Wydział Architektury - Architecture (S2)
Sylabus przedmiotu Architectural design - public utility 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architecture | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Architectural design - public utility 2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Bizio <kbizio@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | No special preconditions. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Developing of mastery of skills of architectural space composing in the context of urban space and complex functional program. |
C-2 | Acquaintance of the selected technical and technological solutions. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Architectural project (the concept) of cultural facilities (museums, theatres, cinemas) in the selected location, including: - analysis of the cultural context of the facility's location, - elaboration of author's functional programs, - elaboration of the selected technical and technological solutions. | 45 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Participation in classes | 45 |
A-P-2 | Individual work | 75 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Project method (including analytical studies and discussion) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Review of the progress of work on the project |
S-2 | Ocena podsumowująca: Final evaluation of the project |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB4-3_W01 Knows the principles of construction art, norms and standards reffering to public facilities. | AUP_2A_W01 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1 | M-1 | S-1, S-2 |
AUP_2A_EB4-3_W02 Knows technical and technological conditions of public facilities design | AUP_2A_W03 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB4-3_U01 Is able to design buildings of special purpose, with large degree of complexity and present concept and solutions in an attractive manner adjusting the method to a design and using computer software. | AUP_2A_U02, AUP_2A_U03, AUP_2A_U09, AUP_2A_U10 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1 | M-1 | S-1, S-2 |
AUP_2A_EB4-3_U02 Chooses appropriate construction solutions, technologies and material for the expected architectural effect. | AUP_2A_U05 | — | — | C-2 | T-P-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB4-3_K01 Undrestands cultural and social aspects of public facilties design. | AUP_2A_K01 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1 | M-1 | S-1, S-2 |
AUP_2A_EB4-3_K02 Understands the of life-long learning, is able to organise the process of learning. | — | — | — | C-1, C-2 | T-P-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB4-3_W01 Knows the principles of construction art, norms and standards reffering to public facilities. | 2,0 | |
3,0 | Knows the principles of construction art, norms and standards reffering to public facilities on the basic level. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AUP_2A_EB4-3_W02 Knows technical and technological conditions of public facilities design | 2,0 | |
3,0 | Knows basic technical and technological solutions suitable for public facilities design. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB4-3_U01 Is able to design buildings of special purpose, with large degree of complexity and present concept and solutions in an attractive manner adjusting the method to a design and using computer software. | 2,0 | |
3,0 | Is able to design buildings of special purpose with complex functional program and present ideas in acceptable form. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AUP_2A_EB4-3_U02 Chooses appropriate construction solutions, technologies and material for the expected architectural effect. | 2,0 | |
3,0 | Chooses appropriate and common construction solutions, technologies and material for the expected architectural effect. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB4-3_K01 Undrestands cultural and social aspects of public facilties design. | 2,0 | |
3,0 | Understands basic cultural and social aspects of public facilities design. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AUP_2A_EB4-3_K02 Understands the of life-long learning, is able to organise the process of learning. | 2,0 | |
3,0 | Understands the of life-long learning, is able to organise the process of learning. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Al-Kodmany K., Eco-towers: Sustainable Cities in the Sk, WIT Press, 2015
- Hardy H., Theater of Architecture, Princeton Architectural Press, 2013
- Self R., The Architecture of Art Museums: A Decade of Design: 2000-2010, Routledge, 2014
- Van Uffelen Ch., Cinema Architecture, Braun Publishing, 2009
Literatura dodatkowa
- Bizio K., Active elevations as an element that influences functional and formal solutions in contemporary architecture (chosen issues), Housing Environment, 2017, no. 19, pp. 129-139