Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N1)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Sylabus przedmiotu Szkolenie BHP:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Szkolenie BHP | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wiesława Cieślewicz <Wieslawa.Cieslewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,0 | ECTS (formy) | 0,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z czynnikami zagrożeń występujących w środowisku nauki i pracy oraz nabycie umiejętności kształtowania bezpiecznych warunków nauki i pracy. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Zapoznanie ze strukturami uczelni i wydziału. Zasady zachowania się na terenie uczelni i akademików. Podstawowe zasady bezpieczeństwa w klubach studenckich. Higiena nauki i odpoczynku. Zachowanie czystości osobistej i otoczenia. Szkodliwość spożywania alkoholu, palenia tytoniu, zażywania narkotyków. Zasady BHP na praktykach studenckich Znaczenie ergonomii w kształtowaniu warunków nauki i pracy. Zachowanie bezpieczeństwa w laboratoriach (szczególnie urządzenia pod napięciem, obchodzenie się z otwartym ogniem). Instrukcja BHP na stanowisku pracy z komputerem. Podstawowe zasady związane z obsługą urządzeń technicznych. Znaki bezpieczeństwa. Zagrożenie pożarowe. Podstawowe przepisy i zasady bezpieczeństwa pożarowego. Wykrycie zagrożenia pożarowego, metody postepowania, alarm, eliminowanie zagrożenia lub gaszenie. Zasady użycia podręcznego sprzętu gaśniczego. Drogi ewakuacji. Zasady pierwszej pomocy przedmedycznej. Zaliczenie pisemne szkolenia. | 4 |
4 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład |
M-2 | Objasnienie lub wyjaśnienie |
M-3 | Metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena ciągłej aktywności na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: Test wiedzy |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/PD/04_W01 Student zna zasady BHP i czynniki zagrożeń w środowisku nauki i pracy | B_1A_W26 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/PD/04_U01 Student posiada umiejętności kształtowania bezpiecznych warunków nauki i pracy | B_1A_U26 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-2 | S-1 |
B_1A_N1/PD/04_U02 Student nabył umiejętność właściwego postępowania w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia | B_1A_U26 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/PD/04_K01 Student jest gotów do odpowiedniego postępowania w miejscu nauki i pracy | B_1A_K03 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/PD/04_W01 Student zna zasady BHP i czynniki zagrożeń w środowisku nauki i pracy | 2,0 | |
3,0 | Student zna zasady BHP | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/PD/04_U01 Student posiada umiejętności kształtowania bezpiecznych warunków nauki i pracy | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi kształtować bezpieczne środowisko nauki i pracy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_N1/PD/04_U02 Student nabył umiejętność właściwego postępowania w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi właściwie postępować w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/PD/04_K01 Student jest gotów do odpowiedniego postępowania w miejscu nauki i pracy | 2,0 | |
3,0 | Student jest gotowy do właściwego postępowania w miejscu nauki i pracy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Rektor ZUT, Zarządzenie w sprawie wprowadzenia zasad bezpiecznego i higienicznego korzystania z pomieszczeń uczelni i infrastruktury oraz postępowania w razie wypadku lub awarii, Biuro Prawne ZUT, ZUT w Szczecinie, 2019, 15
Literatura dodatkowa
- D. Koradecka, Bezpieczeństwo i higiena pracy, CIOP-BiP, Warszawa, 2018