Wydział Architektury - Architecture (S2)
Sylabus przedmiotu Landscape design:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architecture | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Landscape design | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Czałczyńska-Podolska <Magdalena.Czalczynska-Podolska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Wojciech Bal <wojciech.bal@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | No special requirements, only completing engineering studies (S1) |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Acquiring theoretical knowledge on the principles of functioning and building sequences of urban landscape interiors on the example of a set of public spaces, the possibility of their programming and designing based on the use of the spirit of the respective space in relation to the needs of its users (perception capabilities, anthropometric requirements, basic, social and cultural needs) |
C-2 | Acquisition of practical skills in the field of functional and landscape assessment of urban space, designing the development of complex, multi-spatial structures in the urban landscape and the possibilities of socially attractive programming based on the use of the existing tradition of the place. |
C-3 | The formation of an attitude that is open and seeking creative solutions in shaping landscape architecture |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Introduction to the subject of exercises | 5 |
T-P-2 | Pre-project analyzes (taking inventory, landscape valorization and analyzes necessary for the subject) | 15 |
T-P-3 | Development of a preliminary concept of land development | 15 |
T-P-4 | Development of a detailed development plan for selected fragments of the area. | 15 |
T-P-5 | Graphic development of boards | 10 |
60 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction. A man-friendly landscape. | 2 |
T-W-2 | Basic concepts and typology of the landscape. Types and construction of landscape interiors. | 3 |
T-W-3 | Integration of architecture and landscape | 2 |
T-W-4 | Research methods and studies in landscape architecture. Landscape assessment. | 4 |
T-W-5 | Contemporary gardens, city parks and public spaces - desirable directions in city's landscape shaping. | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Active partcipation in design classes, site analysis, preparing the drawings including urban inventory, landscape analysis and design concept. | 60 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 15 |
A-W-2 | Individual studies and preparing a multimedia presentation | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Formal lecture (informative), lecture based on case study |
M-2 | Practical methods: project method including group work, site study and problem-solving method |
M-3 | Activating methods: seminar, student's presentation and disccusion |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Review of the progress of work on the project |
S-2 | Ocena podsumowująca: Final evaluation of the project |
S-3 | Ocena podsumowująca: Oral presentation |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_K-15_W05 Student knows the fundamentals of landscae architecture, the principles of construction and types of architectural and landscape interiors and methods of landscape studies | AUP_2A_W05 | — | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
AUP_2A_K-15_W09 Student understands the idea of cultural landscape, recognizes the relationship between landscape values and the tradition of the place, as well as the uniqueness of the landscape and its importance for the city's identity | AUP_2A_W09 | — | — | C-1, C-3 | T-W-1, T-W-3, T-W-5 | M-1, M-3 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_K-15_U04 Is able to carry out urban and landscape analyzes of the area in terms of the assessment of its values and the possibility of building public spaces with recreational values, and design such space using appropriate functional solutions. | AUP_2A_U04 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-1, T-P-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_K-15_K02 Understands relationship between landscape atractivness and people's quality life and pays attention to diversity of people needs as well as natural and cultural values of landscape. | AUP_2A_K01 | — | — | C-2, C-3 | T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-P-3, T-P-4, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_K-15_W05 Student knows the fundamentals of landscae architecture, the principles of construction and types of architectural and landscape interiors and methods of landscape studies | 2,0 | |
3,0 | basic knowledge of landscape architecture theory | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AUP_2A_K-15_W09 Student understands the idea of cultural landscape, recognizes the relationship between landscape values and the tradition of the place, as well as the uniqueness of the landscape and its importance for the city's identity | 2,0 | |
3,0 | fundamentals of landscape assesment | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_K-15_U04 Is able to carry out urban and landscape analyzes of the area in terms of the assessment of its values and the possibility of building public spaces with recreational values, and design such space using appropriate functional solutions. | 2,0 | |
3,0 | Student prepares a design work including urban and landscape analyzes and resolve spatial problems using accepted solutions. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_K-15_K02 Understands relationship between landscape atractivness and people's quality life and pays attention to diversity of people needs as well as natural and cultural values of landscape. | 2,0 | |
3,0 | Student understands importance of relathionship between landscape and man | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Marcus C. C., Francis C., People places, John Woley & Sons, Inc., New York, 1998
- Waterman T., Fundamentals of Landscape Architecture, Bloomsbury Academic Fairchild, NY, 2015
Literatura dodatkowa
- Hopper J.L., Landscape Architectural Graphic Standards, John Wiley & Sons, New Jersey, 2006
- Minguet J. M., Green urban landscape, Instituto Monsa de Ediciones, Barcelona, 2013
- Bal W., Czałczyńska-Podolska M., Analysis of socio-spatial relations and links created on the basis of landscape and architecture integration, S.ARCH 2017: Sustainable Architecture, Get it published Verlag, Erlangen, 2017, pp. 502-514