Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N1)
specjalność: Budownictwo Wodne
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe03:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe03 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Geotechniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zygmunt Meyer <Zygmunt.Meyer@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Krzysztof Żarkiewicz <Krzysztof.Zarkiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wymagań wstępnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie umiejętności napisania pracy dyplomowej i przygotowania z niej prezentacji. |
C-2 | Nabycie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, zachowania praw autorskich i etyki zawodowej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Wiadomości wstępne – zakres i treść pracy dyplomowej, podział na rozdziały i forma zewnętrzna pracy dyplomowej. Obliczenia statyczne i rysunki – załączniki do pracy dyplomowej. Omówienie szablonu pracy dyplomowej z wydziałowej strony internetowej. Strona tytułowa i oświadczenie zgodne z Zarządzeniem Rektora ZUT w Szczecinie, karta dyplomanta obowiązująca na WBiIŚ Omówienie zasad edytorskich i struktury pracy dyplomowej. Obrona pracy dyplomowej, sposób prezentacji pracy, egzamin dyplomowy i ocena z obrony pracy dyplomowej i ocena końcowa ze studiów. | 2 |
T-SD-2 | Wybranie metod laboratoryjnych, badawczych itd. związanych z rozwiązaniem problemu poruszanego w pracy dyplomowej. Sposoby katalogowe porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej, dobór źródeł, tworzenie notatek, spis literatury. | 2 |
T-SD-3 | Zasady przygotowania przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej. | 2 |
T-SD-4 | Prezentacje krótkiego samodzielnego referatu dotyczącego rozszerzenia wiadomości z budownictwa. | 5 |
T-SD-5 | Przedstawienie drugiego samodzielnego referatu obejmującego opracowanie z dziedziny projektowania, wzmocnienia lub awarii obiektów inżynierskich. | 5 |
T-SD-6 | Przedstawienie prezentacji dotyczącej pracy dyplomowych wraz z rozwiązaniami konstrukcyjnymi wybranych szczegółów i opisem bibliografii. Po referacie planowana jest dyskusja nad przedstawionym projektem konstrukcyjnym. | 8 |
T-SD-7 | Wykłady zamawiane związane z tematami prac dyplomowych. | 3 |
27 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Uczestnictwo w seminariach. | 27 |
A-SD-2 | Praca domowa studenta związana z przygotowaniem referatów. | 32 |
A-SD-3 | Przygotowanie elementów pracy dyplomowej w celu ich prezentacji na seminarium | 43 |
A-SD-4 | Przygotowanie prezentacji związanych z pracą dyplomową. | 40 |
A-SD-5 | Konsultacje. | 6 |
A-SD-6 | Zaliczenie. Przygotowanie elementów pracy dyplomowej w celu ich prezentacji na seminarium dyplomowego | 2 |
150 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Prezentacje części prac dyplomowych. |
M-2 | Wykład multimedialny, prezentacje pracy dyplomowej. Panel dyskusyjny. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena poszczególnych prezentacji i referatów. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe na podstawie obecności ,i aktywności na zajęciach oraz ocen cząstkowych z prezentacji i referatów. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/A/07-2_W01 Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie, umie wykorzystywać i stosować źródła biograficzne. | B_1A_W17, B_1A_W19, B_1A_W23, B_1A_W13, B_1A_W21 | — | — | C-1, C-2 | T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-6, T-SD-7 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/A/07-2_U01 Potrafi zaprojektować proste obiekty budowlane oraz poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do projektowania i wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych | B_1A_U19, B_1A_U21, B_1A_U08, B_1A_U22, B_1A_U06, B_1A_U14 | — | — | C-1, C-2 | T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-6 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/A/07-2_K01 Student jest gotów do prezentowania pracy na forum publicznym i obrony podjętych decyzji w sposób profesjonalny. | B_1A_K02, B_1A_K05 | — | — | C-1, C-2 | T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-6 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/A/07-2_W01 Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie, umie wykorzystywać i stosować źródła biograficzne. | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe normy techniczne, słabo umie je wykorzystywać samodzielnie, umie zrobić podstawowe spis literatury do zadanego problemu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/A/07-2_U01 Potrafi zaprojektować proste obiekty budowlane oraz poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do projektowania i wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych | 2,0 | |
3,0 | Student słabo dobiera narzędzia analityczne i numeryczne do rozwiązywania problemu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/A/07-2_K01 Student jest gotów do prezentowania pracy na forum publicznym i obrony podjętych decyzji w sposób profesjonalny. | 2,0 | |
3,0 | Student słabo radzi sobie z prezentacją pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Szablon pracy dyplomowej z wydziałowej strony internetowej, 2017, https://wbiis.zut.edu.pl/strona-dla-studentow/dyplomy.html
Literatura dodatkowa
- Meyer Z., Obliczenia inżynierskie osiadania fundamentów, ZAPOL, Szczecin, 2012
- Wasylczyk P., Prezentacje naukowe – Praktyczny poradnik dla studentów, doktorantów i nie tylko, PWN, Warszawa, 2017
- Zięba A., Analiza danych w naukach ścisłych i technice, PWN, Warszawa, 2014