Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Rolnictwo w warunkach zrównoważonego rozwoju
Sylabus przedmiotu Higiena, rozród i dobrostan w hodowli zwierząt:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rolnictwo w warunkach zrównoważonego rozwoju | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Higiena, rozród i dobrostan w hodowli zwierząt | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Biotechnologii Rozrodu Zwierząt i Higieny Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Seremak <Beata.Seremak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu biologii na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z podstawowymi problemami związamnymi z rozrodem i higieną zwierząt |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Podstawowe zagadnienia rozrodu zwierzat gospodarskich. | 10 |
10 | ||
zajęcia terenowe | ||
T-T-1 | Praktyczne zapoznanie się z hodowlą wybranych gatunków zwierząt. | 10 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Profilaktyka weterynaryjna stosowana w chowie i hodowli zwierzat gospodarskich, programy profilaktyczne. | 5 |
T-W-2 | Dobrostan zwierząt w UE. Podstawowe zobowiązania rolników dotyczące ochrony i behawioryzmu zwierząt gospodarskich. | 5 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-A-2 | studiowanie literatury | 20 |
A-A-3 | przygotowanie do zaliczenia | 20 |
50 | ||
zajęcia terenowe | ||
A-T-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-T-2 | studiowanie literatury | 8 |
A-T-3 | przygotowanie do zaliczenia | 7 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | studiowanie literatury | 8 |
A-W-3 | przygotowanie do zaliczenia | 7 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z zastosowaniem technik multimedialnych |
M-2 | Metody aktywizujące, dyskusja dydaktyczna na tematy związane z prezentowanymi treściami |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne wykładów i ćwiczeń |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RwWZR_10-_PD-RwWZR03_W01 zna podstawowe zasady prowadzenia hodowli , zna zasady profilaktyki ogólnej w ochronie zdrowia zwierząt gospodarskich oraz specyfikę ich rozmnażania | RWZR_10-_W01 | — | C-1 | T-W-2, T-A-1, T-T-1, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RwWZR_10-_PD-RwWZR03_U01 słuchacz zna podstawową budowę układu rozrodczego i jego funkcjonowanie u wybranych gatunków zwierząt gospodarskich, zna podstawowe zasady profilaktyki weterynaryjnej stosowane w chowie i hodowli zwierząt gospodarskich | RWZR_10-_U01, RWZR_10-_U03 | — | C-1 | T-A-1, T-W-1, T-W-2, T-T-1 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RwWZR_10-_PD-RwWZR03_K01 prezentuje postawę proekologiczną i postawę odpowiedzialności za otaczający świat ożywiony na różnych poziomach jego organizacji, wynikającą ze świadomości ryzyka związanego ze stosowaniem różnorodnych środków produkcji; ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego; ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i ma świadomość wpływu produkcji zwierzęcej na stan środowiska | RWZR_10-_K01, RWZR_10-_K02 | — | C-1 | T-T-1, T-W-1, T-A-1, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RwWZR_10-_PD-RwWZR03_W01 zna podstawowe zasady prowadzenia hodowli , zna zasady profilaktyki ogólnej w ochronie zdrowia zwierząt gospodarskich oraz specyfikę ich rozmnażania | 2,0 | |
3,0 | zna podstawy specyfi rozmnażania poszczególnych gatunków zwierząt gospodarskich, student zna podstawowe zagadnienia dotyczące profilaktyki weterynaryjnej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RwWZR_10-_PD-RwWZR03_U01 słuchacz zna podstawową budowę układu rozrodczego i jego funkcjonowanie u wybranych gatunków zwierząt gospodarskich, zna podstawowe zasady profilaktyki weterynaryjnej stosowane w chowie i hodowli zwierząt gospodarskich | 2,0 | |
3,0 | student potrafi określić podstawy funkcjonowania układu rozrodczego wybranych gatunków zwierząt, student potrafi ocenić podstawowe programy profilaktyczne stosowane w hodowli | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RwWZR_10-_PD-RwWZR03_K01 prezentuje postawę proekologiczną i postawę odpowiedzialności za otaczający świat ożywiony na różnych poziomach jego organizacji, wynikającą ze świadomości ryzyka związanego ze stosowaniem różnorodnych środków produkcji; ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego; ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i ma świadomość wpływu produkcji zwierzęcej na stan środowiska | 2,0 | |
3,0 | Student orientuje się w omawianej tematyce, ale wykazuje niewielką aktywność i samodzielność, przy ukierunkowaniu prowadzącego podejmuje dyskusję, potrafi współpracować w grupie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Bielański W., Rozród zwierząt, PWRiL, Warszawa, 1979
- Kołacz R., Dobrzański Z., Higiena i dobrostan zwierząt gospodarskich, UP we Wrocławiu, Wrocław, 2007