Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N1)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe06:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe06 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Horszczaruk <Elzbieta.Horszczaruk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 6 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wymagań wstępnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie studenta do prezentacji problemu zawodowego na forum publicznym i udziału w dyskusji na tematy zawodowe |
C-2 | Nabycie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, zachowania praw autorskich i etyki zawodowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Podstawowe wiadomości o pracy dyplomowej i o jej obronie. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych dotyczących projektowania, technologii i eksploatacji obiektów budowlanych. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. Warunki obrony pracy dyplomowej, sposób prezentacji pracy, egzamin dyplomowy, ocena z obrony pracy dyplomowej i ocena końcowa ze studiów. | 3 |
T-SD-2 | Zakres i treść pracy dyplomowej, podział na rozdziały, forma zewnętrzna pracy dyplomowej, załączniki do pracy dyplomowej, obliczenia i rysunki. Omówienie szablonu pracy dyplomowej z wydziałowej strony internetowej. Strona tytułowa i oświadczenie zgodne z Zarządzeniem Rektora ZUT w Szczecinie, karta dyplomanta obowiązująca na WBiIŚ. Omówienie zasad edytorskich i struktury pracy dyplomowej. | 3 |
T-SD-3 | Wybranie metod laboratoryjnych, badawczych itd. związanych z rozwiązaniem problemu poruszanego w pracy dyplomowej. Sposoby katalogowe porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej, dobór źródeł, tworzenie notatek, spis literatury. Przykłady różnych źródeł literatury, przykłady korzystania z zasobów Internetu. Przygotowanie przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej. Zasady przygotowania prezentacji, związanej z przygotowaniem referatu na dowolny temat | 3 |
T-SD-4 | Prezentacje referatów na dowolny temat. Inspirowanie do dyskusji i rozwijanie tematyki poruszonej w referatach. | 9 |
T-SD-5 | Prezentacja przygotowanej pracy dyplomowej. Próbne obrony. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych. | 9 |
27 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 27 |
A-SD-2 | Praca domowa studenta związana z przygotowaniem planu pracy i referatów | 54 |
A-SD-3 | Przygotowanie prezentacji związanej z pracą dyplomową | 62 |
A-SD-4 | Konsultacje | 4 |
A-SD-5 | Zaliczenie seminarium dyplomowego | 3 |
150 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład multimedialny |
M-2 | Panel dyskusyjny |
M-3 | Metody praktyczne (prezentacje referatów i części prac dyplomowych) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena poszczególnych prezentacji i referatów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe na podstawie obecności i aktywności na zajęciach oraz ocen cząstkowych z prezentacji i referatów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/C/29-6_W01 Student zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie. Zna i rozumie zasady wykorzystywania i stosowania źródeł biograficznych. | B_1A_W17, B_1A_W19, B_1A_W23, B_1A_W13, B_1A_W21 | — | — | C-1, C-2 | T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/C/29-6_U01 Student potrafi zaprezentować zagadnienie budowlane oraz poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do projektowania i wykonawstwa konstrukcji oraz obiektów budowlanych. Potrafi wykonać spis literatury na zadany temat. | B_1A_U19, B_1A_U21, B_1A_U08, B_1A_U22, B_1A_U06, B_1A_U14 | — | — | C-1, C-2 | T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/C/29-6_K01 Student jest gotów do prezentowania problemu na forum publicznym i obrony podjętych decyzji w sposób profesjonalny. | B_1A_K02, B_1A_K05 | — | — | C-1, C-2 | T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/C/29-6_W01 Student zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie. Zna i rozumie zasady wykorzystywania i stosowania źródeł biograficznych. | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe normy techniczne, słabo umie je wykorzystywać samodzielnie, zna i rozumie podstawowe zasady wykonywania spisu literatury do zadanego problemu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/C/29-6_U01 Student potrafi zaprezentować zagadnienie budowlane oraz poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do projektowania i wykonawstwa konstrukcji oraz obiektów budowlanych. Potrafi wykonać spis literatury na zadany temat. | 2,0 | |
3,0 | Student słabo dobiera narzędzia analityczne i numeryczne do rozwiązywania problemu, potrafi zrobić podstawowy spis literatury na zadany temat | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/C/29-6_K01 Student jest gotów do prezentowania problemu na forum publicznym i obrony podjętych decyzji w sposób profesjonalny. | 2,0 | Student nie potrafi samodzielnie przygotować planu pracy i rozwiązać problemu zawartego w pracy dyplomowej, nie czuje potrzeby posiadania wiedzy o wpływie działalności inżynierskiej na środowisko ani ponoszenia odpowiedzialności za przygotowane wyniki prowadzonych prac. |
3,0 | Student nie potrafi samodzielnie przygotować planu pracy i rozwiązać problemu zawartego w pracy dyplomowej, nie czuje potrzeby posiadania wiedzy o wpływie działalności inżynierskiej na środowisko, ale rozumie ponoszenie odpowiedzialności za przygotowane wyniki prowadzonych prac. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Szablon pracy dyplomowej z wydziałowej strony internetowej, 2018, https://wbiis.zut.edu.pl/strona-dla-studentow/dyplomy.html
- Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych : wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa, 2008
- Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich: krótki przewodnik po metodologii pisania pracy dyplomowej., CeDeWu, Warszawa, 2009
- Gambarelli G., Łucki Z., Praca dyplomowa i doktorska: zdobycie promotora, pisanie na komputerze, opracowanie redakcyjne, prezentowanie, publikowanie, CeDeWu, Warszawa, 2018
- Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków, 2016, 10
Literatura dodatkowa
- Horszczaruk E., Properties of cement-based composites Modified with magnetite nanoparticles: a review, MDPI, 2019, 12, Materials, www.mdpi.com/1996-1944/12/2/326
- Horszczaruk E., O projektowaniu estakad kolei dużych prędkości w Chinach, NOT Sigma, 2017, Inzynieria i Budownictwo, nr 5, str. 256-269