Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu TECHNOLOGY AND MANAGEMENT IN CROP PROTECTION PRODUCTS:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot TECHNOLOGY AND MANAGEMENT IN CROP PROTECTION PRODUCTS
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Chemicznej Organicznej i Materiałów Polimerowych
Nauczyciel odpowiedzialny Ewa Janus <Ewa.Janus@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW1 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1fundamentals of inorganic and organic chemistry

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1familiarize students with pesticide classification, chemical groups, inert ingredients of crop protection products and with toxicological aspects of pesticide products
C-2forming student's skills in searching information about pesticides in pesticides databases and pesticide regulations

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Searching for information about pesticide ingredients and label, pesticide chemical databases, risk assessments, regulatory actions, pesticide product label system, pesticide product information system15
15
wykłady
T-W-1Basic information about crop protection chemicals (pesticides), plant growth hormones, types of pesticides (insecticides, herbicides, fungicides and other classes)5
T-W-2Chemically related pesticide groups; biopesticides, antimicrobial pesticides4
T-W-3Toxicological aspects of pesticides2
T-W-4Inert ingredients of crop protection products - emulsifiers, solvents, carriers, aerosol propelants, fragrances and dyes3
T-W-5Final test1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1partitipation in classes15
A-A-2individual student homework with databases on plant protection products and preparation of presentation10
25
wykłady
A-W-1participation in lectures15
A-W-2preparing to the final test10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1informative lecture with educational discussion related to the lecture
M-2activation workshops, case study

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: final written test with closed and open questions
S-2Ocena formująca: evaluation of the ability to work in team
S-3Ocena podsumowująca: evaluation of presentation

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTiICh_2-_null_W01
Student is able to: -classify pesticides based on application, mode of action, chemical class and toxicity -characteristic of main types of pesticide formulations and role of adjuvants in the formulation
C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTiICh_2-_null_U03
student searches data about pesticides in available databases and regulations and based on them to evaluate pesticide use risk in different products and impact on the environment and human health student is able to use rules for creating a label for pesticide product
C-2T-A-1M-2S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WTiICh_2-_null_W01
Student is able to: -classify pesticides based on application, mode of action, chemical class and toxicity -characteristic of main types of pesticide formulations and role of adjuvants in the formulation
2,0
3,0Student gives the fundamental criteria of pesticide classification and simple characteristic of pesticide formulations
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WTiICh_2-_null_U03
student searches data about pesticides in available databases and regulations and based on them to evaluate pesticide use risk in different products and impact on the environment and human health student is able to use rules for creating a label for pesticide product
2,0
3,0Student only looks up basic informations about pesticides but cannot use them to evaluate risk a pesticide product and create/evaluate a label
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Mandava N.B., CRC Handbook of Natural Pesticides, CRC Press Inc., Boca Raton, 1986
  2. Hassall K.A., The chemistry of pesticides, Verlag Chemie, Weinheim, 1982
  3. Ohkawa H., Miyagawa H., Lee P.W., Pesticide chemistry, Wiley-VCH, Weinheim, 2007
  4. Editors: J.A. Kent, T.V. Bommaraju, S.D. Barnicki, Handbook of Industrial Chemistry and Biotechnology, Springer International Publishing, eBook, 2017, 13th, pages 709-756
  5. EU Pesticides Database; US EPA Pesticides website; Pesticide regulations

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Searching for information about pesticide ingredients and label, pesticide chemical databases, risk assessments, regulatory actions, pesticide product label system, pesticide product information system15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Basic information about crop protection chemicals (pesticides), plant growth hormones, types of pesticides (insecticides, herbicides, fungicides and other classes)5
T-W-2Chemically related pesticide groups; biopesticides, antimicrobial pesticides4
T-W-3Toxicological aspects of pesticides2
T-W-4Inert ingredients of crop protection products - emulsifiers, solvents, carriers, aerosol propelants, fragrances and dyes3
T-W-5Final test1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1partitipation in classes15
A-A-2individual student homework with databases on plant protection products and preparation of presentation10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1participation in lectures15
A-W-2preparing to the final test10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WTiICh_2-_null_W01Student is able to: -classify pesticides based on application, mode of action, chemical class and toxicity -characteristic of main types of pesticide formulations and role of adjuvants in the formulation
Cel przedmiotuC-1familiarize students with pesticide classification, chemical groups, inert ingredients of crop protection products and with toxicological aspects of pesticide products
Treści programoweT-W-1Basic information about crop protection chemicals (pesticides), plant growth hormones, types of pesticides (insecticides, herbicides, fungicides and other classes)
T-W-2Chemically related pesticide groups; biopesticides, antimicrobial pesticides
T-W-3Toxicological aspects of pesticides
T-W-4Inert ingredients of crop protection products - emulsifiers, solvents, carriers, aerosol propelants, fragrances and dyes
T-W-5Final test
Metody nauczaniaM-1informative lecture with educational discussion related to the lecture
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: final written test with closed and open questions
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student gives the fundamental criteria of pesticide classification and simple characteristic of pesticide formulations
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WTiICh_2-_null_U03student searches data about pesticides in available databases and regulations and based on them to evaluate pesticide use risk in different products and impact on the environment and human health student is able to use rules for creating a label for pesticide product
Cel przedmiotuC-2forming student's skills in searching information about pesticides in pesticides databases and pesticide regulations
Treści programoweT-A-1Searching for information about pesticide ingredients and label, pesticide chemical databases, risk assessments, regulatory actions, pesticide product label system, pesticide product information system
Metody nauczaniaM-2activation workshops, case study
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: evaluation of presentation
S-2Ocena formująca: evaluation of the ability to work in team
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student only looks up basic informations about pesticides but cannot use them to evaluate risk a pesticide product and create/evaluate a label
3,5
4,0
4,5
5,0