Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu Python Programming Language:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Python Programming Language
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Małecki <Krzysztof.Malecki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 1,00,30zaliczenie
laboratoriaL1 45 4,00,70zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1None.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Presentation of Python programming rules and syntax.
C-2Developing practical programming skills in Python.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1The work environment. The first program.2
T-L-2Exercises in procedural programming.20
T-L-3Exercises in object-oriented programming.8
T-L-4Exercises in reading and writing to text, binary and XML files.4
T-L-5Debuging and testing.2
T-L-6The final project.7
T-L-7The examination of the final project.2
45
wykłady
T-W-1Basic information about Python and programming environments.1
T-W-2Introduction to procedural programming (types of variables, complex data types, collections, arithmetical and logical operators, programm control commands, functions, input/output operations, lists, tuples, sets, dictionaries)4
T-W-3Programm control command (conditional instruction, loops, exeption handling).2
T-W-4Modules and packages. Python language libraries.1
T-W-5Files support - reading and saving to binary, text and XML files.1
T-W-6Object-oriented programming (classes, atributes, methods). Class inheritance and polymorphism. Own data types and colletions. Class decorators.2
T-W-7Debugging, testing.2
T-W-8The final test.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Participations in laboratory.45
A-L-2Own activity.40
A-L-3Preapration to the final project and its examination.15
100
wykłady
A-W-1Participation in lectures.15
A-W-2Preparation to the final test.10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną oraz z użyciem komputera.
M-2Labaratory: self-solving tasts withe the support of the teacher.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: The final test.
S-2Ocena formująca: Labaratory: current assessment od learning process and the assessment of the final project.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WI_1-_??_W01
After the course the student is able to understand the basic programming constructs of Python language
C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-6, T-W-8M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WI_1-_??_U01
Student is able to use basic programming constructs of Python language and he/she is able to write the small-scale Python scripts
C-2T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-L-5, T-L-7, T-L-6M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WI_1-_??_W01
After the course the student is able to understand the basic programming constructs of Python language
2,0
3,0The student knows Python constructs and is able to understand a code example.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WI_1-_??_U01
Student is able to use basic programming constructs of Python language and he/she is able to write the small-scale Python scripts
2,0
3,0Student can write a simple Python script
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Charles Severance, Python for everybody, 2016
  2. Programming Python, Mark Lutz, O'Reilly Media, USA, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1The work environment. The first program.2
T-L-2Exercises in procedural programming.20
T-L-3Exercises in object-oriented programming.8
T-L-4Exercises in reading and writing to text, binary and XML files.4
T-L-5Debuging and testing.2
T-L-6The final project.7
T-L-7The examination of the final project.2
45

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Basic information about Python and programming environments.1
T-W-2Introduction to procedural programming (types of variables, complex data types, collections, arithmetical and logical operators, programm control commands, functions, input/output operations, lists, tuples, sets, dictionaries)4
T-W-3Programm control command (conditional instruction, loops, exeption handling).2
T-W-4Modules and packages. Python language libraries.1
T-W-5Files support - reading and saving to binary, text and XML files.1
T-W-6Object-oriented programming (classes, atributes, methods). Class inheritance and polymorphism. Own data types and colletions. Class decorators.2
T-W-7Debugging, testing.2
T-W-8The final test.2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Participations in laboratory.45
A-L-2Own activity.40
A-L-3Preapration to the final project and its examination.15
100
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lectures.15
A-W-2Preparation to the final test.10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WI_1-_??_W01After the course the student is able to understand the basic programming constructs of Python language
Cel przedmiotuC-1Presentation of Python programming rules and syntax.
Treści programoweT-W-1Basic information about Python and programming environments.
T-W-2Introduction to procedural programming (types of variables, complex data types, collections, arithmetical and logical operators, programm control commands, functions, input/output operations, lists, tuples, sets, dictionaries)
T-W-3Programm control command (conditional instruction, loops, exeption handling).
T-W-4Modules and packages. Python language libraries.
T-W-5Files support - reading and saving to binary, text and XML files.
T-W-7Debugging, testing.
T-W-6Object-oriented programming (classes, atributes, methods). Class inheritance and polymorphism. Own data types and colletions. Class decorators.
T-W-8The final test.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną oraz z użyciem komputera.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: The final test.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student knows Python constructs and is able to understand a code example.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WI_1-_??_U01Student is able to use basic programming constructs of Python language and he/she is able to write the small-scale Python scripts
Cel przedmiotuC-2Developing practical programming skills in Python.
Treści programoweT-L-1The work environment. The first program.
T-L-3Exercises in object-oriented programming.
T-L-2Exercises in procedural programming.
T-L-4Exercises in reading and writing to text, binary and XML files.
T-L-5Debuging and testing.
T-L-7The examination of the final project.
T-L-6The final project.
Metody nauczaniaM-2Labaratory: self-solving tasts withe the support of the teacher.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Labaratory: current assessment od learning process and the assessment of the final project.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student can write a simple Python script
3,5
4,0
4,5
5,0