Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N1)
specjalność: Budownictwo Wodne
Sylabus przedmiotu Budownictwo ogólne 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Budownictwo ogólne 2 | ||
Specjalność | Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Lange <Malgorzata.Lange@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Rafał Jaworski <Rafal.Jaworski@zut.edu.pl>, Rafał Nowak <Rafal_Nowak@zut.edu.pl>, Szymon Skibicki <Szymon.Skibicki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | znajomość zagadnień z budownictwa ogólnego oraz podstawowa umiejętnośc projektowania konstrukcji murowych i drewnianych więżb dachowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie studentów z tendencjami w projektowaniu architektoniczno - konstrukcyjnym w budownictwie mieszkaniowym i użyteczności publicznej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt budynku murowanego w wybranym systemie - wykonanie niezbędnych w projekcie rysunków architektoniczno- budowlanych oraz obliczeń, tj. sprawdzenie nośności wybranych elementów konstrukcyjnych | 18 |
18 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Systemy budowlane w budownictwie tradycyjnym udoskonalonym - systemy wznoszenia budynków z elementów silikatowych,keramzytobetonowych, betonowych z wypełniaczani organicznymi, gipsowych, styrobetonowych i innych | 4 |
T-W-2 | Systemy budownictwa drewnianego tradycyjnego i w lekkim szkielecie drewnianym | 2 |
T-W-3 | Nowoczesne rozwiązania konstrukcyjno- materiałowe stropów, stropodachów, konstrukcji przekryć dachowych | 2 |
T-W-4 | Doświadczenia z eksploatacji obiektów mieszkalnych i o specjalnym przeznaczeniu realizowanych w tachnologiach systemowych | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 18 |
A-P-2 | samodzielna realizacja zadania projektowego | 23 |
A-P-3 | konsultacje | 2 |
A-P-4 | zaliczenie projektu | 2 |
45 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-W-2 | utrwalanie wiedzy w oparciu o wykłady i literaturę, przygotowanie do zaliczenia | 33 |
A-W-3 | konsultacje | 2 |
A-W-4 | udział w zaliczeniu | 1 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny/ metody audiowizualne |
M-2 | dyskusja |
M-3 | prezentacje i praca studenta |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji |
S-2 | Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach |
S-3 | Ocena podsumowująca: ocena uzyskana z zaliczenia |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/KBI/D08_W01 Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie. Zna normy , wytyczne techniczne stosowane w budownictwie oraz zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa ogólnego | B_1A_W10, B_1A_W07, B_1A_W23 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-1 | M-1, M-3, M-2 | S-3, S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/KBI/D08_U01 Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności, dokonać zestawienia obciążeń działających na obiekty budowlane, dobrać materiały i wyroby budowlane. Ma umiejętność samokształcenia się | B_1A_U08, B_1A_U02, B_1A_U22, B_1A_U17 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-1 | M-1, M-3, M-2 | S-3, S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/KBI/D08_K01 Jest gotowy do ponoszenia odpowiedzialności za pracę własną oraz do profesjonalnego działania. | B_1A_K05, B_1A_K06, B_1A_K04 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-1 | M-1, M-3, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/KBI/D08_W01 Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie. Zna normy , wytyczne techniczne stosowane w budownictwie oraz zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa ogólnego | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym posiada wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie oraz w stopniu dostatecznym zna normy, wytyczne techniczne i zasady analizy, konstruoawania wybranych obiektów budowlanych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/KBI/D08_U01 Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności, dokonać zestawienia obciążeń działających na obiekty budowlane, dobrać materiały i wyroby budowlane. Ma umiejętność samokształcenia się | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi rozwiązać niektóre podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu budownictwa ogólnego, dokonać zestawienia obciążeń dziąłających na obiekty budowlane, dobrać materiały i wyroby budowlane w stopniu dostatecznym. Ma umiejętność samokształcenia się | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/KBI/D08_K01 Jest gotowy do ponoszenia odpowiedzialności za pracę własną oraz do profesjonalnego działania. | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu jest gotowy do ponoszenia odpowiedzialności za pracę własną oraz do profesjonalnego działania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Byrdy Cz., Dachy i stropodachy ocieplone i nieocieplone, Wyd. Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2003
- Mielczarek Z., Nowoczesne konstrukcje w budownictwie ogólnym, Arkady, Warszawa, 2001
- Neufert E., Podręcznik projektowania architektoniczno- budowlanego, Arkady, Warszawa, 2003
- Praca zbiorowa pod red. L. Lichołai, Budownictwo ogólne. Tom 3. Elementy budynków. Podstawy projektowania., Arkady, Warszawa, 2008
- Praca zbiorowa pod kierunkiem Buczkowskiego W., Budownictwo ogólne T.4. Konstrukcje budynków, Arkady, Warszawa, 2009
- Rokiel M., Hydroizolacje w budownictwie. Wybrane zagadnienia w praktyce, Medium, Warszawa, 2010
- Ślusarek J., Rozwiązania strukturalno-materiałowe balkonów, tarasów i dachów zielonych, Wyd. PŚL, Gliwice, 2010
Literatura dodatkowa
- Kotwica E., Nożyński W., Nowak R., Konstrukcje Drewniane - Przykłady obliczeń, SPPD, Czarna Woda, 2015
- Lange M., Konstrukcje zespolone z drewna i twardych płyt pilśniowych w świetle dotychczasowych realizacji i prac badawczych, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra, 2008, T. 8, [w]: Konstrukcje zespolone
- Lange M., Gil Z., Orłowicz R. i in., The application of modern Materials and Jonts to Reiforce the Wooden Structures, VI. Sympózium: Drevo v Stavebných Konštrukciách, Bratislava-Kočovce, 2004
- Rawska-Skotniczy A., Obciążenia budynków i konstrukcji budowlanych wg Eurokodów, PWN, Warszawa, 2013
- Skibicki S., Modele funkcji dojrzałości betonu wysokowartościowego – analiza i zastosowania praktyczne, Nowoczesne projektowanie i realizacja konstrukcji budowlanych, SKNKZ CONKRET, Kraków, 2016