Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu DETECTION OF MISLABELED FISHERIES PRODUCTS:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | DETECTION OF MISLABELED FISHERIES PRODUCTS | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Bioinżynierii Środowiska Wodnego i Akwakultury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jolanta Kiełpińska <Jolanta.Kielpinska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student should have a basic knowledge about fish biology and physiology |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | After the course student will: 1. understand problem of illegal product substitutions 2. know methods applied to identify fish products 3. be able to identify ways how selected fish products are substituted 4. be able (on its own) to assess risk of product substitutions in trade characteristic in selected geographic regions |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Practical classes will include introduction into molecular diagnostic methods applied to identification of fish product in the form of fresh, processed, semi-processed or preserved. All classes will be based on demonstration | 15 |
T-L-2 | Student will be introduced into: 1. problem of illegal product substitutions 2. methods applied to identify fish products 3. ways how selected fish products are substituted 4. risk assessment methods applied to product substitutions in selected geographic regions | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | During lectures student will be introduced into the problems of water-born product substitutions, mainly fish, with particular emphasis on the most important species. Topics will also encompass description of genetic system of fish labelling used for product tracing from catching site to the final consumer | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Practical classes | 75 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Diskussion, Presentation, Participation in field activities | 75 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | The presentation, Discussion, Trip to a fisheries cooperative |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Class test Exam |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_1-_??_W01 The student will learn the possibilities of commercial substitutions and the effects of this precedent | — | — | C-1 | T-W-1, T-L-1, T-L-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_1-_??_U01 The student is able to use known fish trade exchanges and give their location | — | — | C-1 | T-W-1, T-L-1, T-L-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_1-_??_K01 The student is aware of this knowledge and skills and the possibilities of their use in research work. | — | — | C-1 | T-W-1, T-L-1, T-L-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_1-_??_W01 The student will learn the possibilities of commercial substitutions and the effects of this precedent | 2,0 | |
3,0 | Sudent will be aware of the proble of mislabelled products | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_1-_??_U01 The student is able to use known fish trade exchanges and give their location | 2,0 | |
3,0 | Student will be able to use knowledge in practice | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_1-_??_K01 The student is aware of this knowledge and skills and the possibilities of their use in research work. | 2,0 | |
3,0 | Student will be resposible for the gathered knowledge and use in work | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Journal ; Food Chemistry
- Journal: Marine Policy