Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N1)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe05:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe05
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Teorii Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Wróblewski <Tomasz.Wroblewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 5

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD9 27 5,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań wstępnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z zasadami pisania prac dyplomowych z zakresu budownictwa
C-2Wyrobienie umiejętności korzystania z obcych opracowań technicznych, przy zachowaniu praw autorskich i zasad etyki zawodowej.
C-3Nabycie umiejętności w przygotowaniu prezentacji ogónych zagadnień technicznych i samej pracy dyplomowej.
C-4Opanowanie umiejętnosci przygotowania koncepcji projektowych i wyników z prowadzonych badań technicznych.
C-5Nabycie umiejętności opracowania analizy zbiorczej i formułowania wniosków końcowych z przygotowanej pracy dyplomowej.
C-6Wyrobienie w studentach zrozumienia głównego celu studiów, jakim jest przygotowanie do wydajnej pracy zawodowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Praca dyplomowa: struktura i obrona2
T-SD-2Przegląd zaawansowanych technik komputerowych2
T-SD-3Zapoznanie się z praktycznymi problemami działalności firm budowlanych7
T-SD-4Analiza tematyki realizowanych prac6
T-SD-5Prezentacja prac przez dyplomantów7
T-SD-6Podsumowanie i ukierunkowanie prac3
27

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1Udział w seminarium27
A-SD-2Rozpoznanie literaturowe zadanego tematu30
A-SD-3Przygotowanie pierwszej prezentacji45
A-SD-4Przygotowanie drugiej prezentacji22
A-SD-5Wykonanie potrzebnych oparcowań do pracy dyplomowej20
A-SD-6Konsultacje4
A-SD-7Zaliczenie seminarium2
150

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Opis zadania, jakim jest wykonanie pracy dyplomowej
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Wizytacja wybranych obiektów lub firm

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Dyskusja nad prezentowanymi fragmentami lub całością pracy dyplomowej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/C/29-5_W01
Student zna i rozumie wiedzę uwzględniającą typowe technologie z jednoczesną świadomością skutków oddziaływania na środowisko oraz wiedzę z zakresu profesjonalnego zestawiania zródeł informacji i opisania materiałów zródłowych służącą umiejętności perspektywicznego myślenia o rozwiązaniach technicznych, o których wie jak chciałby je przedstawić przygotowując i prezentując materiał dotyczący opracowywanego tematu.
B_1A_W17, B_1A_W19, B_1A_W23, B_1A_W13, B_1A_W21C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-6M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/C/29-5_U01
Student potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do rozwiązania problemów zawartych w pracy dyplomowej wykorzystując dostępne technologie informacyjne i inne źródła w celu rozwiązania postawionego zadania inżynierskiego. Ma umiejętność samodzielnego przygotowania dokumentacji związanej z wykonywaną pracą i zreferowania problemów rozwiązywanych w pracy dyplomowej. Samodzielny wysiłek rozwija umiejętność samokształcenia się.
B_1A_U19, B_1A_U21, B_1A_U08, B_1A_U22, B_1A_U06, B_1A_U14C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-6M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/C/29-5_K01
Student wykazuje minimalną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Potrafi sformułować podstawowe wnioski wyników prac własnych.
B_1A_K02, B_1A_K05C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-6M-1, M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/C/29-5_W01
Student zna i rozumie wiedzę uwzględniającą typowe technologie z jednoczesną świadomością skutków oddziaływania na środowisko oraz wiedzę z zakresu profesjonalnego zestawiania zródeł informacji i opisania materiałów zródłowych służącą umiejętności perspektywicznego myślenia o rozwiązaniach technicznych, o których wie jak chciałby je przedstawić przygotowując i prezentując materiał dotyczący opracowywanego tematu.
2,0
3,0Student zna podstawowe normy techniczne, słabo umie je wykorzystywać samodzielnie, zna i rozumie podstawowe zasady wykonywania spisu literatury do zadanego problemu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/C/29-5_U01
Student potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do rozwiązania problemów zawartych w pracy dyplomowej wykorzystując dostępne technologie informacyjne i inne źródła w celu rozwiązania postawionego zadania inżynierskiego. Ma umiejętność samodzielnego przygotowania dokumentacji związanej z wykonywaną pracą i zreferowania problemów rozwiązywanych w pracy dyplomowej. Samodzielny wysiłek rozwija umiejętność samokształcenia się.
2,0
3,0Student słabo dobiera narzędzia analityczne i numeryczne do rozwiązywania problemu, potrafi zrobić podstawowy spis literatury na zadany temat.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/C/29-5_K01
Student wykazuje minimalną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Potrafi sformułować podstawowe wnioski wyników prac własnych.
2,0
3,0Student nie potrafi samodzielnie przygotować planu pracy i rozwiązać problemu zawartego w pracy dyplomowej, nie czuje potrzeby posiadania wiedzy o wpływie działalności inżynierskiej na środowisko, ale rozumie ponoszenie odpowiedzialności za przygotowane wyniki prowadzonych prac.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Szablon pracy dyplomowej z wydziałowej strony internetowej, WBiIS, Szczecin, 2020, https://wbiis.zut.edu.pl/strona-dla-studentow/dyplomy.html
  2. Dokumenty związane z pracą dyplomową i egzaminem dyplomowym dostępne na stronie wydziałowej, WBiIS, Szczecin, 2020, https://wbiis.zut.edu.pl/strona-dla-studentow/dyplomy.html
  3. Gambarelli G., Łucki Z., Praca dyplomowa i doktorska: zdobycie promotora, pisanie na komputerze, opracowanie redakcyjne, prezentowanie, publikowanie, CeDeWu, Warszawa, 2018

Literatura dodatkowa

  1. Paczkowski W., Skibicki S., Wróblewski T., Skanowanie laserowe stalowej konstrukcji elektrowni węglowej, Builder, Warszawa, 2020, Tom: 273, Zeszyt: 4, s. 22-25

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Praca dyplomowa: struktura i obrona2
T-SD-2Przegląd zaawansowanych technik komputerowych2
T-SD-3Zapoznanie się z praktycznymi problemami działalności firm budowlanych7
T-SD-4Analiza tematyki realizowanych prac6
T-SD-5Prezentacja prac przez dyplomantów7
T-SD-6Podsumowanie i ukierunkowanie prac3
27

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1Udział w seminarium27
A-SD-2Rozpoznanie literaturowe zadanego tematu30
A-SD-3Przygotowanie pierwszej prezentacji45
A-SD-4Przygotowanie drugiej prezentacji22
A-SD-5Wykonanie potrzebnych oparcowań do pracy dyplomowej20
A-SD-6Konsultacje4
A-SD-7Zaliczenie seminarium2
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/C/29-5_W01Student zna i rozumie wiedzę uwzględniającą typowe technologie z jednoczesną świadomością skutków oddziaływania na środowisko oraz wiedzę z zakresu profesjonalnego zestawiania zródeł informacji i opisania materiałów zródłowych służącą umiejętności perspektywicznego myślenia o rozwiązaniach technicznych, o których wie jak chciałby je przedstawić przygotowując i prezentując materiał dotyczący opracowywanego tematu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W17Zna i rozumie typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
B_1A_W19Zna i rozumie podstawową wiedzę ogólną na temat organizacji i zarządzania procesem inwestycyjnym oraz prowadzenia działalności gospodarczej w branży budowlanej
B_1A_W23Zna i rozumie podstawową wiedzę ogólną o trendach rozwojowych w budownictwie
B_1A_W13Zna i rozumie podstawową wiedzę ogólną w zakresie budownictwa. Zna podstawową terminologię w języku obcym, zgodnie ze studiowanym kierunkiem
B_1A_W21Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu własności intelektualnej oraz źródeł informacji patentowej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z zasadami pisania prac dyplomowych z zakresu budownictwa
C-2Wyrobienie umiejętności korzystania z obcych opracowań technicznych, przy zachowaniu praw autorskich i zasad etyki zawodowej.
C-3Nabycie umiejętności w przygotowaniu prezentacji ogónych zagadnień technicznych i samej pracy dyplomowej.
C-4Opanowanie umiejętnosci przygotowania koncepcji projektowych i wyników z prowadzonych badań technicznych.
C-5Nabycie umiejętności opracowania analizy zbiorczej i formułowania wniosków końcowych z przygotowanej pracy dyplomowej.
C-6Wyrobienie w studentach zrozumienia głównego celu studiów, jakim jest przygotowanie do wydajnej pracy zawodowej
Treści programoweT-SD-1Praca dyplomowa: struktura i obrona
T-SD-2Przegląd zaawansowanych technik komputerowych
T-SD-3Zapoznanie się z praktycznymi problemami działalności firm budowlanych
T-SD-4Analiza tematyki realizowanych prac
T-SD-5Prezentacja prac przez dyplomantów
T-SD-6Podsumowanie i ukierunkowanie prac
Metody nauczaniaM-1Opis zadania, jakim jest wykonanie pracy dyplomowej
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Wizytacja wybranych obiektów lub firm
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusja nad prezentowanymi fragmentami lub całością pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe normy techniczne, słabo umie je wykorzystywać samodzielnie, zna i rozumie podstawowe zasady wykonywania spisu literatury do zadanego problemu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/C/29-5_U01Student potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do rozwiązania problemów zawartych w pracy dyplomowej wykorzystując dostępne technologie informacyjne i inne źródła w celu rozwiązania postawionego zadania inżynierskiego. Ma umiejętność samodzielnego przygotowania dokumentacji związanej z wykonywaną pracą i zreferowania problemów rozwiązywanych w pracy dyplomowej. Samodzielny wysiłek rozwija umiejętność samokształcenia się.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U19Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego
B_1A_U21Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego i dyskutować o nich
B_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu studiowanego kierunku
B_1A_U22Potrafi samodzielnie planować i realizować własny proces uczenia się przez całe życie
B_1A_U06Potrafi korzystać z wybranych programów komputerowych wspomagających decyzje projektowe w budownictwie oraz krytycznie ocenić otrzymane wyniki
B_1A_U14Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z zasadami pisania prac dyplomowych z zakresu budownictwa
C-2Wyrobienie umiejętności korzystania z obcych opracowań technicznych, przy zachowaniu praw autorskich i zasad etyki zawodowej.
C-3Nabycie umiejętności w przygotowaniu prezentacji ogónych zagadnień technicznych i samej pracy dyplomowej.
C-4Opanowanie umiejętnosci przygotowania koncepcji projektowych i wyników z prowadzonych badań technicznych.
C-5Nabycie umiejętności opracowania analizy zbiorczej i formułowania wniosków końcowych z przygotowanej pracy dyplomowej.
C-6Wyrobienie w studentach zrozumienia głównego celu studiów, jakim jest przygotowanie do wydajnej pracy zawodowej
Treści programoweT-SD-1Praca dyplomowa: struktura i obrona
T-SD-2Przegląd zaawansowanych technik komputerowych
T-SD-3Zapoznanie się z praktycznymi problemami działalności firm budowlanych
T-SD-4Analiza tematyki realizowanych prac
T-SD-5Prezentacja prac przez dyplomantów
T-SD-6Podsumowanie i ukierunkowanie prac
Metody nauczaniaM-1Opis zadania, jakim jest wykonanie pracy dyplomowej
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Wizytacja wybranych obiektów lub firm
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusja nad prezentowanymi fragmentami lub całością pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student słabo dobiera narzędzia analityczne i numeryczne do rozwiązywania problemu, potrafi zrobić podstawowy spis literatury na zadany temat.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/C/29-5_K01Student wykazuje minimalną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Potrafi sformułować podstawowe wnioski wyników prac własnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K02Jest gotów do podejmowania refleksji nad pozatechnicznymi aspektami i skutkami działalności inżynierskiej oraz jej wpływu na środowisko
B_1A_K05Jest gotów do działania w sposób profesjonalny i podejmowania etycznych aspektów związanych z własną pracą i etosem zawodu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z zasadami pisania prac dyplomowych z zakresu budownictwa
C-2Wyrobienie umiejętności korzystania z obcych opracowań technicznych, przy zachowaniu praw autorskich i zasad etyki zawodowej.
C-3Nabycie umiejętności w przygotowaniu prezentacji ogónych zagadnień technicznych i samej pracy dyplomowej.
C-4Opanowanie umiejętnosci przygotowania koncepcji projektowych i wyników z prowadzonych badań technicznych.
C-5Nabycie umiejętności opracowania analizy zbiorczej i formułowania wniosków końcowych z przygotowanej pracy dyplomowej.
C-6Wyrobienie w studentach zrozumienia głównego celu studiów, jakim jest przygotowanie do wydajnej pracy zawodowej
Treści programoweT-SD-1Praca dyplomowa: struktura i obrona
T-SD-2Przegląd zaawansowanych technik komputerowych
T-SD-3Zapoznanie się z praktycznymi problemami działalności firm budowlanych
T-SD-4Analiza tematyki realizowanych prac
T-SD-5Prezentacja prac przez dyplomantów
T-SD-6Podsumowanie i ukierunkowanie prac
Metody nauczaniaM-1Opis zadania, jakim jest wykonanie pracy dyplomowej
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Wizytacja wybranych obiektów lub firm
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusja nad prezentowanymi fragmentami lub całością pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student nie potrafi samodzielnie przygotować planu pracy i rozwiązać problemu zawartego w pracy dyplomowej, nie czuje potrzeby posiadania wiedzy o wpływie działalności inżynierskiej na środowisko, ale rozumie ponoszenie odpowiedzialności za przygotowane wyniki prowadzonych prac.
3,5
4,0
4,5
5,0