Wydział Architektury - Architecture (S2)
Sylabus przedmiotu Preliminary diploma project DCATMD:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architecture | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Preliminary diploma project DCATMD | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Bizio <kbizio@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Wojciech Bal <wojciech.bal@zut.edu.pl>, Miłosz Raczyński <milosz.raczynski@zut.edu.pl>, Marek Sietnicki <Marek.Sietnicki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Presentation of the workshop skills and methodical principles of arcgitectural design acquired in the course of studies, including cultural, technical, social and enviromental aspects. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Shaping of skills of formulation of scientific theses and research methods in the field of architectural design. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Intodaction to diploma project – determination of an individual scope of work and diplom's subject | 3 |
T-P-2 | Determination of master schedule of diploma project | 3 |
T-P-3 | Accomplishment of analyses, site studies and necessary inventories, defining the spatial problems and presenting initial development concepts | 9 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Participation in classes | 15 |
A-P-2 | Individual studies | 45 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Project method, exercises and seminars |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Evaluation of the completeness and quality of the term project as a basis for the diploma project continuation. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB5-2_W01 Student knows the catalog of applicable legal acts, norms and general rules of the art of construction, can reach source materials in the context of changing laws and regulations regarding the investment process as well as methods of design and available technologies, material solutions and publicly disscused theory of architecture. | AUP_2A_W01, AUP_2A_W03, AUP_2A_W04 | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-P-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB5-2_U01 Student is able to work out own design method and implementit creatively on the example of semester work done and conducts a discourse on the adequacy of theapplied methodology of work and accepted design solutions. | AUP_2A_U01, AUP_2A_U05 | — | — | C-1 | T-P-2, T-P-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB5-2_K01 Student demonstrates initiative and creativity in undertaking project tasks, aspires to take responsibility for shaping space as a common good. | AUP_2A_K05 | — | — | C-1 | T-P-3 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB5-2_W01 Student knows the catalog of applicable legal acts, norms and general rules of the art of construction, can reach source materials in the context of changing laws and regulations regarding the investment process as well as methods of design and available technologies, material solutions and publicly disscused theory of architecture. | 2,0 | |
3,0 | The complete scope of the project elaborated by the supervisor will be presented. The graphics and text sections will be clear and complete. The work will correspod to the principles of architectural composition and will refer to the architecture theory defined by the author and defined design principles. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB5-2_U01 Student is able to work out own design method and implementit creatively on the example of semester work done and conducts a discourse on the adequacy of theapplied methodology of work and accepted design solutions. | 2,0 | |
3,0 | Making a legible project study bearing the hallmark of the creation of the work in the requred scope and minimum standards defined by the teacher. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB5-2_K01 Student demonstrates initiative and creativity in undertaking project tasks, aspires to take responsibility for shaping space as a common good. | 2,0 | |
3,0 | Consistency of the presentation of project assumptions, selection of sources and starting materials for design, indication of reference objects in relation to the implemented project. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Alexander Ch., Notes on the Synthesis of Form, Harvard University Press, 1964
- Conrads U., Programs and Manifestoes on 20th-Century Architecture, The MIT Press, 1975
- Salingaros N.A., A Theory of Architecture, ISI Distributed Title, 2007