Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Architektury - Architecture (S2)

Sylabus przedmiotu Diploma project DCATMD:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architecture
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Diploma project DCATMD
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Bizio <kbizio@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Wojciech Bal <wojciech.bal@zut.edu.pl>, Miłosz Raczyński <milosz.raczynski@zut.edu.pl>, Marek Sietnicki <Marek.Sietnicki@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny 10 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 30 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Presentation of the workshop skills and methodical principles of arcgitectural design acquired in the course of studies, including cultural, technical, social and enviromental aspects.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1The acquisition of the ability to formulate and present in a graphical form the conclusions of the spatial, sociological or cultural analyzes for the architectural design.
C-2Verifcation of design and workshop skills in terms of substantive solving of spatial problems, including technical, social and enviromental aspects.
C-3Preparation for a multimedia presentation and participation in a public discussion related to the development of a project

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Discussion of the diploma project's methodology, setting the schedule of project work and detail of the study. Preaparing necessary analyses and creating variant spatial concepts30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Participation in classes30
A-P-2Individual work90
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Individual consultations and design adjustments.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Checking the completneness and consistency of the scope of the project development and the applications presented on the boards in graphical and descriptive form.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AUP_2A_EB10-2_W01
Student knows the catalog of applicable legal acts, norms and general rules of the art of construction, can reach source materials in the context of changing laws and regulations regarding the investment process as well as methods of design and available technologies, material solutions and publicly disscused theory of architecture.
AUP_2A_W01, AUP_2A_W02, AUP_2A_W04C-1, C-3T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AUP_2A_EB10-2_U01
Student is able to work out own design method and implementit creatively on the example of semester work done and conducts a discourse on the adequacy of theapplied methodology of work and accepted design solutions.
AUP_2A_U02, AUP_2A_U05C-1, C-2, C-3T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AUP_2A_EB10-2_K01
Student aspires to take responsibility for shaping space as a common good.
AUP_2A_K01, AUP_2A_K03, AUP_2A_K05C-2, C-3T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AUP_2A_EB10-2_W01
Student knows the catalog of applicable legal acts, norms and general rules of the art of construction, can reach source materials in the context of changing laws and regulations regarding the investment process as well as methods of design and available technologies, material solutions and publicly disscused theory of architecture.
2,0
3,0The complete scope of the project, defined in the regulations of the diploma examination will be presented. The graphic part should be clear and complete, the text part will correspond to the scope of the diploma thesis. The work will correspond to the principles of architectural composition and will refer to the heory of architecture specified by the author.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AUP_2A_EB10-2_U01
Student is able to work out own design method and implementit creatively on the example of semester work done and conducts a discourse on the adequacy of theapplied methodology of work and accepted design solutions.
2,0
3,0Wykonanie czytelnego opracowania projektowego noszącego znamiona twórczej kreacji dzieła w wymaganym zakresie i minimalnych standardach określonych w regulaminie egzaminu dyplomowego,
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AUP_2A_EB10-2_K01
Student aspires to take responsibility for shaping space as a common good.
2,0
3,0Potrafi określić znaczenie przestrzeni o dobrej jakości oraz skalę oddziaływania przyjętych rozwiązań projektowych na jakość życia
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Alexander Ch., Notes on the Synthesis of Form, Harvard University Press, 1964
  2. Conrads U., Programs and Manifestoes on 20th-Century Architecture, The MIT Press, 1975
  3. Salingaros N.A., A Theory of Architecture, ISI Distributed Title, 2007

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Discussion of the diploma project's methodology, setting the schedule of project work and detail of the study. Preaparing necessary analyses and creating variant spatial concepts30
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Participation in classes30
A-P-2Individual work90
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAUP_2A_EB10-2_W01Student knows the catalog of applicable legal acts, norms and general rules of the art of construction, can reach source materials in the context of changing laws and regulations regarding the investment process as well as methods of design and available technologies, material solutions and publicly disscused theory of architecture.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAUP_2A_W01Knows the principles of construction art, PN and EU norms and standards within the scope necessary for independent performance of design and planning tasks.
AUP_2A_W02Know building law, selected issues of property law and copyright law within the scope necessary for independent performance of design and planning tasks.
AUP_2A_W04Has his/her own aesthetic views within the scope of theory of architecture and urban planning.
Cel przedmiotuC-1The acquisition of the ability to formulate and present in a graphical form the conclusions of the spatial, sociological or cultural analyzes for the architectural design.
C-3Preparation for a multimedia presentation and participation in a public discussion related to the development of a project
Treści programoweT-P-1Discussion of the diploma project's methodology, setting the schedule of project work and detail of the study. Preaparing necessary analyses and creating variant spatial concepts
Metody nauczaniaM-1Individual consultations and design adjustments.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Checking the completneness and consistency of the scope of the project development and the applications presented on the boards in graphical and descriptive form.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The complete scope of the project, defined in the regulations of the diploma examination will be presented. The graphic part should be clear and complete, the text part will correspond to the scope of the diploma thesis. The work will correspond to the principles of architectural composition and will refer to the heory of architecture specified by the author.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAUP_2A_EB10-2_U01Student is able to work out own design method and implementit creatively on the example of semester work done and conducts a discourse on the adequacy of theapplied methodology of work and accepted design solutions.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAUP_2A_U02Presents individual design and planning concepts and solutions in an attractive manner (graphics, presentations).
AUP_2A_U05Chooses appropriate construction solutions, technologies and materials with specific properties for the expected architectural effect.
Cel przedmiotuC-1The acquisition of the ability to formulate and present in a graphical form the conclusions of the spatial, sociological or cultural analyzes for the architectural design.
C-2Verifcation of design and workshop skills in terms of substantive solving of spatial problems, including technical, social and enviromental aspects.
C-3Preparation for a multimedia presentation and participation in a public discussion related to the development of a project
Treści programoweT-P-1Discussion of the diploma project's methodology, setting the schedule of project work and detail of the study. Preaparing necessary analyses and creating variant spatial concepts
Metody nauczaniaM-1Individual consultations and design adjustments.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Checking the completneness and consistency of the scope of the project development and the applications presented on the boards in graphical and descriptive form.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Wykonanie czytelnego opracowania projektowego noszącego znamiona twórczej kreacji dzieła w wymaganym zakresie i minimalnych standardach określonych w regulaminie egzaminu dyplomowego,
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAUP_2A_EB10-2_K01Student aspires to take responsibility for shaping space as a common good.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAUP_2A_K01Understands non-technical aspects of design and planning activity, consciously shapes the influence on broadly understood environment and social relations.
AUP_2A_K03Takes care of prestige and high rank of the architect's profession, complies with the ethical code and accomplishes the social mission.
AUP_2A_K05Shows initiative and innovativeness in thinking and acting.
Cel przedmiotuC-2Verifcation of design and workshop skills in terms of substantive solving of spatial problems, including technical, social and enviromental aspects.
C-3Preparation for a multimedia presentation and participation in a public discussion related to the development of a project
Treści programoweT-P-1Discussion of the diploma project's methodology, setting the schedule of project work and detail of the study. Preaparing necessary analyses and creating variant spatial concepts
Metody nauczaniaM-1Individual consultations and design adjustments.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Checking the completneness and consistency of the scope of the project development and the applications presented on the boards in graphical and descriptive form.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi określić znaczenie przestrzeni o dobrej jakości oraz skalę oddziaływania przyjętych rozwiązań projektowych na jakość życia
3,5
4,0
4,5
5,0