Wydział Architektury - Architektura (S1)
Sylabus przedmiotu Projektowanie dyplomowe urbanistyczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier architekt | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie dyplomowe urbanistyczne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Urbanistyki i Planowania Przestrzennego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Czekiel-Świtalska <Elzbieta.Czekiel-Switalska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Elżbieta Czekiel-Świtalska <Elzbieta.Czekiel-Switalska@zut.edu.pl>, Lechosław Czernik <lechoslaw.czernik@zut.edu.pl>, Klara Czyńska <Klara.Czynska@zut.edu.pl>, Waldemar Marzęcki <Waldemar.Marzecki@zut.edu.pl>, Paweł Rubinowicz <pawel@rubinowicz.com.pl>, Adam Zwoliński <azwolinski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 4 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | zaliczone wszystkie semestry z przedmiotu projektowanie urbanistyczne |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poszerzenie wiedzy z wybranego zagadnienia, którego badania doprowadzą do sporządzenia pracy dyplomowej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Tematyka zatwierdzana przez Radę Dyscypliny z uwzględnieniem specjalizacji i preferencji tematycznych promotorów. Przygotowanie pracy o określonej tematyce z częścią graficzną i tekstową. Przygotowanie prezentacji pracy dyplomowej w formie multimedialnej. | 50 |
50 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 50 |
A-P-2 | zebranie i analiza materiałów wstępnych. | 5 |
A-P-3 | wizja lokalna i sporządzenie inwentaryzacji | 5 |
A-P-4 | opracowanie analiz zewnętrznych i wewnętrznych | 5 |
A-P-5 | sporzadzenie projektu w skali adekwatnej do obszaru opracowania | 5 |
A-P-6 | opracowanie techniczne elementu architektonicznego | 5 |
A-P-7 | sporządzenie makiety lub wizualizacji całego obszaru opracowania, z uwzględnieniem otoczenia | 5 |
A-P-8 | przygotowanie plansz i części tekstowej do pracy dyplomowej | 5 |
A-P-9 | przygotowanie prezentacji w formie multimedialnej | 5 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Indywidualne korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta połączona z dyskusją i ew. korektą rozwiązań. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Na podstawie materiałów pracy dyplomowej w formie cyfrowej lub wydrukowanej następuje ocena pracy i dopuszczenie do obrony pracy dyplomowej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_AS1-IV/8d_W01 ma wiedzę z wybranych działów nauk służących do rozwiązywania problemów projektowych | AU_1A_W26, AU_1A_W02, AU_1A_W20, AU_1A_W03 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
AU_1A_AS1-IV/8d_W02 w stopniu podstawowym zna infrastrukturę techniczną - instalacje zewnętrzne/sieci, zasady projektowania komunikacji oraz obiektów i urządzeń komunikacj | AU_1A_W05 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
AU_1A_AS1-IV/8d_W03 zna podstawy budowy formy, elementy i zasady kompozycji przestrzennej oraz relacje między elementami kształtującymi przestrzeń | AU_1A_W08 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
AU_1A_AS1-IV/8d_W04 w podstawowym zakresie zna znaczenie wytycznych przedprojektowych | AU_1A_W11 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_AS1-IV/8d_U01 potrafi przedstawić rozwiązanie w atrakcyjnej formie graficznej i w formie prezentacji multimedialnej | AU_1A_U11 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
AU_1A_AS1-IV/8d_U02 potrafi kształtować kompozycję zespołu obiektów, jednostki urbanistycznej i ruralistycznej | AU_1A_U12 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
AU_1A_AS1-IV/8d_U03 potrafi projektować przestrzeń publiczną, półpubliczną i prywatną w różnej skali, aranżować ją za pomocą rozmaitych elementów | AU_1A_U22 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
AU_1A_AS1-IV/8d_U04 odczytuje w przestrzeni powiązania funkcjonalne i formalne, relacje między obiektem a otoczeniem, harmonijnie włącza własne, autorskie rozwiązania w istniejące struktury | AU_1A_U21 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
AU_1A_AS1-IV/8d_U05 w planowaniu przestrzennym potrafi wartościować tereny i decydować o ich przeznaczeniu | AU_1A_U22 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_AS1-IV/8d_K01 rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi ją organizować | AU_1A_K10 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
AU_1A_AS1-IV/8d_K02 w myśleniu i działaniu wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją | AU_1A_K02 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
AU_1A_AS1-IV/8d_K03 rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności projektowej i jej wpływ na środowisko | AU_1A_K05 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_AS1-IV/8d_W01 ma wiedzę z wybranych działów nauk służących do rozwiązywania problemów projektowych | 2,0 | |
3,0 | Ma wiedzę z wybranych działów nauk służących do rozwiązywania problemów projektowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AU_1A_AS1-IV/8d_W02 w stopniu podstawowym zna infrastrukturę techniczną - instalacje zewnętrzne/sieci, zasady projektowania komunikacji oraz obiektów i urządzeń komunikacj | 2,0 | |
3,0 | Posiada podstawową wiedzę z zakresu infrastruktury technicznej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AU_1A_AS1-IV/8d_W03 zna podstawy budowy formy, elementy i zasady kompozycji przestrzennej oraz relacje między elementami kształtującymi przestrzeń | 2,0 | |
3,0 | Zna zasady kompozycji przestrzenne | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AU_1A_AS1-IV/8d_W04 w podstawowym zakresie zna znaczenie wytycznych przedprojektowych | 2,0 | |
3,0 | Posiada podstawową wiedzę dotyczacą wytyczznych przedprojektowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_AS1-IV/8d_U01 potrafi przedstawić rozwiązanie w atrakcyjnej formie graficznej i w formie prezentacji multimedialnej | 2,0 | |
3,0 | Grafika pracy dyplomowej jest w dostatecznym stopniu estetyczzna. Prezentacja pracy dyplomowej jest poprawna. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AU_1A_AS1-IV/8d_U02 potrafi kształtować kompozycję zespołu obiektów, jednostki urbanistycznej i ruralistycznej | 2,0 | |
3,0 | Poprawne rozwiązania projektowe | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AU_1A_AS1-IV/8d_U03 potrafi projektować przestrzeń publiczną, półpubliczną i prywatną w różnej skali, aranżować ją za pomocą rozmaitych elementów | 2,0 | |
3,0 | Prawidłowo zaprojektowana przestrzeń publiczna, półpubliczna i prywatna | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AU_1A_AS1-IV/8d_U04 odczytuje w przestrzeni powiązania funkcjonalne i formalne, relacje między obiektem a otoczeniem, harmonijnie włącza własne, autorskie rozwiązania w istniejące struktury | 2,0 | |
3,0 | Nowa zabudowa zaprojektowana jest w sposób harmonijny z otoczeniem | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AU_1A_AS1-IV/8d_U05 w planowaniu przestrzennym potrafi wartościować tereny i decydować o ich przeznaczeniu | 2,0 | |
3,0 | Prawidłowo przeprowadzzone analizy dotyczace między innymi wartościowania terenów i odpowienie ich przeznaczenie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_AS1-IV/8d_K01 rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi ją organizować | 2,0 | |
3,0 | poprawnie zorganizowana praca | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AU_1A_AS1-IV/8d_K02 w myśleniu i działaniu wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją | 2,0 | |
3,0 | Praca dyplomowa ma znamiona inowacyjności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AU_1A_AS1-IV/8d_K03 rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności projektowej i jej wpływ na środowisko | 2,0 | |
3,0 | Posiada podstawową wiedzę związaną ze skutkami działalności projektowej i jej wpływu na środowisko | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Chmielewski J.M, Teoria urbanistyki - wybrane zagadnienia, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa, 2011
- Wejchert K., Elementy kompozycji urbanistycznej, Arkady, Warszawa, 1974
Literatura dodatkowa
- Czekiel-Świtalska Elżbieta, Spatial order and law, TEKA KOMISJI URBANISTYKI I ARCHITEKTURY Oddział PAN w Krakowie, Kraków, 2019, 47, Strony: 199–208
- Czekiel-Świtalska Elżbieta, URBAN LANDSCAPE AND GREENERY PROTECTION, ARCHITECTURAL STUDIES. Vol. 4, No. 2, 2018 Wyd. Lviv Polytechnic National University, 2018, Tom: 4, Zeszyt: 2, ISSN: 2411-801X, Str. 148-154