Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu TECHNOLOGY AND MANAGEMENT IN CROP PROTECTION PRODUCTS:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | TECHNOLOGY AND MANAGEMENT IN CROP PROTECTION PRODUCTS | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Organicznej i Materiałów Polimerowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Janus <Ewa.Janus@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | fundamentals of inorganic and organic chemistry |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | familiarize students with pesticide classification, chemical groups, inert ingredients of crop protection products and with toxicological aspects of pesticide products |
C-2 | forming student's skills in searching information about pesticides in pesticides databases and pesticide regulations |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Searching for information about pesticide ingredients and label, pesticide chemical databases, risk assessments, regulatory actions, pesticide product label system, pesticide product information system | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Basic information about crop protection chemicals (pesticides), plant growth hormones, types of pesticides (insecticides, herbicides, fungicides and other classes) | 5 |
T-W-2 | Chemically related pesticide groups; biopesticides, antimicrobial pesticides | 4 |
T-W-3 | Toxicological aspects of pesticides | 2 |
T-W-4 | Inert ingredients of crop protection products - emulsifiers, solvents, carriers, aerosol propelants, fragrances and dyes | 3 |
T-W-5 | Final test | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | partitipation in classes | 15 |
A-A-2 | individual student homework with databases on plant protection products and preparation of presentation | 10 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | participation in lectures | 15 |
A-W-2 | preparing to the final test | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | informative lecture with educational discussion related to the lecture |
M-2 | activation workshops, case study |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: final written test with closed and open questions |
S-2 | Ocena formująca: evaluation of the ability to work in team |
S-3 | Ocena podsumowująca: evaluation of presentation |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_W01 Student is able to: -classify pesticides based on application, mode of action, chemical class and toxicity -characteristic of main types of pesticide formulations and role of adjuvants in the formulation | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_U03 student searches data about pesticides in available databases and regulations and based on them to evaluate pesticide use risk in different products and impact on the environment and human health student is able to use rules for creating a label for pesticide product | — | — | C-2 | T-A-1 | M-2 | S-3, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_W01 Student is able to: -classify pesticides based on application, mode of action, chemical class and toxicity -characteristic of main types of pesticide formulations and role of adjuvants in the formulation | 2,0 | |
3,0 | Student gives the fundamental criteria of pesticide classification and simple characteristic of pesticide formulations | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_U03 student searches data about pesticides in available databases and regulations and based on them to evaluate pesticide use risk in different products and impact on the environment and human health student is able to use rules for creating a label for pesticide product | 2,0 | |
3,0 | Student only looks up basic informations about pesticides but cannot use them to evaluate risk a pesticide product and create/evaluate a label | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Mandava N.B., CRC Handbook of Natural Pesticides, CRC Press Inc., Boca Raton, 1986
- Hassall K.A., The chemistry of pesticides, Verlag Chemie, Weinheim, 1982
- Ohkawa H., Miyagawa H., Lee P.W., Pesticide chemistry, Wiley-VCH, Weinheim, 2007
- Editors: J.A. Kent, T.V. Bommaraju, S.D. Barnicki, Handbook of Industrial Chemistry and Biotechnology, Springer International Publishing, eBook, 2017, 13th, pages 709-756
- EU Pesticides Database; US EPA Pesticides website; Pesticide regulations