Wydział Architektury - Architecture (S2)
Sylabus przedmiotu Preliminary diploma project DUSP:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architecture | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Preliminary diploma project DUSP | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Urbanistyki i Planowania Przestrzennego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Waldemar Marzęcki <Waldemar.Marzecki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 5 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Presentation of the workshop skills and methodological principles of urban design acquired in the course of studies, including cultural, technical, social and environmental aspects. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | C1. To familiarize students with the ability to present conclusions from spatial, sociological or cultural analyzes for a selected project in graphic form. |
C-2 | C2. Verification of design and workshop skills in terms of substantive solving of spatial problems, including technical, social and environmental aspects. |
C-3 | C3. Preparation for conducting a multimedia presentation and participation in a public discussion related to the development of a project |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Discussion of the methodology for preparing the diploma thesis, the drawing and text section of the required scope and the applicable legal procedure of the diploma thesis in reference to the works from the post-graduate project. | 5 |
T-P-2 | Setting the schedule of project work and the required scope and detail of the study | 5 |
T-P-3 | Determining the rules for the composition of design boards, planned graphic and editorial solutions, and planning test prints | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | work in the form of individual design adjustments with the thesis supervisor | 15 |
A-P-2 | own work at home | 45 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Individual consultations and design adjustments |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Checking the quality and consistency of the scope of the project design, the consequences of the presented applications presented on the boards in graphic and descriptive form. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB5-5_W01 He knows the catalog of applicable legal acts, norms and general rules of the art of construction, he can reach source materials in the context of changing laws and regulations regarding the investment process as well as methods of design and available technologies, material solutions and publicly discussed theory of architecture. | AUP_2A_W04, AUP_2A_W19 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB5-5_U01 through work, he implements an individual creative attitude, which manifests his attitude to reality and contemporary art | AUP_2A_U02 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB5-5_K01 he is open and communicative, expresses his views, presents solutions and discusses in the industry, on the public forum and in contacts with the media | AUP_2A_K01 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB5-5_W01 He knows the catalog of applicable legal acts, norms and general rules of the art of construction, he can reach source materials in the context of changing laws and regulations regarding the investment process as well as methods of design and available technologies, material solutions and publicly discussed theory of architecture. | 2,0 | |
3,0 | regulations of the diploma examination, the graphic part will be clear and complete, the text part will correspond to the scope of the diploma thesis. The work will correspond to the principles of architectural composition and will refer to the theory of architecture specified by the author. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB5-5_U01 through work, he implements an individual creative attitude, which manifests his attitude to reality and contemporary art | 2,0 | |
3,0 | An attractive graphic presentation of the diploma thesis | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB5-5_K01 he is open and communicative, expresses his views, presents solutions and discusses in the industry, on the public forum and in contacts with the media | 2,0 | |
3,0 | The elements of the composition, spatial relations corresponding to the appropriate proportions were correctly applied in the project | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Brand S., How Buildings Learn: What happens After They`re Built, Viking Press
- Falkenberg H., Ecoarchitecture. Urban style, Evergreen GmbH
Literatura dodatkowa
- Fuller R.B., Operating Manual for Spaceship Earth, Lars Müller Publishers