Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu HETEROGENEOUS CATALYSIS IN INDUSTRY:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | HETEROGENEOUS CATALYSIS IN INDUSTRY | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dariusz Moszyński <Dariusz.Moszynski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Inorganic chemistry |
W-2 | Organic chemistry |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student knows the principles of heterogeneous catalysis |
C-2 | Student knows the fundamental structure and composition of catalysts as well as the processes leading to the preparation of industrial catalysts |
C-3 | Student knows the most important industrial processes where heterogeneous catalysis play the major role |
C-4 | Student is able to prepare samples of catalysts and evaluate their properties |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Chemical kinetics in catalysis - basic equations | 5 |
T-A-2 | Mass and energy in catalytic processes | 5 |
T-A-3 | Modeling of industrial catalytic processes | 5 |
15 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Ammonia decomposition over iron catalyst | 5 |
T-L-2 | High pressure ammonia synthesis | 5 |
T-L-3 | Catalytic nanotubes formation | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Catalyst and catalysis in heterogeneous systems | 10 |
T-W-2 | Catalyst preparation, deactivation, regeneration | 6 |
T-W-3 | The experimental methods for catalysts’ examination | 4 |
T-W-4 | Industrial catalytic processes in inorganic, organic and polymer industries | 10 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach (Attendence) | 15 |
A-A-2 | analiza literatury (Library) | 10 |
25 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach (Attendence) | 15 |
A-L-2 | Przygotowanie sprawozdań (Reports) | 35 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach (Attendence) | 30 |
A-W-2 | Analiza literatury przedmiotu (Library) | 15 |
A-W-3 | przygotowanie referatów (Reports) | 5 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Cases |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Exam |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_W01 Student knows the principles of heterogeneous catalysis | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-L-3, T-L-1, T-L-2, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_U01 Student is able to prepare samples of catalysts and evaluate their properties | — | — | C-4 | T-W-1 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 Student is competent in heterogeneous catalysis | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_W01 Student knows the principles of heterogeneous catalysis | 2,0 | |
3,0 | Student knows basic pribciples of catalysis | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_U01 Student is able to prepare samples of catalysts and evaluate their properties | 2,0 | |
3,0 | Student is able to understand heterogeneous catalysis | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 Student is competent in heterogeneous catalysis | 2,0 | |
3,0 | Student is competent in basic knowledge of catalysis | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Ross, Julian, Heterogeneous CatalysisCatalysis - Fundamentals and Applications, Elsevier, 2012