Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Digital Technique:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Digital Technique | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów, Sygnałów i Elektroniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Górecka <Joanna.Gorecka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Mathematics, Informatics, Fundamentals of semiconductor electronics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To provide basic knowledge on digital circuit theory and design and to develop skills in analysis, testing and designing digital circuits using product data sheets as well as application notes |
C-2 | The student has knowledge on digital circuit theory, methods and techniques of digital circuit analysis and synthesis, as well as digital circuit design. He has skills in the field of analysis, testing and designing digital circuits using product data sheets, application notes as well as dedicated software tools. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Switching functions minimisation. | 4 |
T-L-2 | Realising logic functions with gates and different modules. | 4 |
T-L-3 | Logic gates testing (switching functions, static and dynamic characteristics). | 4 |
T-L-4 | Flip-flops, registers and counters testing. | 4 |
T-L-5 | Testing time-dependent circuits, multi-vibrators, generators. | 6 |
T-L-6 | Testing arithmetic circuits. | 3 |
T-L-7 | Testing memories, input circuits and digital displays. | 3 |
T-L-8 | Transmission of digital signals. | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Analogue versus digital technique. Number systems. Binary codes, BCD codes. Basics of binary arithmetic. | 5 |
T-W-2 | Automata, logic circuit, digital circuit – basic definitions. Boolean Algebra, fundamental thorems. Switching (Boolean) functions, simplification, minimisation. Realising logic functions with gates, multiplexers and demultiplexers, ROMs, PLA modules. | 6 |
T-W-3 | Digital logic circuit realisation techniques & technologies - overview, comparison, development. | 3 |
T-W-4 | Time-dependent circuits, multi-vibrators, generators. | 4 |
T-W-5 | Flip-flops, logic description. Fundamentals of digital functional blocks - modules (combinatorial and sequential). | 4 |
T-W-6 | Digital control system, logic description – algorithms. | 4 |
T-W-7 | Basics of microprogramming technique. Introduction to ASICs, PLD modules – classification, development. | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | accomplishment of practical lab tasks | 50 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | lecture notes | 30 |
A-W-2 | learning | 20 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | oral presentation (lectures), practical work in lab |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Written exam, accomplishment of practical lab tasks |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WE_2-_null_W01 The student has knowledge on digital circuit theory, methods and techniques of digital circuit analysis and synthesis, as well as digital circuit design. | — | — | C-2, C-1 | T-W-4, T-W-6, T-W-1, T-W-7, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-L-4, T-L-7, T-L-5, T-L-1, T-L-2, T-L-6, T-L-8 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WE_2-_null_U01 The student has skills in the field of analysis, testing and designing digital circuits using product data sheets, application notes as well as dedicated software tools. | — | — | C-2, C-1 | T-W-4, T-W-6, T-W-1, T-W-7, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-L-4, T-L-3, T-L-7, T-L-5, T-L-1, T-L-2, T-L-6, T-L-8 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WE_2-_null_W01 The student has knowledge on digital circuit theory, methods and techniques of digital circuit analysis and synthesis, as well as digital circuit design. | 2,0 | |
3,0 | Student has basic knowledge in digital technique. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WE_2-_null_U01 The student has skills in the field of analysis, testing and designing digital circuits using product data sheets, application notes as well as dedicated software tools. | 2,0 | |
3,0 | Student has practical skills useful in digital technique. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Beards P. H., Analog and Digital Electronics. A First Course, II ed., Prentice Hall, 1991
- Nelson V. P., Nagle H. T., Digital Logic Circuit Analysis and Design, Prentice Hall, New Jersey, 1995
- Burger P., Digital Design. A Practical Course, John Wiley & Sons, New York, 1998