Wydział Architektury - Architecture (S2)
Sylabus przedmiotu Fine art aspects 1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architecture | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Fine art aspects 1 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Sztuk Wizualnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Szczepanik <jszczepanik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student has basic knowledge about fine arts and the basic knowledge of the local context. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The aim of the course is to broaden the image of fine arts, both within the theory and specific examples. An important assumption of the course is the exchange of perspectives and artistic achievements of individual cultural regions represented by students and the local ones - Szczecin, Poland, and Central Europe. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Between aesthetics and applied art - theories, examples | 8 |
T-P-2 | Selected aspects of fine arts in an international and intercultural perspective | 7 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Thematic lecture with multimedia presentation | 4 |
A-P-2 | Presentations in the field (based on the cultural offer of Szczecin) | 4 |
A-P-3 | Students' own presentations | 7 |
A-P-4 | Own work | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Thematic lecture with multimedia presentation |
M-2 | Presentation of local cultural proposals |
M-3 | Student's own presentation |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Activity during classes, participation in the discussions |
S-2 | Ocena formująca: Attendance at the classes |
S-3 | Ocena formująca: Student's own presentation |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_K-11-A_W01 Student knows the basic theories of fine arts and the artistic achievements of his own region and the artistic local context | AUP_2A_W09, AUP_2A_W16 | — | — | C-1 | T-P-2, T-P-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_K-11-A_U01 The student is able to compare cultural and artistic content of individual regions and refer them to the existing theoretical assumptions. | AUP_2A_U02 | — | — | C-1 | T-P-2, T-P-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_K-11-A_K01 The student expands the ability to exchange views on topics related to aesthetics and cultural heritage. | AUP_2A_K01 | — | — | C-1 | T-P-2, T-P-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_K-11-A_W01 Student knows the basic theories of fine arts and the artistic achievements of his own region and the artistic local context | 2,0 | |
3,0 | Student has basic knowledge of the scope of discussed activities | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_K-11-A_U01 The student is able to compare cultural and artistic content of individual regions and refer them to the existing theoretical assumptions. | 2,0 | |
3,0 | The student can indicate the characteristics of the fine arts of its' own cultural area. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_K-11-A_K01 The student expands the ability to exchange views on topics related to aesthetics and cultural heritage. | 2,0 | |
3,0 | Student shows a basic awarness of the own culture artistic heritage and theories of fine art | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Larry Shiner, The Invention of Art: A Cultural History, University of Chicago Press, Chicago, 2003
- Torrey, J., A theory of fine art, Scribner, Armstrong, and Co., New York, 1874
Literatura dodatkowa
- Krystyna Wilkoszewska, 20th Century Aesthetics in Poland. Masters and Their Followers, Semper, Warszawa, 2017