Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia organiczna leków, kosmetyków i środków pomocniczych

Sylabus przedmiotu Laboratorium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Laboratorium dyplomowe
Specjalność Technologia organiczna leków, kosmetyków i środków pomocniczych
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Chemicznej Organicznej i Materiałów Polimerowych
Nauczyciel odpowiedzialny Ewa Janus <Ewa.Janus@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 7,0 ECTS (formy) 7,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 120 7,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student posiada wiedzę teoretyczną i praktyczną niezbędną dla studiowanego kierunku

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z podstawową metodologią pracy naukowej
C-2Nabycie umiejętności planowania, przeprowadzania i opracowywania wyników eksperymentów naukowych, samodzielnego rozwiązywania problemów, prawidłowego wysnuwania wniosków

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zaplanowanie eksperymentów związanych z pracą magisterską i przeprowadzenie zgodnie z założonym planem badań120
120

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Wykonywanie doświadczeń w laboratorium120
A-L-2Opracowanie sprawozdania z przeprowadzonych w laboratorium doświadczeń, zawierającego stosowane materiały, metody badawcze, uzyskane wyniki oraz ich interpretację54
A-L-3Praca z literaturą w obszarze zamierzonych badań10
A-L-4Konsultacje z opiekunem26
210

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: zaliczenie ustne (wejściówka)
S-2Ocena formująca: ciagła ocena aktywności i samodzielności w pracy studenta
S-3Ocena formująca: ocena pisemnych sprawozdań z wykonanych ćwiczeń
S-4Ocena formująca: ciagła ocena akywności i samodzielności studenta w wykonywaniu eksperymentów w laboratorium
S-5Ocena podsumowująca: ocena pisemnego raportu z wykonanych doświadczeń, analizy uzyskanych wyników

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D03-18_U01
planuje i przeprowadza eksperymenty stosując się do zasad bezpiecznej pracy w laboratorium, wykorzystując materiały źródłowe; opracowuje wyniki i wyciąga wnioski ze swoich badań; prowadzi dokumentację badań i przygotowuje raport końcowy
TCH_2A_U01, TCH_2A_U02, TCH_2A_U03, TCH_2A_U04, TCH_2A_U08, TCH_2A_U09, TCH_2A_U10, TCH_2A_U11C-1, C-2T-L-1M-1S-4, S-5

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D03-18_K01
student rozwija swoje dotychczasowe zainteresowania i umiejętności związane z wybraną specjalnością
TCH_2A_K01, TCH_2A_K02, TCH_2A_K03, TCH_2A_K04C-1, C-2T-L-1M-1S-4, S-5

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D03-18_U01
planuje i przeprowadza eksperymenty stosując się do zasad bezpiecznej pracy w laboratorium, wykorzystując materiały źródłowe; opracowuje wyniki i wyciąga wnioski ze swoich badań; prowadzi dokumentację badań i przygotowuje raport końcowy
2,0
3,0Student wymaga ciągłego nadzoru opiekuna do prawidłowego postępu prac laboratoryjnych, ich planowania, wykonania, interpretacji wyników oraz opracowania dokumentacji z wykonanych badań
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D03-18_K01
student rozwija swoje dotychczasowe zainteresowania i umiejętności związane z wybraną specjalnością
2,0
3,0student przejawia niewielkie zainteresowanie i zaangażowanie w rozszerzanie swojej wiedzy i umiejętności związanych z wybraną specjalnością
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Literatura naukowa i fachowa wskazana przez opiekuna i/lub wyszukana przez studenta

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zaplanowanie eksperymentów związanych z pracą magisterską i przeprowadzenie zgodnie z założonym planem badań120
120

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Wykonywanie doświadczeń w laboratorium120
A-L-2Opracowanie sprawozdania z przeprowadzonych w laboratorium doświadczeń, zawierającego stosowane materiały, metody badawcze, uzyskane wyniki oraz ich interpretację54
A-L-3Praca z literaturą w obszarze zamierzonych badań10
A-L-4Konsultacje z opiekunem26
210
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D03-18_U01planuje i przeprowadza eksperymenty stosując się do zasad bezpiecznej pracy w laboratorium, wykorzystując materiały źródłowe; opracowuje wyniki i wyciąga wnioski ze swoich badań; prowadzi dokumentację badań i przygotowuje raport końcowy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U01Absolwent potrafi wykorzystać pogłębioną wiedzę w zakresie procesów chemicznych, obejmującą odpowiedni dobór materiałów, surowców, metod, technik, aparatury i urządzeń do realizacji procesów chemicznych/biochemicznych oraz potrafi zastosować metody charakteryzowania surowców i otrzymanych produktów
TCH_2A_U02Absolwent potrafi wykorzystać poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie narzędzi informatycznych niezbędną do modelowania, planowania, projektowania i optymalizacji technologicznych procesów przemysłowych oraz zna metody analizy i sposoby opracowywania wyników badań eksperymentalnych
TCH_2A_U03Absolwent potrafi wykorzystać pogłębioną wiedzę o najnowszych technologiach chemicznych i materiałowych, zna aktualne trendy rozwoju technologii chemicznej i potrafi wskazać możliwości jej zastosowania w wybranych obszarach nauki i techniki mając na uwadze poznane modele zarządzania jakością
TCH_2A_U04Absolwent potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w zakresie podstawowej komunikacji i specjalistycznej terminologii
TCH_2A_U08Absolwent potrafi planować pracę własną oraz organizować prace zespołowe
TCH_2A_U09Absolwent potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie oraz ukierunkowywać innych
TCH_2A_U10Absolwent potrafi korzystać z zasobów bibliograficznych oraz wykorzystać je w sposób twórczy do interpretacji i prezentacji wybranych informacji
TCH_2A_U11Absolwent potrafi stosować zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w pracowni laboratoryjnej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z podstawową metodologią pracy naukowej
C-2Nabycie umiejętności planowania, przeprowadzania i opracowywania wyników eksperymentów naukowych, samodzielnego rozwiązywania problemów, prawidłowego wysnuwania wniosków
Treści programoweT-L-1Zaplanowanie eksperymentów związanych z pracą magisterską i przeprowadzenie zgodnie z założonym planem badań
Metody nauczaniaM-1Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: ciagła ocena akywności i samodzielności studenta w wykonywaniu eksperymentów w laboratorium
S-5Ocena podsumowująca: ocena pisemnego raportu z wykonanych doświadczeń, analizy uzyskanych wyników
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wymaga ciągłego nadzoru opiekuna do prawidłowego postępu prac laboratoryjnych, ich planowania, wykonania, interpretacji wyników oraz opracowania dokumentacji z wykonanych badań
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D03-18_K01student rozwija swoje dotychczasowe zainteresowania i umiejętności związane z wybraną specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K01Absolwent jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści oraz do stałego poszerzania wiedzy, w tym do samodzielnego jej uzupełniania.
TCH_2A_K02Absolwent ma świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz jest gotowy do zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu.
TCH_2A_K03Absolwent jest gotowy do wypełniania zobowiązań społecznych, współorganizowania działalności na rzecz środowiska społecznego, inicjowania działań na rzecz interesu publicznego, poszanowania różnorodności poglądów i kultur, dbałości o środowisko naturalne.
TCH_2A_K04Absolwent jest gotowy do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych, w tym do podtrzymywania etosu zawodu i przestrzegania zasad etyki zawodowej, wymagania tego od innych, dbałości o dorobek i tradycje zawodu, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z podstawową metodologią pracy naukowej
C-2Nabycie umiejętności planowania, przeprowadzania i opracowywania wyników eksperymentów naukowych, samodzielnego rozwiązywania problemów, prawidłowego wysnuwania wniosków
Treści programoweT-L-1Zaplanowanie eksperymentów związanych z pracą magisterską i przeprowadzenie zgodnie z założonym planem badań
Metody nauczaniaM-1Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: ciagła ocena akywności i samodzielności studenta w wykonywaniu eksperymentów w laboratorium
S-5Ocena podsumowująca: ocena pisemnego raportu z wykonanych doświadczeń, analizy uzyskanych wyników
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student przejawia niewielkie zainteresowanie i zaangażowanie w rozszerzanie swojej wiedzy i umiejętności związanych z wybraną specjalnością
3,5
4,0
4,5
5,0