Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S1)
Sylabus przedmiotu Seminarium inżynierskie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zootechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium inżynierskie | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Wojdak-Maksymiec <Katarzyna.Wojdak-Maksymiec@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Elżbieta Jankowska <Elzbieta.Jankowska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończone szkolenie biblioteczne |
W-2 | Umiejętność edytowania teksu |
W-3 | Znajmość i umiejętność zastosowania metod statystycznych w naukach zootechnicznych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie pracy dyplomowej (inżynierskiej) i przygotowania do egzaminu dyplomowego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Przepisy ogólne i zawartość pracy inżynierskiej | 5 |
T-S-2 | Zasady cytowania publikacji, fotografii, książek i stron internetowych. | 5 |
T-S-3 | Zasady pisania pracy inżynierskiej | 5 |
15 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Analiza tekstu wzorcowego | 4 |
T-S-2 | Pierwsze czytanie pracy. Merytoryczna ocena tekstu. | 2 |
T-S-3 | Nanoszenie poprawek do pracy. Ocena językowa pracy. Problemy językowe, sposoby radzenia sobie z nimi. | 2 |
T-S-4 | Drugie czytanie pracy naniesienie ostatecznych poprawek | 2 |
T-S-5 | Końcowe sprawdzenie pracy i przygotowanie do egzaminu dyplomowego. | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-S-2 | Zbieranie materiałów źródłowych do pracy | 5 |
A-S-3 | Zbieranie i czytanie piśmiennictwa dotyczącego tematyki pracy | 5 |
A-S-4 | Konsultacje z promotorami prac | 5 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-S-2 | Opracowanie materiałów do pracy | 20 |
A-S-3 | Analiza i przetwarzanie materiałów źródłowych | 15 |
A-S-4 | Konsultacje z promotorami prac | 10 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Samodzielna praca studenta koordynowana przez opiekuna naukowego podczas godzin konsultacyjnych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena postępów w realizacji pracy prowadzona podczas konsultacji |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZO-S1-A10_W01 Student wie jak samodzielnie napisać pracę dyplomową i przygotować się do egzaminu dyplomowego | ZO_1A_W09, ZO_1A_W06 | — | — | C-1 | T-S-3, T-S-1, T-S-2, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZO-S1-A10_U01 Korzystająć z pomocy promotora student potrafi przygotować i zaprezentować pracę dyplomową | ZO_1A_U01, ZO_1A_U03, ZO_1A_U13 | — | — | C-1 | T-S-3, T-S-1, T-S-2, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZO-S1-A10_K01 Wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk przyrodniczych i wykazuje postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o różne źródła | ZO_1A_K01, ZO_1A_K06 | — | — | C-1 | T-S-3, T-S-1, T-S-2, T-S-2, T-S-3, T-S-4 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_1A_ZO-S1-A10_W01 Student wie jak samodzielnie napisać pracę dyplomową i przygotować się do egzaminu dyplomowego | 2,0 | |
3,0 | Złożenie pozytywnie ocenionej pracy inżynierskiej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_1A_ZO-S1-A10_U01 Korzystająć z pomocy promotora student potrafi przygotować i zaprezentować pracę dyplomową | 2,0 | |
3,0 | Złożenie pozytywnie ocenionej pracy inżynierskiej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_1A_ZO-S1-A10_K01 Wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk przyrodniczych i wykazuje postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o różne źródła | 2,0 | |
3,0 | Złożenie pozytywnie ocenionej pracy inżynierskiej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczycvh prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009