Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Engineering Statistics:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Engineering Statistics | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Dziekanat | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Mathematics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The student will be able to: 1. Use of statistical techniques in engineering. 2. Understand how the statistical algorithms work. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Discrete Random Variables. | 1 |
T-A-2 | Probability Distributions. | 1 |
T-A-3 | Random Sampling and Data Description. | 1 |
T-A-4 | Statistical Intervals. | 1 |
T-A-5 | Tests of Hypotheses. | 2 |
T-A-6 | Simple Linear Regression and Correlation. | 4 |
T-A-7 | Multiple Linear Regression. | 4 |
T-A-8 | Nonlinear regression. | 6 |
T-A-9 | Nonparametric statistics. | 2 |
T-A-10 | Design of Experiments. | 6 |
T-A-11 | Statistical quality control. | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | The Role of Statistics in Engineering. | 2 |
T-W-2 | Discrete Random Variables. | 2 |
T-W-3 | Probability Distributions. | 2 |
T-W-4 | Random Sampling and Data Description. | 3 |
T-W-5 | Statistical Intervals. | 2 |
T-W-6 | Tests of Hypotheses. | 2 |
T-W-7 | Simple Linear Regression and Correlation. | 3 |
T-W-8 | Multiple Linear Regression. | 2 |
T-W-9 | Nonlinear regression. | 4 |
T-W-10 | Nonparametric statistics. | 2 |
T-W-11 | Design of Experiments. | 4 |
T-W-12 | Statistical Quality control. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Class participation. | 30 |
A-A-2 | Solving computational problems | 17 |
A-A-3 | Final test and discussion of results. | 3 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Class participation | 30 |
A-W-2 | Individual work | 17 |
A-W-3 | Final test and discussion of results. | 3 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture illustrated by Power Point presentation and computer calculations. |
M-2 | Classes illustrated by computer calculations. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Periodic assessment of student achievement |
S-2 | Ocena podsumowująca: Lecture: written test at the end of the semester Classes: written test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_W01 The student will be able to understand how the statistical algorithms work | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_U01 The student will be able to use statistical techniques in engineering. | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-11 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_K01 The student will be able to use of statistical techniques in engineering. | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-11 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_W01 The student will be able to understand how the statistical algorithms work | 2,0 | |
3,0 | The student is able to understand how the statistical algorithms work | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_U01 The student will be able to use statistical techniques in engineering. | 2,0 | |
3,0 | The student will be able to use statistical techniques in engineering. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_K01 The student will be able to use of statistical techniques in engineering. | 2,0 | |
3,0 | The student will be able to use of statistical techniques in engineering. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Montgomery D.C., Runger G.C., Hubele N.F., Engineering Statistics, Wiley, New York, 2010
- Montgomery D.C., Runger G.C., Applied Statistics & Probability for Engineers, Wiley, New York, 2002
- Triola M.F., Essentials of Statistics, Pearson, Boston, 2015
- Hogg R.V., McKean J.W., Craig A.T., Introduction to Mathematical Statistics, Pearson, Boston, 2015
Literatura dodatkowa
- Linoff G.S., Data Analysis Using SQL and Excel, Wiley, Indianapolis, 2016
- Guerrero H., Excel Data Analysis, Springer, Berlin, 2019