Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu Tourism and Environment:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Tourism and Environment
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Bartosz Mickiewicz <Bartosz.Mickiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Natalia Dominiak <Natalia.Dominiak@zut.edu.pl>, Bartosz Mickiewicz <Bartosz.Mickiewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 3,00,50zaliczenie
projektyP1 10 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Students (both under and post graduate)

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Lectures focused on modern trends in tourism vis-à-vis protection of the environment; Sustainable development of tourism

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Project done by students as their own work according to the subject told by the teacher10
10
wykłady
T-W-1Economy versus Ecology Tourism Exploitation and Nature Protection Agenda 21 in Tourism Sustainable Tourism Development Future of Tourism30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Attendance10
A-P-2Literature studying15
25
wykłady
A-W-1Consultation for the lecture Own work (reading literature) Preparation for the test45
A-W-2Participation in classes30
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lectures, power point presentations

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Written test of knowledge, own project presentation
S-2Ocena formująca: Estimation of group work of students

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WEKON_1-_??_W01
Student characterizes and identifies the key issues of tourism and environment
C-1T-W-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WEKON_1-_TE_U01
Student can demonstrate correlations between the tourist attractiveness of the region (places) and tourist traffic and its impact on the natural environment.
C-1T-W-1, T-P-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WEKON_1-_TE_K01
Student notices tourist attractiveness (tourist functions) and environmental threats resulting from high tourist traffic (tourism dysfunctions).
C-1T-W-1, T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WEKON_1-_??_W01
Student characterizes and identifies the key issues of tourism and environment
2,0
3,0Student correctly defines some concepts of tourism and environment
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WEKON_1-_TE_U01
Student can demonstrate correlations between the tourist attractiveness of the region (places) and tourist traffic and its impact on the natural environment.
2,0
3,0Student can demonstrate correlations between the tourist attractiveness of the region (places) and tourist traffic and its impact on the natural environment
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WEKON_1-_TE_K01
Student notices tourist attractiveness (tourist functions) and environmental threats resulting from high tourist traffic (tourism dysfunctions).
2,0
3,0Student notices tourist attractiveness (tourist functions) and environmental threats resulting from high tourist traffic (tourism dysfunctions).
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Tuntev Z. FTU Ohrid, Tourism and Environment, FTU Ohrid, 2005

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Project done by students as their own work according to the subject told by the teacher10
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Economy versus Ecology Tourism Exploitation and Nature Protection Agenda 21 in Tourism Sustainable Tourism Development Future of Tourism30
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Attendance10
A-P-2Literature studying15
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Consultation for the lecture Own work (reading literature) Preparation for the test45
A-W-2Participation in classes30
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WEKON_1-_??_W01Student characterizes and identifies the key issues of tourism and environment
Cel przedmiotuC-1Lectures focused on modern trends in tourism vis-à-vis protection of the environment; Sustainable development of tourism
Treści programoweT-W-1Economy versus Ecology Tourism Exploitation and Nature Protection Agenda 21 in Tourism Sustainable Tourism Development Future of Tourism
Metody nauczaniaM-1Lectures, power point presentations
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Written test of knowledge, own project presentation
S-2Ocena formująca: Estimation of group work of students
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student correctly defines some concepts of tourism and environment
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WEKON_1-_TE_U01Student can demonstrate correlations between the tourist attractiveness of the region (places) and tourist traffic and its impact on the natural environment.
Cel przedmiotuC-1Lectures focused on modern trends in tourism vis-à-vis protection of the environment; Sustainable development of tourism
Treści programoweT-W-1Economy versus Ecology Tourism Exploitation and Nature Protection Agenda 21 in Tourism Sustainable Tourism Development Future of Tourism
T-P-1Project done by students as their own work according to the subject told by the teacher
Metody nauczaniaM-1Lectures, power point presentations
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Written test of knowledge, own project presentation
S-2Ocena formująca: Estimation of group work of students
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student can demonstrate correlations between the tourist attractiveness of the region (places) and tourist traffic and its impact on the natural environment
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WEKON_1-_TE_K01Student notices tourist attractiveness (tourist functions) and environmental threats resulting from high tourist traffic (tourism dysfunctions).
Cel przedmiotuC-1Lectures focused on modern trends in tourism vis-à-vis protection of the environment; Sustainable development of tourism
Treści programoweT-W-1Economy versus Ecology Tourism Exploitation and Nature Protection Agenda 21 in Tourism Sustainable Tourism Development Future of Tourism
T-P-1Project done by students as their own work according to the subject told by the teacher
Metody nauczaniaM-1Lectures, power point presentations
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Written test of knowledge, own project presentation
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student notices tourist attractiveness (tourist functions) and environmental threats resulting from high tourist traffic (tourism dysfunctions).
3,5
4,0
4,5
5,0