Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu Tourism Management:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Tourism Management
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Brelik <Agnieszka.Brelik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agnieszka Brelik <Agnieszka.Brelik@zut.edu.pl>, Natalia Dominiak <Natalia.Dominiak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 20 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1No requirements.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Students learn about basic issues of tourism management and this will give an overview of tourism industry and various organizations. This module is introduced to make students familiar with the subject. It provides an overview of principle and the elements of tourism demand, destinations and tourism futures.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-11. Managing tourism demand 2. Tourism consumer behaviour 3. The economic impact of tourism 4. The environmental impact of tourism 5. Tourism development and planning 6. Tourism under crises 7. The tourism sector (attractions, accommodation, public sector and policy) 8. Managing marketing for tourism 9. Information technology in tourism 10. The future of tourism20
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Participation in classes20
A-W-2Literature overview30
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lectures and class discusion

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Group discussion

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WEKON_1-_??_W01
Student characterizes and identifies the key issues of tourism management
C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WEKON_1-_TMG_U01
Student will be able to describe and analyze modern solutions used in tourist markets
C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WEKON_1-_TMG_K01
Student is able to divide the tasks related to the functioning of travel agencies, hotels and information tourist positions in individual positions changing conditions taking into account the rules designing organizational structures
C-1T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WEKON_1-_??_W01
Student characterizes and identifies the key issues of tourism management
2,0
3,0Student characterizes and identifies the key issues of tourism management
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WEKON_1-_TMG_U01
Student will be able to describe and analyze modern solutions used in tourist markets
2,0
3,0Student will be able to describe and analyze modern solutions used in tourist markets
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WEKON_1-_TMG_K01
Student is able to divide the tasks related to the functioning of travel agencies, hotels and information tourist positions in individual positions changing conditions taking into account the rules designing organizational structures
2,0
3,0The student is able to divide the tasks related to the functioning of travel agencies, hotels and information tourist positions in individual positions changing conditions taking into account the rules designing organizational structures
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Gill, S. Pushpinder, Tourism Planning and Management”, Anmol Publications, 2003
  2. Holloway, J.C., The Business of Tourism, McDonald and Evans, 1983

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-11. Managing tourism demand 2. Tourism consumer behaviour 3. The economic impact of tourism 4. The environmental impact of tourism 5. Tourism development and planning 6. Tourism under crises 7. The tourism sector (attractions, accommodation, public sector and policy) 8. Managing marketing for tourism 9. Information technology in tourism 10. The future of tourism20
20

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in classes20
A-W-2Literature overview30
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WEKON_1-_??_W01Student characterizes and identifies the key issues of tourism management
Cel przedmiotuC-1Students learn about basic issues of tourism management and this will give an overview of tourism industry and various organizations. This module is introduced to make students familiar with the subject. It provides an overview of principle and the elements of tourism demand, destinations and tourism futures.
Treści programoweT-W-11. Managing tourism demand 2. Tourism consumer behaviour 3. The economic impact of tourism 4. The environmental impact of tourism 5. Tourism development and planning 6. Tourism under crises 7. The tourism sector (attractions, accommodation, public sector and policy) 8. Managing marketing for tourism 9. Information technology in tourism 10. The future of tourism
Metody nauczaniaM-1Lectures and class discusion
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Group discussion
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student characterizes and identifies the key issues of tourism management
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WEKON_1-_TMG_U01Student will be able to describe and analyze modern solutions used in tourist markets
Cel przedmiotuC-1Students learn about basic issues of tourism management and this will give an overview of tourism industry and various organizations. This module is introduced to make students familiar with the subject. It provides an overview of principle and the elements of tourism demand, destinations and tourism futures.
Treści programoweT-W-11. Managing tourism demand 2. Tourism consumer behaviour 3. The economic impact of tourism 4. The environmental impact of tourism 5. Tourism development and planning 6. Tourism under crises 7. The tourism sector (attractions, accommodation, public sector and policy) 8. Managing marketing for tourism 9. Information technology in tourism 10. The future of tourism
Metody nauczaniaM-1Lectures and class discusion
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Group discussion
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student will be able to describe and analyze modern solutions used in tourist markets
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WEKON_1-_TMG_K01Student is able to divide the tasks related to the functioning of travel agencies, hotels and information tourist positions in individual positions changing conditions taking into account the rules designing organizational structures
Cel przedmiotuC-1Students learn about basic issues of tourism management and this will give an overview of tourism industry and various organizations. This module is introduced to make students familiar with the subject. It provides an overview of principle and the elements of tourism demand, destinations and tourism futures.
Treści programoweT-W-11. Managing tourism demand 2. Tourism consumer behaviour 3. The economic impact of tourism 4. The environmental impact of tourism 5. Tourism development and planning 6. Tourism under crises 7. The tourism sector (attractions, accommodation, public sector and policy) 8. Managing marketing for tourism 9. Information technology in tourism 10. The future of tourism
Metody nauczaniaM-1Lectures and class discusion
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Group discussion
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student is able to divide the tasks related to the functioning of travel agencies, hotels and information tourist positions in individual positions changing conditions taking into account the rules designing organizational structures
3,5
4,0
4,5
5,0