Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Rehabilitacja zwierząt
Sylabus przedmiotu Kliniczne podstawy zoofizjoterapii: ortopedia i neurologia:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rehabilitacja zwierząt | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Kliniczne podstawy zoofizjoterapii: ortopedia i neurologia | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Przychodnia Rehabilitacji Weterynaryjnej VETICO | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Pęzińska-Kijak <katarzyna.pezinska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień z zakresu budowy i funkcjonowania układu ruchu zwierząt. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie do prowadzenia fizjoterapii u pacjenta ze zchorzeniami układu ruchu i nerwowego. |
C-2 | Przedstawienie patogenezy chorób ortopedycznych i neurologicznych u zwierząt. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Kliniczne podstawy fizjoterapii z zakresu chorób ortopedycznych i neurologicznych. | 3 |
T-A-2 | Patogeneza chorób ortopedycznych i neurologicznych. | 4 |
T-A-3 | Specyfika problemów rehabilitacyjnych pacjentów z urazami ortopedycznymi i neurologicznymi. | 3 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Samodzielne studiowanie tematyki wykladów | 5 |
A-A-2 | Uczestnictow w zajęciach | 10 |
A-A-3 | Przygotowanie do zajęć | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Obecność na zajęciach |
S-2 | Ocena formująca: Aktywność podczas zajęć |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C01_W01 Posiada wiedze funkcjonowania w zdrowie i chorobie. Zna przyczyny i objawy schorzeń. | RZ_10-_W08, RZ_10-_W20, RZ_10-_W09, RZ_10-_W13, RZ_10-_W03 | — | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-3, T-A-2 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C01_U01 Potrafi dobrać metody diagnostyczne i terapeutyczne. | RZ_10-_U17, RZ_10-_U01 | — | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-3, T-A-2 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C01_K01 Posiada zdolność pracy zespołowej. Współpracuje z innymi podmiotami leczniczymi. | RZ_10-_K10, RZ_10-_K05 | — | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-3, T-A-2 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C01_W01 Posiada wiedze funkcjonowania w zdrowie i chorobie. Zna przyczyny i objawy schorzeń. | 2,0 | |
3,0 | Posiada wiedze funkcjonowania w zdrowie i chorobie. Zna przyczyny i objawy schorzeń. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C01_U01 Potrafi dobrać metody diagnostyczne i terapeutyczne. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi dobrać metody diagnostyczne i terapeutyczne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C01_K01 Posiada zdolność pracy zespołowej. Współpracuje z innymi podmiotami leczniczymi. | 2,0 | |
3,0 | Posiada zdolność pracy zespołowej. Współpracuje z innymi podmiotami leczniczymi. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Autor: Rodríguez J., ATLAS PROCEDUR CHIRURGICZNYCH KROK PO KROKU. CHIRURGIA MAŁYCH ZWIERZĄT, EDRA URBAN & PARTNER, Wrocław, 2018, 1