Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu NANOBIOTECHNOLOGY:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | NANOBIOTECHNOLOGY | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki, Hodowli i Biotechnologii Roślin | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Danuta Kulpa <Danuta.Kulpa@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of plant anatomy and physiology would be useful. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | After completing the course, students will know the basic types of nanoparticles, methods of their production and application in various industries, with particular emphasis on biotechnology. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Establishment of shoot and suspension cultures on media with the addition of several concentrations of metal nanoparticles. | 10 |
T-L-2 | Analysis of morphological features of plants. Preparation of extracts and spectrophotometric analysis of the content of selected metabolites. Discussion of the obtained results, prepared presentations and publications. | 5 |
T-L-3 | Induction of mutations in plants in vitro cultures using silver nanoparticles at different concentrations – preparation of substrates and solutions of nano-silver to set up the experiment | 8 |
T-L-4 | Application of silver nanoparticles and selection of their appropriate concentration for in vitro disinfection of plant material. | 4 |
T-L-5 | Analysis of silver nanoparticle-induced phenotypic changes in plants propagated in vitro and selection of an effective dose of silver nanoparticles | 3 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Nanoproducts - production, testing, use. | 9 |
T-W-2 | The reaction of plants to nanoparticles. Toxicity of nanoparticles to plants, biochemical m1. The reaction of plants to nanoparticles. Toxicity of nanoparticles to plants, biochemical markers of plant stress reactions following the action of nanoparticles. 2harkers of plant stress reactions following the action of nanoparticles. | 10 |
T-W-3 | Methods of determining the appropriate concentration of nanoparticles and exposure time in inducing stress in plants. The use of silver and gold nanoparticles for induction of somatic and genetic mutations in in vitro cultures. | 6 |
T-W-4 | Application of nanoparticles in the production of metabolites in in vitro cultures. The use of nanoparticles of silver and gold in plant disinfection and limiting the development of infections in in vitro cultures. | 5 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in classes. | 30 |
A-L-2 | Reading the prescribed literature. | 28 |
A-L-3 | Preparation for the laboratories. | 20 |
A-L-4 | Participation in consultations. | 10 |
88 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Performance in lectures. | 30 |
A-W-2 | Reading recommended literature. | 15 |
A-W-3 | Preparation and presentation of the project | 18 |
63 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture/multi-media presentation. |
M-2 | Project method. |
M-3 | Demonstration. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: project work |
S-2 | Ocena formująca: essays |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_1-_null_W01 The student learns the basic information on the use of nanotechnology in plant biotechnology. | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_1-_null_U01 The student is able to analyze and draw correct conclusions from the results of the conducted research. | — | — | C-1 | T-L-5, T-L-3, T-L-1, T-L-4, T-L-2 | M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_1-_null_K01 The student is aware of the possibility of using nanoparticles in plant biotechnology | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_1-_null_W01 The student learns the basic information on the use of nanotechnology in plant biotechnology. | 2,0 | |
3,0 | The student learns the basic information on the use of nanotechnology in plant biotechnology. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_1-_null_U01 The student is able to analyze and draw correct conclusions from the results of the conducted research. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to analyze and draw correct conclusions from the results of the conducted research. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_1-_null_K01 The student is aware of the possibility of using nanoparticles in plant biotechnology | 2,0 | |
3,0 | Student is able to communicate with the group and work in a team of people who propagate plants in in vitro cultures as a passive commander, making numerous mistakes. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Panpatte, D. G., & Jhala, Y. K., Nanotechnology for agriculture: Crop production & protection. Nanotechnology for agriculture: Crop production & protection, 2019, doi:10.1007/978-981-32-9374-8