Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnology (S2)
Sylabus przedmiotu Molecular breeding:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Biotechnology | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Molecular breeding | ||
Specjalność | Biotechnology in animal production and environmental protection | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki, Hodowli i Biotechnologii Roślin | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Masojć <Piotr.Masojc@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Paweł Milczarski <Pawel.Milczarski@zut.edu.pl>, Beata Myśków <Beata.Myskow@zut.edu.pl>, Miłosz Smolik <Milosz.Smolik@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge in the field od genetics and molecular biology |
W-2 | Basic knowledge in the field of breeding |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The aim of this course is learning how to use molecular markers in breeding |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Methods of generating PCR-based molecular markers | 4 |
T-A-2 | Methods of generating SNP markers through genotyping by sequencing (GBS) | 4 |
T-A-3 | Methods of identification and mapping of QTLs | 4 |
T-A-4 | Methods of marker validation | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Methods of generating molecular markers | 3 |
T-W-2 | Functional markers- strategies of their development | 2 |
T-W-3 | Examples of markers useful in molecular breeding | 2 |
T-W-4 | Strategies of molecular breeding | 2 |
T-W-5 | Molecular markers for quantitative trait loci (QTL) | 2 |
T-W-6 | Molecular markers for identification of species and varieties used in breeding | 2 |
T-W-7 | Examples of implementation of molecular breeding in development of new varieties | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Attending classes | 15 |
A-A-2 | Preparation to classes | 10 |
A-A-3 | Preparation of presentation | 10 |
A-A-4 | Consultation with the teacher | 10 |
45 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Attending lectures | 15 |
A-W-2 | Self-study of the topics from lectures | 10 |
A-W-3 | Preparations to tests and exams | 10 |
A-W-4 | Consultation with the teacher | 10 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informing-type lectures |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Presentations of students based on available publications |
S-2 | Ocena podsumowująca: Test to check students knowledge at the end of lectures |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O4.1_W01 Student possess knowledge about methods of applying molecular markers in selection and breedingi | BTap_2A_W04, BTap_2A_W06, BTap_2A_W11, BTap_2A_W13 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O4.1_U01 Student can plan selection of useful genotypes applying molecular markers | BTap_2A_U05, BTap_2A_U06, BTap_2A_U08 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTap_2A_BTZ-A-O4.1_K01 Student is aware of possibilities and obstacles of methods of molecular breeding in breeding practice | BTap_2A_K02 | — | — | C-1 | T-W-2 | M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O4.1_W01 Student possess knowledge about methods of applying molecular markers in selection and breedingi | 2,0 | Brak orientacji o źródłach pochodzenia i ewolucji zwierząt domowych. Nie potrafi omówic zjawisk związanych ze zdolnościami adaptacyjnymi zwierząt do narzuconych przez człowieka warunków niewoli oraz nie rozumie behawioralnych przyczyn terytorializmu wykluczających mozliwosc udomowienia. Nie potrafi zdefiniowac genezy i etapów udomowienia, wskazac historycznych miejsc występowania współczesnie zyjących przodków, nie rozumie pojęcia politopii i monotopii, nie wskazuje cech fizjologicznych, morfologicznych i behawioralnych wynikających z udomowienia. |
3,0 | Ma orientację o źródłach pochodzenia i ewolucji zwierząt domowych. Omówia zjawiska związane ze zdolnościami adaptacyjnymi zwierząt do narzuconych przez człowieka warunków niewoli oraz rozumie behawioralne przyczyny terytorializmu wykluczające mozliwośc udomowienia. Definiuje genezę i wskazuje etapy udomowienia, historyczne miejsca występowania współczesnie żyjących przodków, rozumie pojęcia politopii i monotopii, wskazuje cechy fizjologiczne, morfologiczne i behawioralne wynikające z udomowienia. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O4.1_U01 Student can plan selection of useful genotypes applying molecular markers | 2,0 | Brak orientacji o źródłach pochodzenia i ewolucji zwierząt domowych. Nie potrafi omówic zjawisk związanych ze zdolnościami adaptacyjnymi zwierząt do narzuconych przez człowieka warunków niewoli oraz nie rozumie behawioralnych przyczyn terytorializmu wykluczających mozliwosc udomowienia. Nie potrafi zdefiniowac genezy i etapów udomowienia, wskazac historycznych miejsc występowania współczesnie zyjących przodków, nie rozumie pojęcia politopii i monotopii, nie wskazuje cech fizjologicznych, morfologicznych i behawioralnych wynikających z udomowienia. |
3,0 | Ma orientację o źródłach pochodzenia i ewolucji zwierząt domowych. Omówia zjawiska związane ze zdolnościami adaptacyjnymi zwierząt do narzuconych przez człowieka warunków niewoli oraz rozumie behawioralne przyczyny terytorializmu wykluczające mozliwośc udomowienia. Definiuje genezę i wskazuje etapy udomowienia, historyczne miejsca występowania współczesnie żyjących przodków, rozumie pojęcia politopii i monotopii, wskazuje cechy fizjologiczne, morfologiczne i behawioralne wynikające z udomowienia. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Weising K., Nybom H., Wolff K, Kahl G, DNA fingerprinting in plants. Principles, Methods and Applications, CRC Press, Taylor & Francis Group, Boca Raton, USA, 2005