Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia organiczna leków, kosmetyków i środków pomocniczych
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | Technologia organiczna leków, kosmetyków i środków pomocniczych | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Organicznej i Materiałów Polimerowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Janus <Ewa.Janus@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | umiejetność korzystania z programów komputerowych (Word, Power Point, ChemDraw lub podobnych) |
W-2 | znajomość języka angielskiego niezbędna do zrozumienia tekstów specjalistycznych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie studentów z zasadami tworzenia tekstów technicznych, przygotowania i przedstawiania prezentacji |
C-2 | ukształtowanie umiejętności logicznego i treściwegp przedstawiania literatury, postepu pracy badawczej i formułowania właściwych wniosków |
C-3 | ukształtowanie umiejętności dostrzegania i formułowania problemów związanych z pracą badawczą i prowadzenia dyskusji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Przedstawienie przez studenta w formie prezentacji poszczególnych etapów wykonywanej pracy dyplomowej: przeglądu literatury związanej z tematyka pracy dyplomowej, postepu w pracy eksperymentalnej oraz wyników i wniosków z wykonanych badań. Dyskusja nad rozwiązaniem problemów zaistniałych podczas wykonywania badań | 45 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | uczestnictwo w zajęciach | 45 |
A-SD-2 | opracowanie i przygotowanie prezentacji z przeglądu literatury | 10 |
A-SD-3 | przygotowanie prezentacji z postepów pracy | 5 |
A-SD-4 | przygotowanie i przedstawienie w formie prezentacji wyników i wniosków z badańp | 10 |
A-SD-5 | konsultacje z prowadzącym | 20 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metody aktywizujące, seminarium dyplomowe, dyskusja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: ocena prezentacji i aktywności na seminarium |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D03-19_W01 Student ma wiedzę z zakresu technologii organicznej leków, kosmetyków i środków pomocniczych; rozumie pojęcia i zasady ochrony własności intelektualnej | TCH_2A_W07 | — | — | C-1 | T-SD-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D03-19_U01 Student wykorzystuje anglojęzyczną literaturę fachową – książki i czasopisma branżowe związane z prowadzoną tematyką badawczą. | TCH_2A_U04 | — | — | C-2 | T-SD-1 | M-1 | S-1 |
TCH_2A_D03-19_U02 Student potrafi posługiwać się specjalistyczną terminologią i znanymi technikami informacyjno-komunikacyjnymi w obszarze technologii organicznej leków, kosmetyków i środków pomocniczych, w szczególności prowadzonej tematyki badawczej oraz potrafi prowadzić dyskusję naukową - przedstawiać i oceniać rózne opinie i stanowiska oraz dyskutowac o nich | TCH_2A_U07 | — | — | C-3, C-2 | T-SD-1 | M-1 | S-1 |
TCH_2A_D03-19_U03 Student potrafi korzystać zasobów bibliograficznych, w tym przy użyciu naukowych baz danych, tj. Scopus, Web of Science, Reaxys, SciFinder (Chemical Abstracts) i innych; student potrafi wykorzystać źródła literaturowe do interpretacji i prezentacji wybranych wyników własnych badań | TCH_2A_U10 | — | — | C-1, C-2 | T-SD-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D03-19_W01 Student ma wiedzę z zakresu technologii organicznej leków, kosmetyków i środków pomocniczych; rozumie pojęcia i zasady ochrony własności intelektualnej | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę z zakresu przygotowania pracy dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D03-19_U01 Student wykorzystuje anglojęzyczną literaturę fachową – książki i czasopisma branżowe związane z prowadzoną tematyką badawczą. | 2,0 | |
3,0 | Student poprawnie wyszukuje materiały źródłowe, rozumie proste teksty. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_2A_D03-19_U02 Student potrafi posługiwać się specjalistyczną terminologią i znanymi technikami informacyjno-komunikacyjnymi w obszarze technologii organicznej leków, kosmetyków i środków pomocniczych, w szczególności prowadzonej tematyki badawczej oraz potrafi prowadzić dyskusję naukową - przedstawiać i oceniać rózne opinie i stanowiska oraz dyskutowac o nich | 2,0 | |
3,0 | Student prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_2A_D03-19_U03 Student potrafi korzystać zasobów bibliograficznych, w tym przy użyciu naukowych baz danych, tj. Scopus, Web of Science, Reaxys, SciFinder (Chemical Abstracts) i innych; student potrafi wykorzystać źródła literaturowe do interpretacji i prezentacji wybranych wyników własnych badań | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawowe umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej, potrafi znaleźć i przeprowadzić podstawową analizę literatury przedmiotu, potrafi opracowac wyniki swoich badań. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Literatura naukowa i fachowa wskazana przez opiekuna i/lub wyszukana przez studenta, 2011
- A. Zejca., M. Gorczzyca, Chemia Leków, PZWL, Warszawa, 1998, I
- J. Tułecki, Technologia środków leczniczych, PZWL, Warszawa, 1978, I
Literatura dodatkowa
- A. Kleemann, J. Engel, Pharamaceutical Substances. syntheses, Patents, Applications, Thieme, Stuuttgard, 2001, IV
- D. Lednicer, The Organic chemistry of Drug Synthesis, Willey, New York, 1995