Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (S2)
specjalność: Żywienie psów i profilaktyka zdrowotna
Sylabus przedmiotu Rozród kotowatych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Kynologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Rozród kotowatych | ||
Specjalność | Żywienie psów i profilaktyka zdrowotna | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Biotechnologii Rozrodu Zwierząt i Higieny Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Seremak <Beata.Seremak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu rozrodu ssaków |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z przebiegiem procesów rozrodczych u kotowatych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Topografia narządu rozrodczego samic i samców wybranych przedstawicieli kotowatych | 4 |
T-A-2 | Hormonalna regulacja cyklu płciowego kotowatych | 2 |
T-A-3 | Fizjologiczny przebieg ciąży u wybranych przedstawicieli kotowatych | 4 |
T-A-4 | Prawidłowy przebieg porodu u wybranych przedstawicieli kotowatych | 3 |
T-A-5 | Wybrane zagadnienia z neonatologii kotowatych | 3 |
16 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Specyfika rozrodu kotowatych | 4 |
T-W-2 | Behawior rozrodczy kotowatych – kocie gody | 4 |
T-W-3 | Zapobieganie płodności - antykoncepcja | 2 |
T-W-4 | Patologie procesów rozrodczych (cykl płciowy, ciąża, poród) | 2 |
T-W-5 | Zastosowanie wybranych biotechnik w rozrodzie kotów | 2 |
14 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 16 |
A-A-2 | Zapoznanie się ze wskazaną literaturą | 8 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń | 4 |
A-A-4 | Konsultacje | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 14 |
A-W-2 | Zapoznanie się ze wskazaną literaturą | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia wykłdów | 6 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie ustne |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_2A_34.3_W01 Student zna przebieg procesów rozrodczych u kotowatych | Knlic_2A_W08 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_2A_34.3_U01 Student posiada umiejętność oceny przebiegu procesów rozrodczych u kotowatych | Knlic_2A_U04 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_2A_34.3_K01 Student ma świadomość wiedzy dotyczącej rozrodu dla hodowli kotowatych | Knlic_2A_K03 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_2A_34.3_W01 Student zna przebieg procesów rozrodczych u kotowatych | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawy przebiegu procesów rozrodczych u kotowatych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_2A_34.3_U01 Student posiada umiejętność oceny przebiegu procesów rozrodczych u kotowatych | 2,0 | |
3,0 | Student wyjaśnia znaczenie zachodzących procesów rozrodczych. Analizuje przy pomocy prowadzącego i kojarzy fakty. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_2A_34.3_K01 Student ma świadomość wiedzy dotyczącej rozrodu dla hodowli kotowatych | 2,0 | |
3,0 | Student przejawia pozytywną postawę w działaniach związanych z rozrodem | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Max A., Koty - położnictwo i rozród, Galaktyka, Łódź, 2010