Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (N1)
Sylabus przedmiotu Warsztaty dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Kynologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | praktyczny | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Warsztaty dyplomowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Anatomii Zwierząt i Zoologii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Kavetska <katarzyna.kavetska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student potrafi nazwać i sprecyzować swoje preferencje dotyczące zaplanowanego tematu pracy dyplomowej |
W-2 | Student ma poszerzoną wiedze z zakresu będącego tematem jego pracy dyplomowej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie sudenta z profilem badawczym jednostki realizującej warsztaty naukowe |
C-2 | Umożliwienie studentowi świadomego wyboru tematu pracy licencjackiej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Zapoznanie studentów z tematyką badawczą realizowaną w jednostce w aspekcie możliwości realizacji pracy dyplomowej | 1 |
T-L-2 | Realizacja projektu badawczego związanego z tematem pracy dyplomowej | 9 |
10 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Realizacja projektu badawczego związanego z tematem pracy dyplomowej | 16 |
16 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-L-2 | Praca własna studenta związana z realizowanym tematem badawczym | 10 |
A-L-3 | Udział w konsultacjach | 10 |
30 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 16 |
A-L-2 | Praca własna studenta | 20 |
A-L-3 | Studiowanie piśmiennictwa | 8 |
A-L-4 | Konsultacje | 16 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Opis stosowanych metod badawczych |
M-3 | Dyskusja panelowa |
M-4 | Pokaz |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Bieżąca ocena postępów pracy studenta nad realizacją jego tematu badawczego |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_C46_W01 Student potrafi scharakteryzować profil badawczy jednostki, w której realizuje pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji | Kn_1P_W05, Kn_1P_W08, Kn_1P_W09, Kn_1P_W23 | — | — | C-2, C-1 | T-L-1, T-L-2 | M-3, M-4, M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_C46_U01 Student potrafi zaplanować i prawidłowo zrealizować swoją pracę dyplomową | Kn_1P_U04, Kn_1P_U09 | — | — | C-2, C-1 | T-L-1, T-L-2 | M-3, M-4, M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_C46_K01 Student ma świadomość wagi i znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej | Kn_1P_K02, Kn_1P_K03, Kn_1P_K04, Kn_1P_K07, Kn_1P_K06 | — | — | C-2, C-1 | T-L-1, T-L-2 | M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_C46_W01 Student potrafi scharakteryzować profil badawczy jednostki, w której realizuje pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji | 2,0 | Student nie zna profilu badawczego jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji |
3,0 | Student orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji | |
3,5 | Student stosunkowo dobrze orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji | |
4,0 | Student dość dobrze orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji | |
4,5 | Student dobrze orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji | |
5,0 | Student bardzo dobrze dobrze orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_C46_U01 Student potrafi zaplanować i prawidłowo zrealizować swoją pracę dyplomową | 2,0 | Student nie potrafi zaplanować ani zrealizować swojej pracy dyplomowej |
3,0 | Student nie potrafi zaplanować swojej pracy dyplomowej, ale z pomocą nauczyciela potrafi ją zrealizować | |
3,5 | Student z dużą pomocą nauczyciela potrafi zaplanować i zrealizować swoją pracę dyplomową | |
4,0 | Student z pomocą nauczyciela potrafi zaplanować i zrealizować swoją pracę dyplomową | |
4,5 | Student z niewielką pomocą nauczyciela potrafi zaplanować i zrealizować swoją pracę dyplomową | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie zaplanować i zrealizować swoją pracę dyplomową |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_C46_K01 Student ma świadomość wagi i znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej | 2,0 | Student nie ma świadomości znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej |
3,0 | Student ma nikłą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej | |
3,5 | Student ma dość dużą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej | |
4,0 | Student ma dużą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej | |
4,5 | Student ma dużą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej | |
5,0 | Student ma bardzo dużą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej |
Literatura podstawowa
- Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas, Kraków, 1996
- Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 1995
- Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- Woyke J., Woyke H., Jak nie należy pisać prac naukowych, http://jerzy_woyke.users.sggw.pl/jakniepisac.html, 2011