Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (S2)
specjalność: Żywienie psów i profilaktyka zdrowotna
Sylabus przedmiotu Seminarium magisterskie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Kynologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium magisterskie | ||
Specjalność | Żywienie psów i profilaktyka zdrowotna | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Anatomii Zwierząt i Zoologii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Kavetska <katarzyna.kavetska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wymagania wstępne ustala Promotor |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem seminarium magisterskiego jest zapoznanie studenta z teorią i praktyką pisania pracy magisterskiej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Analiza tekstu wzorcowego | 4 |
T-SD-2 | Technika pisania pracy w edytorze tekstu | 4 |
T-SD-3 | Problemy językowe i sposoby radzenia sobie z nimi, terminy obcojęzyczne | 4 |
T-SD-4 | Pierwsze czytanie (merytoryczne) i drugie czytanie (stylistyczne) | 4 |
T-SD-5 | Nanoszenie poprawek i końcowe sprawdzanie tekstu | 4 |
20 | ||
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Zapoznanie studenta z zaawansowaną wiedzą w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody | 4 |
T-SD-2 | Co to jest praca magisterska - przepisy ogólne i zawartość pracy magisterskiej | 4 |
T-SD-3 | Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych. | 4 |
T-SD-4 | Jak zacząć pisać pracę magisterską? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy | 4 |
T-SD-5 | Rady dotyczące pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do piśmiennictwa, bibliografia | 4 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-SD-2 | konsultacje | 10 |
30 | ||
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-SD-2 | samodzielne studiowanie piśmiennictwa | 10 |
A-SD-3 | przygotowanie się do zajęć | 20 |
A-SD-4 | konsultacje | 10 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wyjaśnienie |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Dyskusja panelowa |
M-4 | Wykład problemowy |
M-5 | Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji |
S-2 | Ocena formująca: Sposób oceny okreslony indywidualnie przez Promotora |
S-3 | Ocena podsumowująca: Sposób oceny określony indywidualnie przez Promotora |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_2A_35_W01 Student posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na napisanie pracy magisterskiej pod opieką promotora; wie jak samodzielnie napisać pracę dyplomową i przygotować się do egzaminu dyplomowego | Knlic_2A_W02, Knlic_2A_W01, Knlic_2A_W09 | — | — | C-1 | T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5 | M-2, M-4, M-1, M-3, M-5 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_2A_35_U01 W zależności od charakteru realizowanej pracy magisterskiej student posiada umiejętność przeprowadzania specjalistycznych eksperymentów badawczych lub zastosować metody diagnostyki laboratoryjnej. | Knlic_2A_U02, Knlic_2A_U03, Knlic_2A_U04 | — | — | C-1 | T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5 | M-2, M-4, M-1, M-3, M-5 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_2A_35_K01 Student rozumie znaczenie etycznych i społecznych aspektów związanych z pracą badawczą, zawodową i uczciwością intelektualną; wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk przyrodniczych i wykazuje postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o różne źródła | Knlic_2A_K01, Knlic_2A_K02, Knlic_2A_K03, Knlic_2A_K04 | — | — | C-1 | T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5 | M-2, M-4, M-1, M-3, M-5 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_2A_35_W01 Student posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na napisanie pracy magisterskiej pod opieką promotora; wie jak samodzielnie napisać pracę dyplomową i przygotować się do egzaminu dyplomowego | 2,0 | |
3,0 | Student posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na napisanie pracy magisterskiej pod opieką promotora | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_2A_35_U01 W zależności od charakteru realizowanej pracy magisterskiej student posiada umiejętność przeprowadzania specjalistycznych eksperymentów badawczych lub zastosować metody diagnostyki laboratoryjnej. | 2,0 | |
3,0 | W zależności od charakteru realizowanej pracy magisterskiej student posiada umiejętność przeprowadzania specjalistycznych eksperymentów badawczych lub zastosować metody diagnostyki laboratoryjnej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_2A_35_K01 Student rozumie znaczenie etycznych i społecznych aspektów związanych z pracą badawczą, zawodową i uczciwością intelektualną; wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk przyrodniczych i wykazuje postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o różne źródła | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie znaczenie etycznych i społecznych aspektów związanych z pracą badawczą, zawodową i uczciwością intelektualną; wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk przyrodniczych i wykazuje postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o różne źródła | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Gambarelli G., Łucki Zb., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas, Kraków, 1996
- Święcicki M., Jak studiować? Jak pisać pracę magisterską?, PWN, Warszawa, 1969
- Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009
- Woyke J., Poradnik pisania przyrodniczych prac magisterskich i doktorskich oraz wygłaszania referatów naukowych, SGGW-AR, Warszawa, 1986
Literatura dodatkowa
- Woyke J., Woyke H., Jak nie należy pisać prac naukowych, http://jerzy_woyke.users.sggw.pl/jakniepisac.html, Warszawa, 2011