Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (N2)
specjalność: Żywienie psów i profilaktyka zdrowotna
Sylabus przedmiotu Aparat ruchu psa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Kynologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Aparat ruchu psa | ||
Specjalność | Żywienie psów i profilaktyka zdrowotna | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Anatomii Zwierząt i Zoologii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Pęzińska-Kijak <katarzyna.pezinska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość biologii, anatomii i fizjologii psów |
W-2 | Znajomość typów użytkowych i ras psów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem zajęć jest przybliżenie praktycznych zagadnień związanych z aparatem ruchu psa |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wybrane typy szkieletów pozaczaszkowych wg wzorców FCI u psów poddawanych próbom pracy.Wpływ sylwetki psa na jego sposób użytkowania. | 1 |
T-L-2 | Dynamika ruchu psa. | 1 |
T-L-3 | Łańcuch biokinematyczny kończyne przedniej.Łańcuch biokinematyczny kończyny tylnej | 1 |
T-L-4 | Preparacja mięśni kończyn – punkt stały i punkt ruchomy mięśnia. | 1 |
T-L-5 | Więzadła.Ścięgna | 1 |
T-L-6 | Powięzie kończyny piersiowej.Powięzie kończyny miednicznej | 1 |
T-L-7 | Analiza ruchu u psów sportowych i pracujących.Zaburzenia aparatu ruchu u psów | 2 |
8 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rozwój tkanki kostnej i jego wpływ na aparat ruchu psa | 2 |
T-W-2 | Obręcz kończyny piersiowej ze szkieletem części wolnej kończyny piersiowej. | 2 |
T-W-3 | Obręcz kończyny miednicznej ze szkieletem części wolnej kończyny miednicznej. | 2 |
T-W-4 | Połączenia kości kończyny piersiowej i kończyny miednicznej. | 1 |
T-W-5 | Połączenia odcinków kręgosłupa i ich wpływ na dynamikę ruchu. | 1 |
T-W-6 | Mięśnie obręczy kończyny piersiowej i kończyny miednicznej. | 1 |
T-W-7 | Pnie naczyniowe i pnie nerwowe kończyny piersiowej i kończyny miednicznej. | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-L-2 | Praca własna studenta | 17 |
A-L-3 | Konsultacje | 3 |
A-L-4 | Zaliczenie | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Praca własna studenta | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład infromacyjny |
M-2 | Zajęcia praktyczne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: średnia arytmetyczna z ocen ze sprawdzianu i wykonanych zadań |
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie pisemne |
S-3 | Ocena formująca: Wypowiedź ustna |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_2A_33.2_W01 Student posiada pogłębioną wiedzę w zakresie funkcjonowania aparatu ruchu psa | Kninz_2A_W07 | — | — | C-1 | T-L-3, T-L-1, T-L-5, T-L-2, T-L-6, T-L-7, T-L-4, T-W-2, T-W-1, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_2A_33.2_U01 Posiada podstawowe umiejętności do analizy aparatu ruchu psów, potrafi je wykorzystać w praktyce. | Kninz_2A_U03 | — | — | C-1 | T-L-3, T-L-1, T-L-5, T-L-2, T-L-6, T-L-7, T-L-4, T-W-2, T-W-1, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_2A_33.2_K01 Student nabędzie zdolności w ocenie chodu psa, analizie budowy różnych typów anatomicznych oraz będzie potrafił wykorzystać wiedzę w ocenie nieprawidłowości aparatu ruchu | Kninz_2A_K02 | — | — | C-1 | T-L-3, T-L-1, T-L-5, T-L-2, T-L-6, T-L-7, T-L-4, T-W-2, T-W-1, T-W-3 | M-1, M-2 | S-3, S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_2A_33.2_W01 Student posiada pogłębioną wiedzę w zakresie funkcjonowania aparatu ruchu psa | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę w zakresie funkcjonowania aparatu ruchu psa | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_2A_33.2_U01 Posiada podstawowe umiejętności do analizy aparatu ruchu psów, potrafi je wykorzystać w praktyce. | 2,0 | |
3,0 | Posiada podstawowe umiejętności do analizy aparatu ruchu psów, potrafi je wykorzystać w praktyce. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_2A_33.2_K01 Student nabędzie zdolności w ocenie chodu psa, analizie budowy różnych typów anatomicznych oraz będzie potrafił wykorzystać wiedzę w ocenie nieprawidłowości aparatu ruchu | 2,0 | |
3,0 | Student nabył zdolności w ocenie chodu psa, analizie budowy różnych typów anatomicznych oraz potrafi wykorzystać wiedzę w ocenie nieprawidłowości aparatu ruchu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Halina Purzyc, Anatomia zwierząt do kolorowania. Aparat ruchu, Edra Urban & Partner Sp. z o. o., Wrocław, 2017