Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Introduction to architectural design II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Introduction to architectural design II | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Leszek Świątek <lswiatek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Leszek Świątek <lswiatek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | new ideas findings ability, creativity building skills, hand drawings, mind maps making |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The aim of the course is to develop basic skills in forming the composition of the solid buildings, creating simple functional - spatial systems and learning basic principles of architectural design. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Exercise: Designing public space management arranged by cubature architectural objects and buildings with simple utility function in the desired location. | 45 |
45 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Lectures: The scale of design. Elements of architectural design. External and internal conditions. The location and orientation of the architectural object. The functional - spatial schemes in architectural objects design. Spatial structures. Stairs and ramps - basic. Design of sanitary facilities - basic. Finishing materials - the color and texture. Architectural details. Elements of interior design. Dimensioning of architectural design. Safety considerations | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | hand drawings and sketches, architectural posters and modells | 75 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Discussions and moderation, case studies presentations | 25 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Models building, architectural drawings and sketches |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Project work / continuous assessment / examines Intermediate presentations and final evaluation of individual works. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_CSI-XVI/2_W01 Basic knowledge about architectural form composition and its analyses, functional and spatial programming and integration. | — | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_null_U01 Ability to formulate the functional and spatial program. Understanding the basic principles of creating architectural form. Achieving harmonious outcomes from the premises of location and existing architectural objects. Presentation of programming that complements existing urban organisms or settlement. | — | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_CSI-XVI/2_K01 Ability to understand functional and spatial programming and consequences of integrative design process. | — | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_CSI-XVI/2_W01 Basic knowledge about architectural form composition and its analyses, functional and spatial programming and integration. | 2,0 | |
3,0 | Knowledge presentation of functional and spatial programming and inclusive design examples | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_null_U01 Ability to formulate the functional and spatial program. Understanding the basic principles of creating architectural form. Achieving harmonious outcomes from the premises of location and existing architectural objects. Presentation of programming that complements existing urban organisms or settlement. | 2,0 | |
3,0 | Ability of functional and spatial programming and integration in simple form of architectural project | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_CSI-XVI/2_K01 Ability to understand functional and spatial programming and consequences of integrative design process. | 2,0 | |
3,0 | Ability of functional and spatial programming and integration in simple form of architectural project | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- McDonough W., Braungart M., The Upcycle. Beyond Sustainability – Designing for Abudance, North Point Press., New York, 2013
- Stang A., Hawthorne C., The Green House. New Directions in Sustainable Architecture, Princeton Architectural Press, New York, 2006
- Borer P., Harris C., The Whole House Book. Ecological building design & materials, The Centre for Alternative Technology, Machynlleth, 1998
Literatura dodatkowa
- Bahamon A., Sketch: Houses, Loft Publications, Barcelona, 2008