Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S3)
Sylabus przedmiotu TECHNIQUES OF MOLECULAR BIOLOGY:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | |||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | TECHNIQUES OF MOLECULAR BIOLOGY | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Mięsa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Remigiusz Panicz <rpanicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Students should have completed biology course. Mathematics can also be helpful to candidates in completing this course. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | This course is an introduction to the fundamental principles of molecular biology techniques. Students will be introduced to the study of genetics, nucleic acids and interpret primary data from current research. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Sampling, sample preservation and safe storage | 2 |
T-L-2 | Extraction of DNA | 2 |
T-L-3 | Extraction of RNA | 3 |
T-L-4 | Assessment of the quality and quantity of DNA and RNA | 4 |
T-L-5 | Gel electrophoresis | 2 |
T-L-6 | Polymerase Chain Reaction (PCR) | 3 |
T-L-7 | Real-time polymerase chain reaction | 4 |
T-L-8 | Application of restriction enzymes | 2 |
T-L-9 | Sequencing and raw reads processing | 4 |
T-L-10 | Bioinformatic data analysis | 2 |
T-L-11 | Development of molecular markers | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Structure and function of biologically important molecules including DNA, RNA and proteins, | 4 |
T-W-2 | From DNA to RNA: the structure and function of the gene, promoters and terminators. | 2 |
T-W-3 | From DNA to RNA: transcriptional initiation, elongation and termination, RNA polymerases. | 2 |
T-W-4 | Structure, function and biochemical properties of RNA | 2 |
T-W-5 | From RNA to Protein: the genetic code, codons & anticodons, the ribosome & translation, cDNA and genomic cloning, | 4 |
T-W-6 | Gene expression in Prokaryotes and Eucaryotes | 4 |
T-W-7 | PCR – the gold standard in molecular biology, | 2 |
T-W-8 | Methods for measuring gene expression, | 4 |
T-W-9 | Application of next generation sequencing methods | 3 |
T-W-10 | Bioinformatic tools | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Laboratoty classes | 30 |
A-L-2 | Self-study | 35 |
A-L-3 | Preparation for an assesment | 10 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Lectures | 30 |
A-W-2 | Self-study | 30 |
A-W-3 | Preparation for exam | 15 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture and laboratory |
M-2 | Lectures |
M-3 | Laboratory classess |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Continuous assessment (laboratory) |
S-2 | Ocena podsumowująca: Continuous assessment (laboratory) |
S-3 | Ocena podsumowująca: Exam |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_W01 Uppon completion of this course students will be familiar with: - molecular tools, - bioinformatic (computation) methods, - laboratory workflow, - sampling and sample preservation. | — | — | C-1 | — | M-2 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_U01 Uppon completion of this course the students will be able to: - perform laboratory analyses with molecular tools, - run bioinformatic calculations, - collect and preserve samples, - analyses results from molecular studies. | — | — | C-1 | — | M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_K01 Student will be aware to continually improve knowledge and skills. | — | — | C-1 | — | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_W01 Uppon completion of this course students will be familiar with: - molecular tools, - bioinformatic (computation) methods, - laboratory workflow, - sampling and sample preservation. | 2,0 | |
3,0 | Student will be able characterize the most common molecular tools | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_U01 Uppon completion of this course the students will be able to: - perform laboratory analyses with molecular tools, - run bioinformatic calculations, - collect and preserve samples, - analyses results from molecular studies. | 2,0 | |
3,0 | Ability to perform basic molecular experiments | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_K01 Student will be aware to continually improve knowledge and skills. | 2,0 | |
3,0 | Basic knowledge of molecular tools and its application | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Green M.R., Sambrook J., Molecular Cloning: A Laboratory Manual, Cold Spring Harbor Laboratory Press, 2012, 4th edition