Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S2)

Sylabus przedmiotu Rysunek prezentacyjny:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Rysunek prezentacyjny
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Historii i Teorii Architektury
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Rek-Lipczyńska <areklipczynska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Izabela Kozłowska <iza.tarka@wp.pl>, Agnieszka Rek-Lipczyńska <areklipczynska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 45 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zdolności manualne potrzebne do wizualizacji własnych problemów artystycznych.
W-2Podstawowe umiejętności CAD w zakresie 2D i 3D.
W-3Podstawowa wiedza dotycząca znajomości perspektywy, konstrukcji, kompozycji oraz technik rysunkowych.
W-4Ogólna znajomość programów graficznych i projektowych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie umiejętności percepcji, kształcenie myślenia analitycznego i postawy kreacyjnej w rysunku prezentacyjnym.
C-2Umiejętność wykonania rysunku prezentacyjnego w środowisku CAD.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie w problematykę przedmiotu3
T-L-2Zagadnienia perspektywy w rysunku prezentacyjnym3
T-L-3Szkice –analiza konstrukcji formy3
T-L-4Przedmioty codziennego użytku w rysunku wspomaganym narzędziami cyfrowymi6
T-L-5Mebel i jego konstrukcja w rysunku wspomaganym narzędziami cyfrowymi9
T-L-6Powierzchnie i powłoki w rysunku wspomaganym narzędziami cyfrowymi9
T-L-7Transformacja powłoki wybranego przedmiotu6
T-L-8Urządzenie techniczne w rysunku wspomaganym narzędziami cyfrowymi3
T-L-9Zaliczenie przedmiotu3
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-L-2Praca własna15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykłady informacyjne i prelekcje z objaśnieniem.
M-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe, korekty ćwiczeń i projektów.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego na zajęciach.
S-2Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego poza uczelnią.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semestru.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_2A_S2/K/05_W01
zna w stopniu zaawansowanym procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego ich wykorzystania; zna w stopniu zaawansowanym wybrane programy komputerowe wspomagające projektowanie
PAWiO18_2A_W20C-1, C-2T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_2A_S2/K/05_U01
posiada umiejętność sprawnego rysowania, rzeźbienia, malowania z użyciem różnych narzędzi, materiałów i technik, także komputerowych posiada umiejętność zastosowania fotografii i aspektów komunikacji wizualnej w prezentacjach projektów
PAWiO18_2A_U04, PAWiO18_2A_U17C-1, C-2T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_2A_S2/K/05_K01
jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
PAWiO18_2A_K08C-1, C-2T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_2A_S2/K/05_W01
zna w stopniu zaawansowanym procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego ich wykorzystania; zna w stopniu zaawansowanym wybrane programy komputerowe wspomagające projektowanie
2,0
3,0Zna w stopniu podstawowym zasady tworzenia rysunków prezentacyjnych i potrafi się nimi posłużyć w procesie projektowym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_2A_S2/K/05_U01
posiada umiejętność sprawnego rysowania, rzeźbienia, malowania z użyciem różnych narzędzi, materiałów i technik, także komputerowych posiada umiejętność zastosowania fotografii i aspektów komunikacji wizualnej w prezentacjach projektów
2,0
3,0posiada umiejetności plastyczne
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_2A_S2/K/05_K01
jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
2,0
3,0jest wrażliwy na przejawy sztuki
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Stuer Roselien, Sketching Drawing Techniques for Product Designers, BIS, 2007
  2. Travis Stephanie, Sketching for Architecture and Interior Design, LAURENCE KING PUBLISHERS, 2015
  3. Caplin Steve, Art and Design in Photoshop How to Simulate Just About Anything from Great Works of Art to Urban Graffiti, Focal Press, 2008
  4. Henry Kevin, Drawing for Product Designers, LAURENCE KING PUBLISHERS, 2012
  5. Jessica Newman, Jack Beduhn, Perspective and Sketching for Designers, Pearson, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Martins Ana, Goods 2: Interior Products from Sketch to Use, THAMES & HUDSON, 2015

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie w problematykę przedmiotu3
T-L-2Zagadnienia perspektywy w rysunku prezentacyjnym3
T-L-3Szkice –analiza konstrukcji formy3
T-L-4Przedmioty codziennego użytku w rysunku wspomaganym narzędziami cyfrowymi6
T-L-5Mebel i jego konstrukcja w rysunku wspomaganym narzędziami cyfrowymi9
T-L-6Powierzchnie i powłoki w rysunku wspomaganym narzędziami cyfrowymi9
T-L-7Transformacja powłoki wybranego przedmiotu6
T-L-8Urządzenie techniczne w rysunku wspomaganym narzędziami cyfrowymi3
T-L-9Zaliczenie przedmiotu3
45

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-L-2Praca własna15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/K/05_W01zna w stopniu zaawansowanym procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego ich wykorzystania; zna w stopniu zaawansowanym wybrane programy komputerowe wspomagające projektowanie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_W20zna w stopniu zaawansowanym procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego ich wykorzystania; zna w stopniu zaawansowanym wybrane programy komputerowe wspomagające projektowanie
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie umiejętności percepcji, kształcenie myślenia analitycznego i postawy kreacyjnej w rysunku prezentacyjnym.
C-2Umiejętność wykonania rysunku prezentacyjnego w środowisku CAD.
Treści programoweT-L-2Zagadnienia perspektywy w rysunku prezentacyjnym
T-L-3Szkice –analiza konstrukcji formy
T-L-4Przedmioty codziennego użytku w rysunku wspomaganym narzędziami cyfrowymi
T-L-5Mebel i jego konstrukcja w rysunku wspomaganym narzędziami cyfrowymi
T-L-6Powierzchnie i powłoki w rysunku wspomaganym narzędziami cyfrowymi
T-L-7Transformacja powłoki wybranego przedmiotu
T-L-8Urządzenie techniczne w rysunku wspomaganym narzędziami cyfrowymi
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykłady informacyjne i prelekcje z objaśnieniem.
M-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe, korekty ćwiczeń i projektów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego na zajęciach.
S-2Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego poza uczelnią.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semestru.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna w stopniu podstawowym zasady tworzenia rysunków prezentacyjnych i potrafi się nimi posłużyć w procesie projektowym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/K/05_U01posiada umiejętność sprawnego rysowania, rzeźbienia, malowania z użyciem różnych narzędzi, materiałów i technik, także komputerowych posiada umiejętność zastosowania fotografii i aspektów komunikacji wizualnej w prezentacjach projektów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_U04posiada umiejętność sprawnego rysowania, rzeźbienia, malowania z użyciem różnych narzędzi, materiałów i technik, także komputerowych
PAWiO18_2A_U17posiada umiejętność zastosowania fotografii i aspektów komunikacji wizualnej w prezentacjach projektów
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie umiejętności percepcji, kształcenie myślenia analitycznego i postawy kreacyjnej w rysunku prezentacyjnym.
C-2Umiejętność wykonania rysunku prezentacyjnego w środowisku CAD.
Treści programoweT-L-2Zagadnienia perspektywy w rysunku prezentacyjnym
T-L-1Wprowadzenie w problematykę przedmiotu
T-L-3Szkice –analiza konstrukcji formy
T-L-4Przedmioty codziennego użytku w rysunku wspomaganym narzędziami cyfrowymi
T-L-5Mebel i jego konstrukcja w rysunku wspomaganym narzędziami cyfrowymi
T-L-6Powierzchnie i powłoki w rysunku wspomaganym narzędziami cyfrowymi
T-L-7Transformacja powłoki wybranego przedmiotu
T-L-8Urządzenie techniczne w rysunku wspomaganym narzędziami cyfrowymi
T-L-9Zaliczenie przedmiotu
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykłady informacyjne i prelekcje z objaśnieniem.
M-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe, korekty ćwiczeń i projektów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego na zajęciach.
S-2Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego poza uczelnią.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semestru.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0posiada umiejetności plastyczne
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/K/05_K01jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_K08jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie umiejętności percepcji, kształcenie myślenia analitycznego i postawy kreacyjnej w rysunku prezentacyjnym.
C-2Umiejętność wykonania rysunku prezentacyjnego w środowisku CAD.
Treści programoweT-L-2Zagadnienia perspektywy w rysunku prezentacyjnym
T-L-1Wprowadzenie w problematykę przedmiotu
T-L-3Szkice –analiza konstrukcji formy
T-L-4Przedmioty codziennego użytku w rysunku wspomaganym narzędziami cyfrowymi
T-L-5Mebel i jego konstrukcja w rysunku wspomaganym narzędziami cyfrowymi
T-L-6Powierzchnie i powłoki w rysunku wspomaganym narzędziami cyfrowymi
T-L-7Transformacja powłoki wybranego przedmiotu
T-L-8Urządzenie techniczne w rysunku wspomaganym narzędziami cyfrowymi
T-L-9Zaliczenie przedmiotu
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykłady informacyjne i prelekcje z objaśnieniem.
M-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe, korekty ćwiczeń i projektów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego na zajęciach.
S-2Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego poza uczelnią.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semestru.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0jest wrażliwy na przejawy sztuki
3,5
4,0
4,5
5,0