolwent potrafi korzystać zasobów bibliograficznych, w tym przy uzyciu naukowych baz danych, tj. Scopus, Web of Science, Reaxys, SciFinder (Chemical Abstracts) i innych. | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawowe umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej, potrafi znaleźć i przeprowadzić podstawową analizę literatury przedmiotu, potrafi opracowac wyniki swoich badań. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_2A_D01-15b_U02 Absolwent potrafi komunikowac się z użyciem specjalistycznej terminologii i znanych technik informacyjno-komunikacyjnych w pbszarze technologii chemicznej oraz potrafi brać udział w debacie - przedstawiać i oceniać rózne opinie i stanowiska oraz dyskutowac o nich | 2,0 | |
3,0 | Student prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Stuart C., Sztuka przemawiania i prezentacji, Warszawa, 2006
- Zendrowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa, 2011
- Literatura z obszaru dotyczącego tematyki pracy dyplomowej – projektu inżynierskiego