Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S2)

Sylabus przedmiotu Projektowanie wnętrz 1:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie wnętrz 1
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Historii i Teorii Architektury
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com>
Inni nauczyciele Agnieszka Lamprecht <ap_studio@wp.pl>, Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com>, Arkadiusz Polewka <apolewka@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 45 2,00,70zaliczenie
wykładyW1 15 2,00,30egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Umiejętność zastosowania zagadnień technologicznych, materiałowych, technicznych i środowiskowych w projektowaniu małych przestrzeni użyteczności publicznej oraz podstawy projektowania mebla.
W-2Znajomość rysunku odręcznego, podstawowe umiejętności przygotowania dokumentacji w zakresie: rzut, przekroje, rozwinięcia ścian. Umiejętność rysowania perspektywy, aksonometrii. Obsługa programów komputerowych do projektowania.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Pogłębienie wiedzy w zakresie zagadnień technologicznych, materiałowych, technicznych i środowiskowych w projektowaniu wielokubaturowych pomieszczeń użyteczności publicznej.
C-2Pogłębienie wiedzy w zakresie wiedzy z przepisów BHP, wymagań sanitarno-higienicznych, p. poż oraz ochrony środowiska w projektowaniu wielkokubaturowych pomieszczeń użyteczności publicznej.
C-3Pogłębienie wiedzy o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych.
C-4Nabycie umiejętności zastosowania w praktyce zagadnień technologicznych, materiałowych, technicznych i środowiskowych w projektowaniu wielokubaturowych pomieszczeń użyteczności publicznej.
C-5Nabycie umiejętności zastosowania w praktyce wiedzy z zakresu przepisów BHP, wymagań sanitarno-higienicznych, p. poż oraz ochrony środowiska w projektowaniu wielkokubaturowych pomieszczeń użyteczności publicznej.
C-6Nabycie umiejętności zastosowania w praktyce problematyki mającej związek z człowiekiem w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych.
C-7Nabycie wrażliwości na problemy z zakresu przepisów BHP, wymagań sanitarno-higienicznych, p. poż oraz ochrony środowiska w projektowaniu wielkokubaturowych pomieszczeń użyteczności publicznej.
C-8Nabycie wrażliwości na problemy mające związek z człowiekiem w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych.
C-9Nabycie zdolności do podjęcia pracy w zespole projektowym oraz nabycie zdolności do inspirowania do współpracy osób z grupy.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Omówienie celu, tematu ćwiczeń, literatury przedmiotu oraz formy zaliczeń i kryteriów oceny. Prezentacja przykładowych rozwiązań. Korekta grupowa3
T-L-2Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych. Omówienie norm i materiałów wyjściowych do projektu wnętrza użyteczności publicznej z zakresu kultury - kluby muzyczne, muzea, filharmonie. Korekta grupowa.3
T-L-3Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych. Omówienie norm i materiałów wyjściowych do projektu wnętrza użyteczności publicznej - opery, teatry, kina. Korekta grupowa.3
T-L-4Wstępny projekt wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży kultury – rzuty, przekroje, rozwinięcia ścian w skali 1:50. Korekty indywidualne6
T-L-5Projekt wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży kultury z uwzględnieniem zespołu wejściowego; recepcji i komunikacji ogólnej, pomieszczeń technicznych – analizy, rzuty, przekroje, rozwinięcia w skali 1:50, detal w skali 1:20 wstępne wizualizacje. Rozwiązania materiałowe i konstrukcyjne. Korekty indywidualne.6
T-L-6Projekt wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży kultury z uwzględnieniem reprezentacyjnych przestrzeni – analizy, rzuty, przekroje, rozwinięcia w skali 1:50, detal w skali 1:20, wstępne wizualizacje. Rozwiązania materiałowe i konstrukcyjne. Korekty indywidualne12
T-L-7Przegląd – sprawdzenie stopnia zaawansowania projektów. Korekta grupowa.3
T-L-8Końcowe korekty/zmiany w projektach wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży kultury. Projekt planszy podsumowującej semestralne zadania projektowe. Korekty indywidualne.3
T-L-9Prezentacje końcowe projektów semestralnych. Oddanie opracowań.3
T-L-10Omówienie i ocena opracowań.3
45
wykłady
T-W-1Ogólne zasady projektowania wnętrz architektury użyteczności publicznej (warunki techniczne, BHP, p.poż.).1
T-W-2Ogólne zasady projektowania wnętrz architektury użyteczności publicznej z uwzględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych – infrastruktura wewnętrzna i jej uwarunkowania projektowe.1
T-W-3Zasady projektowania oświetlenia we wnętrzach architektury użyteczności publicznej.1
T-W-4Strefa wejściowa obiektu użyteczności publicznej (hall, foyer, szatnie, poczekalnie, węzły sanitarne) z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych.1
T-W-5Projektowanie schodów i pochylni we wnętrzach użyteczności publicznej z uwzględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych.1
T-W-6Programowanie i projektowanie zespołów dźwigowych we wnętrzach użyteczności publicznej.1
T-W-7Projektowanie wewnętrznych ciągów komunikacyjnych w obiektach użyteczności publicznej z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych.1
T-W-8Sala audytoryjna – uwarunkowania techniczne, geometryczne i akustyczne (sale wykładowe, kino, teatr, sala koncertowa) z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych.1
T-W-9Projektowanie zespołów sal kinowych z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych.1
T-W-10Projektowanie zaplecza scenicznego teatru.1
T-W-11Umeblowanie przestrzeni audytoryjnych.1
T-W-12Projektowanie wnętrz klubu muzycznego.1
T-W-13Zasady projektowania pomieszczeń ze ścianami mobilnymi – na przykładzie centrum konferencyjnego.1
T-W-14EXPO - wielofunkcyjne sale wystawiennicze.1
T-W-15Wykład gościnny.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w zajęciach, praca projektowa.45
A-L-2Opracowanie projektów.15
60
wykłady
A-W-1Obowiązkowy udział w wykładach.15
A-W-2Studiowanie literatury i przyswojenie wiedzy z wykładów.45
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.
M-2Grupowe i indywidualne korekty rozwiązań projektowanych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów następuje na podstawie listy obecności i testu podsumowującego zdobytą wiedzę.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń projektowych składa się z prezentacji zaawansowania zadań projektowych oraz oceny końcowej zadania semestralnego przedstawionego na planszach.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_2A_S2/K/01_W01
zna współczesne tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów i elementów otoczenia architektury
PAWiO18_2A_W03C-1, C-2T-L-1, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-3, T-L-2, T-W-3, T-W-6, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15, T-W-1, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-W-2, T-W-9, T-W-4M-1, M-2S-1
PAWiO_2A_S2/K/01_W02
posiada poszerzoną wiedzę o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych
PAWiO18_2A_W06C-3T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-W-2, T-W-9, T-W-4M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_2A_S2/K/01_U01
potrafi zaprojektować szczegółowe rozwiązania techniczne we wnętrzu i na zewnątrz budynku
PAWiO18_2A_U02C-4T-L-1, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-3, T-L-2M-2S-2
PAWiO_2A_S2/K/01_U02
posiada umiejętność zastosowania nabytej wiedzy o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych w procesie projektowym
PAWiO18_2A_U15C-6T-L-3, T-L-2M-2S-2
PAWiO_2A_S2/K/01_U03
potrafi w praktyce zastosować zasady bhp
PAWiO18_2A_U14C-5T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-3, T-L-2M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_2A_S2/K/01_K01
jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim
PAWiO18_2A_K02C-9T-L-1, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-3, T-L-2M-2S-2
PAWiO_2A_S2/K/01_K02
ma świadomość potrzeb społecznych z zakresu psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych
PAWiO18_2A_K12C-8T-L-3, T-L-2, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-W-2, T-W-9, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_2A_S2/K/01_W01
zna współczesne tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów i elementów otoczenia architektury
2,0
3,0Zna współczesne tendencje w projektowaniu
3,5
4,0
4,5
5,0
PAWiO_2A_S2/K/01_W02
posiada poszerzoną wiedzę o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych
2,0
3,0posiada podstawową wiedzę z zakresu ergonomii
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_2A_S2/K/01_U01
potrafi zaprojektować szczegółowe rozwiązania techniczne we wnętrzu i na zewnątrz budynku
2,0
3,0potrafi wykonać projekt
3,5
4,0
4,5
5,0
PAWiO_2A_S2/K/01_U02
posiada umiejętność zastosowania nabytej wiedzy o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych w procesie projektowym
2,0
3,0stosuje nabytą wiedzę w projektach
3,5
4,0
4,5
5,0
PAWiO_2A_S2/K/01_U03
potrafi w praktyce zastosować zasady bhp
2,0
3,0stosuje zasady BHP
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_2A_S2/K/01_K01
jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim
2,0
3,0pracuje w zespole
3,5
4,0
4,5
5,0
PAWiO_2A_S2/K/01_K02
ma świadomość potrzeb społecznych z zakresu psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych
2,0
3,0wykazuje świadomość potrzeb społecznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Matassa F., Organizacja wystaw. Podręcznik dla muzeów, bibliotek i archiwów., Universitas, Kraków, 2015
  2. Furttenbach J., O budowie teatrów, Wydawnictwo Słowo, Obraz, Terytoria, 2009
  3. Berger C., Lorenc J., Skolnick L., Czym jest projektowanie wystaw?, ABE Dom Wydawniczy, 2007
  4. Kurdowski W., Muzea. Zagadnienia rozwoju i projektowania. Polska perspektywa, Politechnika Warszawska, Warszawa, 2011
  5. Gałązkiewicz I., Projektowanie doświadczeń, Wydawnictwo Słowa i Myśli, 2018
  6. Frydecki A., Projektowanie budynków widowiskowych dla teatru, muzyki i filmu, Wyd. Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 1976
  7. Parczewski W., Tauszyński K., Projektowanie obiektów użyteczności publicznej, Wydawnictwo WSiP, Warszawa, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Neufert E., Podręcznik projektowania architektoniczno – budowlanego, Arkady, Warszawa, 2000

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Omówienie celu, tematu ćwiczeń, literatury przedmiotu oraz formy zaliczeń i kryteriów oceny. Prezentacja przykładowych rozwiązań. Korekta grupowa3
T-L-2Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych. Omówienie norm i materiałów wyjściowych do projektu wnętrza użyteczności publicznej z zakresu kultury - kluby muzyczne, muzea, filharmonie. Korekta grupowa.3
T-L-3Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych. Omówienie norm i materiałów wyjściowych do projektu wnętrza użyteczności publicznej - opery, teatry, kina. Korekta grupowa.3
T-L-4Wstępny projekt wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży kultury – rzuty, przekroje, rozwinięcia ścian w skali 1:50. Korekty indywidualne6
T-L-5Projekt wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży kultury z uwzględnieniem zespołu wejściowego; recepcji i komunikacji ogólnej, pomieszczeń technicznych – analizy, rzuty, przekroje, rozwinięcia w skali 1:50, detal w skali 1:20 wstępne wizualizacje. Rozwiązania materiałowe i konstrukcyjne. Korekty indywidualne.6
T-L-6Projekt wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży kultury z uwzględnieniem reprezentacyjnych przestrzeni – analizy, rzuty, przekroje, rozwinięcia w skali 1:50, detal w skali 1:20, wstępne wizualizacje. Rozwiązania materiałowe i konstrukcyjne. Korekty indywidualne12
T-L-7Przegląd – sprawdzenie stopnia zaawansowania projektów. Korekta grupowa.3
T-L-8Końcowe korekty/zmiany w projektach wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży kultury. Projekt planszy podsumowującej semestralne zadania projektowe. Korekty indywidualne.3
T-L-9Prezentacje końcowe projektów semestralnych. Oddanie opracowań.3
T-L-10Omówienie i ocena opracowań.3
45

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ogólne zasady projektowania wnętrz architektury użyteczności publicznej (warunki techniczne, BHP, p.poż.).1
T-W-2Ogólne zasady projektowania wnętrz architektury użyteczności publicznej z uwzględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych – infrastruktura wewnętrzna i jej uwarunkowania projektowe.1
T-W-3Zasady projektowania oświetlenia we wnętrzach architektury użyteczności publicznej.1
T-W-4Strefa wejściowa obiektu użyteczności publicznej (hall, foyer, szatnie, poczekalnie, węzły sanitarne) z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych.1
T-W-5Projektowanie schodów i pochylni we wnętrzach użyteczności publicznej z uwzględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych.1
T-W-6Programowanie i projektowanie zespołów dźwigowych we wnętrzach użyteczności publicznej.1
T-W-7Projektowanie wewnętrznych ciągów komunikacyjnych w obiektach użyteczności publicznej z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych.1
T-W-8Sala audytoryjna – uwarunkowania techniczne, geometryczne i akustyczne (sale wykładowe, kino, teatr, sala koncertowa) z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych.1
T-W-9Projektowanie zespołów sal kinowych z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych.1
T-W-10Projektowanie zaplecza scenicznego teatru.1
T-W-11Umeblowanie przestrzeni audytoryjnych.1
T-W-12Projektowanie wnętrz klubu muzycznego.1
T-W-13Zasady projektowania pomieszczeń ze ścianami mobilnymi – na przykładzie centrum konferencyjnego.1
T-W-14EXPO - wielofunkcyjne sale wystawiennicze.1
T-W-15Wykład gościnny.1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w zajęciach, praca projektowa.45
A-L-2Opracowanie projektów.15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Obowiązkowy udział w wykładach.15
A-W-2Studiowanie literatury i przyswojenie wiedzy z wykładów.45
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/K/01_W01zna współczesne tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów i elementów otoczenia architektury
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_W03zna współczesne tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów i elementów otoczenia architektury
Cel przedmiotuC-1Pogłębienie wiedzy w zakresie zagadnień technologicznych, materiałowych, technicznych i środowiskowych w projektowaniu wielokubaturowych pomieszczeń użyteczności publicznej.
C-2Pogłębienie wiedzy w zakresie wiedzy z przepisów BHP, wymagań sanitarno-higienicznych, p. poż oraz ochrony środowiska w projektowaniu wielkokubaturowych pomieszczeń użyteczności publicznej.
Treści programoweT-L-1Omówienie celu, tematu ćwiczeń, literatury przedmiotu oraz formy zaliczeń i kryteriów oceny. Prezentacja przykładowych rozwiązań. Korekta grupowa
T-L-7Przegląd – sprawdzenie stopnia zaawansowania projektów. Korekta grupowa.
T-L-8Końcowe korekty/zmiany w projektach wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży kultury. Projekt planszy podsumowującej semestralne zadania projektowe. Korekty indywidualne.
T-L-9Prezentacje końcowe projektów semestralnych. Oddanie opracowań.
T-L-10Omówienie i ocena opracowań.
T-L-4Wstępny projekt wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży kultury – rzuty, przekroje, rozwinięcia ścian w skali 1:50. Korekty indywidualne
T-L-5Projekt wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży kultury z uwzględnieniem zespołu wejściowego; recepcji i komunikacji ogólnej, pomieszczeń technicznych – analizy, rzuty, przekroje, rozwinięcia w skali 1:50, detal w skali 1:20 wstępne wizualizacje. Rozwiązania materiałowe i konstrukcyjne. Korekty indywidualne.
T-L-6Projekt wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży kultury z uwzględnieniem reprezentacyjnych przestrzeni – analizy, rzuty, przekroje, rozwinięcia w skali 1:50, detal w skali 1:20, wstępne wizualizacje. Rozwiązania materiałowe i konstrukcyjne. Korekty indywidualne
T-L-3Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych. Omówienie norm i materiałów wyjściowych do projektu wnętrza użyteczności publicznej - opery, teatry, kina. Korekta grupowa.
T-L-2Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych. Omówienie norm i materiałów wyjściowych do projektu wnętrza użyteczności publicznej z zakresu kultury - kluby muzyczne, muzea, filharmonie. Korekta grupowa.
T-W-3Zasady projektowania oświetlenia we wnętrzach architektury użyteczności publicznej.
T-W-6Programowanie i projektowanie zespołów dźwigowych we wnętrzach użyteczności publicznej.
T-W-10Projektowanie zaplecza scenicznego teatru.
T-W-11Umeblowanie przestrzeni audytoryjnych.
T-W-12Projektowanie wnętrz klubu muzycznego.
T-W-13Zasady projektowania pomieszczeń ze ścianami mobilnymi – na przykładzie centrum konferencyjnego.
T-W-14EXPO - wielofunkcyjne sale wystawiennicze.
T-W-15Wykład gościnny.
T-W-1Ogólne zasady projektowania wnętrz architektury użyteczności publicznej (warunki techniczne, BHP, p.poż.).
T-W-5Projektowanie schodów i pochylni we wnętrzach użyteczności publicznej z uwzględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych.
T-W-7Projektowanie wewnętrznych ciągów komunikacyjnych w obiektach użyteczności publicznej z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych.
T-W-8Sala audytoryjna – uwarunkowania techniczne, geometryczne i akustyczne (sale wykładowe, kino, teatr, sala koncertowa) z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych.
T-W-2Ogólne zasady projektowania wnętrz architektury użyteczności publicznej z uwzględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych – infrastruktura wewnętrzna i jej uwarunkowania projektowe.
T-W-9Projektowanie zespołów sal kinowych z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych.
T-W-4Strefa wejściowa obiektu użyteczności publicznej (hall, foyer, szatnie, poczekalnie, węzły sanitarne) z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.
M-2Grupowe i indywidualne korekty rozwiązań projektowanych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów następuje na podstawie listy obecności i testu podsumowującego zdobytą wiedzę.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna współczesne tendencje w projektowaniu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/K/01_W02posiada poszerzoną wiedzę o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_W06posiada poszerzoną wiedzę o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych
Cel przedmiotuC-3Pogłębienie wiedzy o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych.
Treści programoweT-W-5Projektowanie schodów i pochylni we wnętrzach użyteczności publicznej z uwzględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych.
T-W-7Projektowanie wewnętrznych ciągów komunikacyjnych w obiektach użyteczności publicznej z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych.
T-W-8Sala audytoryjna – uwarunkowania techniczne, geometryczne i akustyczne (sale wykładowe, kino, teatr, sala koncertowa) z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych.
T-W-2Ogólne zasady projektowania wnętrz architektury użyteczności publicznej z uwzględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych – infrastruktura wewnętrzna i jej uwarunkowania projektowe.
T-W-9Projektowanie zespołów sal kinowych z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych.
T-W-4Strefa wejściowa obiektu użyteczności publicznej (hall, foyer, szatnie, poczekalnie, węzły sanitarne) z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów następuje na podstawie listy obecności i testu podsumowującego zdobytą wiedzę.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0posiada podstawową wiedzę z zakresu ergonomii
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/K/01_U01potrafi zaprojektować szczegółowe rozwiązania techniczne we wnętrzu i na zewnątrz budynku
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_U02potrafi zaprojektować szczegółowe rozwiązania techniczne we wnętrzu i na zewnątrz budynku
Cel przedmiotuC-4Nabycie umiejętności zastosowania w praktyce zagadnień technologicznych, materiałowych, technicznych i środowiskowych w projektowaniu wielokubaturowych pomieszczeń użyteczności publicznej.
Treści programoweT-L-1Omówienie celu, tematu ćwiczeń, literatury przedmiotu oraz formy zaliczeń i kryteriów oceny. Prezentacja przykładowych rozwiązań. Korekta grupowa
T-L-7Przegląd – sprawdzenie stopnia zaawansowania projektów. Korekta grupowa.
T-L-8Końcowe korekty/zmiany w projektach wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży kultury. Projekt planszy podsumowującej semestralne zadania projektowe. Korekty indywidualne.
T-L-9Prezentacje końcowe projektów semestralnych. Oddanie opracowań.
T-L-10Omówienie i ocena opracowań.
T-L-4Wstępny projekt wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży kultury – rzuty, przekroje, rozwinięcia ścian w skali 1:50. Korekty indywidualne
T-L-5Projekt wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży kultury z uwzględnieniem zespołu wejściowego; recepcji i komunikacji ogólnej, pomieszczeń technicznych – analizy, rzuty, przekroje, rozwinięcia w skali 1:50, detal w skali 1:20 wstępne wizualizacje. Rozwiązania materiałowe i konstrukcyjne. Korekty indywidualne.
T-L-6Projekt wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży kultury z uwzględnieniem reprezentacyjnych przestrzeni – analizy, rzuty, przekroje, rozwinięcia w skali 1:50, detal w skali 1:20, wstępne wizualizacje. Rozwiązania materiałowe i konstrukcyjne. Korekty indywidualne
T-L-3Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych. Omówienie norm i materiałów wyjściowych do projektu wnętrza użyteczności publicznej - opery, teatry, kina. Korekta grupowa.
T-L-2Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych. Omówienie norm i materiałów wyjściowych do projektu wnętrza użyteczności publicznej z zakresu kultury - kluby muzyczne, muzea, filharmonie. Korekta grupowa.
Metody nauczaniaM-2Grupowe i indywidualne korekty rozwiązań projektowanych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń projektowych składa się z prezentacji zaawansowania zadań projektowych oraz oceny końcowej zadania semestralnego przedstawionego na planszach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi wykonać projekt
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/K/01_U02posiada umiejętność zastosowania nabytej wiedzy o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych w procesie projektowym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_U15posiada umiejętność zastosowania nabytej wiedzy o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych w procesie projektowym
Cel przedmiotuC-6Nabycie umiejętności zastosowania w praktyce problematyki mającej związek z człowiekiem w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych.
Treści programoweT-L-3Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych. Omówienie norm i materiałów wyjściowych do projektu wnętrza użyteczności publicznej - opery, teatry, kina. Korekta grupowa.
T-L-2Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych. Omówienie norm i materiałów wyjściowych do projektu wnętrza użyteczności publicznej z zakresu kultury - kluby muzyczne, muzea, filharmonie. Korekta grupowa.
Metody nauczaniaM-2Grupowe i indywidualne korekty rozwiązań projektowanych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń projektowych składa się z prezentacji zaawansowania zadań projektowych oraz oceny końcowej zadania semestralnego przedstawionego na planszach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0stosuje nabytą wiedzę w projektach
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/K/01_U03potrafi w praktyce zastosować zasady bhp
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_U14potrafi w zastosować zasady bhp w projektach
Cel przedmiotuC-5Nabycie umiejętności zastosowania w praktyce wiedzy z zakresu przepisów BHP, wymagań sanitarno-higienicznych, p. poż oraz ochrony środowiska w projektowaniu wielkokubaturowych pomieszczeń użyteczności publicznej.
Treści programoweT-L-4Wstępny projekt wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży kultury – rzuty, przekroje, rozwinięcia ścian w skali 1:50. Korekty indywidualne
T-L-5Projekt wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży kultury z uwzględnieniem zespołu wejściowego; recepcji i komunikacji ogólnej, pomieszczeń technicznych – analizy, rzuty, przekroje, rozwinięcia w skali 1:50, detal w skali 1:20 wstępne wizualizacje. Rozwiązania materiałowe i konstrukcyjne. Korekty indywidualne.
T-L-6Projekt wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży kultury z uwzględnieniem reprezentacyjnych przestrzeni – analizy, rzuty, przekroje, rozwinięcia w skali 1:50, detal w skali 1:20, wstępne wizualizacje. Rozwiązania materiałowe i konstrukcyjne. Korekty indywidualne
T-L-3Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych. Omówienie norm i materiałów wyjściowych do projektu wnętrza użyteczności publicznej - opery, teatry, kina. Korekta grupowa.
T-L-2Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych. Omówienie norm i materiałów wyjściowych do projektu wnętrza użyteczności publicznej z zakresu kultury - kluby muzyczne, muzea, filharmonie. Korekta grupowa.
Metody nauczaniaM-2Grupowe i indywidualne korekty rozwiązań projektowanych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń projektowych składa się z prezentacji zaawansowania zadań projektowych oraz oceny końcowej zadania semestralnego przedstawionego na planszach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0stosuje zasady BHP
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/K/01_K01jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_K02jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim
Cel przedmiotuC-9Nabycie zdolności do podjęcia pracy w zespole projektowym oraz nabycie zdolności do inspirowania do współpracy osób z grupy.
Treści programoweT-L-1Omówienie celu, tematu ćwiczeń, literatury przedmiotu oraz formy zaliczeń i kryteriów oceny. Prezentacja przykładowych rozwiązań. Korekta grupowa
T-L-7Przegląd – sprawdzenie stopnia zaawansowania projektów. Korekta grupowa.
T-L-8Końcowe korekty/zmiany w projektach wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży kultury. Projekt planszy podsumowującej semestralne zadania projektowe. Korekty indywidualne.
T-L-9Prezentacje końcowe projektów semestralnych. Oddanie opracowań.
T-L-10Omówienie i ocena opracowań.
T-L-4Wstępny projekt wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży kultury – rzuty, przekroje, rozwinięcia ścian w skali 1:50. Korekty indywidualne
T-L-5Projekt wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży kultury z uwzględnieniem zespołu wejściowego; recepcji i komunikacji ogólnej, pomieszczeń technicznych – analizy, rzuty, przekroje, rozwinięcia w skali 1:50, detal w skali 1:20 wstępne wizualizacje. Rozwiązania materiałowe i konstrukcyjne. Korekty indywidualne.
T-L-6Projekt wybranego wnętrza użyteczności publicznej z branży kultury z uwzględnieniem reprezentacyjnych przestrzeni – analizy, rzuty, przekroje, rozwinięcia w skali 1:50, detal w skali 1:20, wstępne wizualizacje. Rozwiązania materiałowe i konstrukcyjne. Korekty indywidualne
T-L-3Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych. Omówienie norm i materiałów wyjściowych do projektu wnętrza użyteczności publicznej - opery, teatry, kina. Korekta grupowa.
T-L-2Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych. Omówienie norm i materiałów wyjściowych do projektu wnętrza użyteczności publicznej z zakresu kultury - kluby muzyczne, muzea, filharmonie. Korekta grupowa.
Metody nauczaniaM-2Grupowe i indywidualne korekty rozwiązań projektowanych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń projektowych składa się z prezentacji zaawansowania zadań projektowych oraz oceny końcowej zadania semestralnego przedstawionego na planszach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0pracuje w zespole
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/K/01_K02ma świadomość potrzeb społecznych z zakresu psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_K12ma świadomość potrzeb społecznych z zakresu psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych
Cel przedmiotuC-8Nabycie wrażliwości na problemy mające związek z człowiekiem w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych.
Treści programoweT-L-3Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych. Omówienie norm i materiałów wyjściowych do projektu wnętrza użyteczności publicznej - opery, teatry, kina. Korekta grupowa.
T-L-2Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych. Omówienie norm i materiałów wyjściowych do projektu wnętrza użyteczności publicznej z zakresu kultury - kluby muzyczne, muzea, filharmonie. Korekta grupowa.
T-W-5Projektowanie schodów i pochylni we wnętrzach użyteczności publicznej z uwzględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych.
T-W-7Projektowanie wewnętrznych ciągów komunikacyjnych w obiektach użyteczności publicznej z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych.
T-W-8Sala audytoryjna – uwarunkowania techniczne, geometryczne i akustyczne (sale wykładowe, kino, teatr, sala koncertowa) z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych.
T-W-2Ogólne zasady projektowania wnętrz architektury użyteczności publicznej z uwzględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych – infrastruktura wewnętrzna i jej uwarunkowania projektowe.
T-W-9Projektowanie zespołów sal kinowych z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych.
T-W-4Strefa wejściowa obiektu użyteczności publicznej (hall, foyer, szatnie, poczekalnie, węzły sanitarne) z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.
M-2Grupowe i indywidualne korekty rozwiązań projektowanych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów następuje na podstawie listy obecności i testu podsumowującego zdobytą wiedzę.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń projektowych składa się z prezentacji zaawansowania zadań projektowych oraz oceny końcowej zadania semestralnego przedstawionego na planszach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0wykazuje świadomość potrzeb społecznych
3,5
4,0
4,5
5,0