Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N1)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa DUL:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca dyplomowa DUL | ||
Specjalność | Drogi, Ulice i Lotniska | ||
Jednostka prowadząca | Dziekanat | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Prodziekan SSB <Prodziekan.SSB@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 15,0 | ECTS (formy) | 15,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wybrany temat pracy z listy ogłoszonej przez dziekana wydziału |
W-2 | Zapoznanie się z podanym przez promotora zakresem pracy |
W-3 | Podstawowa wiedza ze szkolenia bibliotecznego on-line |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Opanowanie wiedzy z zakresu pisanej pracy dyplomowej |
C-2 | Wyrobienie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, zachowania praw autorskich i etyki zawodowej, a także opanowanie umiejętności opisu tekstowego wykonywanych czynności, analiz, obliczeń, projektowania |
C-3 | Opanowanie znajomości podstawowych reguł dotyczących wykorzystywania materiału źródłowego i formułowania własnych wniosków, opinii, które stanowią efekt uzyskany z realizowanej pracy |
C-4 | Opanowanie umiejętności prezentowania medialnego z zakresu opracowywanego tematu i studiowanej specjalności |
C-5 | Nabycie umiejętności formułowania zbiorczej analizy i wniosków z przygotowanej pracy dyplomowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Napisanie pracy inżynierskiej j i przygotowanie prezentacji pracy | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Wykonanie przeglądu literatury i wybranie odpowiednich pozycji do danej pracy. Przygotowanie wstępnych założeń do wykonania pracy | 30 |
A-PD-2 | Konsultacje wstępne z promotorem | 7 |
A-PD-3 | Wstępne utworzenie spisu literatury po konsultacjach z promotorem | 5 |
A-PD-4 | Wykonanie podstawowych i szczegółowych badań, obliczeń, pomiarów, rysunków, analiz lub porównań itd. | 270 |
A-PD-5 | Konsultacje z promotorem | 35 |
A-PD-6 | Uzupełnienie spisu literatury, opisu w poszczególnych częściach pracy dyplomowej | 2 |
A-PD-7 | Przygotowanie spisu treści, rysunków i załączników. Podsumowanie pracy, napisanie zakończenia, wniosków końcowych | 8 |
A-PD-8 | Dyskusja z promotorem o kolejnych częściach pracy dyplomowej i podsumowaniu pracy, uwagi końcowe promotora | 5 |
A-PD-9 | Korekta pracy po konsultacjach z promotorem | 20 |
A-PD-10 | Przygotowanie pracy do wydruku | 25 |
A-PD-11 | Opracowanie prezentacji końcowej z pracy do przedstawienia na obronie | 20 |
A-PD-12 | Dyskusja z promotorem o prezentacji prac | 3 |
A-PD-13 | Wydrukowanie i złożenie pracy dyplomowej. Przygotowanie się do egzaminów dyplomowych | 20 |
450 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metody problemowe |
M-2 | metody aktywizujące |
M-3 | metody programowane |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena końcowa z pracy dyplomowej inżynierskiej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/DUL/D11_W01 Dyplomant wykazuje się podstawową wiedzą z zakresu budownictwa | B_1A_W23, B_1A_W13 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5 | T-PD-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/DUL/D11_U01 Dyplomant potrafi wybrać odpowiednie narzędzia przydatne do rozwiązywania podstawowych zagadnień inżynierskich, samodzielnie wykorzystywać do tego dostępne technologie informacyjne i oprogramowanie komputerowe | B_1A_U19, B_1A_U21, B_1A_U27, B_1A_U22, B_1A_U14 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5 | T-PD-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/DUL/D11_K01 Dyplomant jest gotów do świadomej odpowiedzialności za pracę własną i komunikatywnego przekazania społeczeństwu posiadanej wiedzy | B_1A_K06, B_1A_K04, B_1A_K07 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5 | T-PD-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/DUL/D11_W01 Dyplomant wykazuje się podstawową wiedzą z zakresu budownictwa | 2,0 | |
3,0 | Dyplomant wykazuje słabą znajomość podstawowej wiedzy inżynierskiej, ma minimalną świadomość przestrzegania praw autorskich i ochrony własności intelektualnej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/DUL/D11_U01 Dyplomant potrafi wybrać odpowiednie narzędzia przydatne do rozwiązywania podstawowych zagadnień inżynierskich, samodzielnie wykorzystywać do tego dostępne technologie informacyjne i oprogramowanie komputerowe | 2,0 | |
3,0 | Dyplomant słabo radzi sobie z samodzielnością wykorzystania różnych technologii i zasobów informacyjnych, umie natomiast wybrać odpowiednie narzędzie lub oprogramowanie komputerowe przydatne do rozwiązywania podstawowych zagadnień inżynierskich | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/DUL/D11_K01 Dyplomant jest gotów do świadomej odpowiedzialności za pracę własną i komunikatywnego przekazania społeczeństwu posiadanej wiedzy | 2,0 | |
3,0 | Dyplomant słabo radzi sobie z komunikatywnym wyrażaniem opinii lub formułowaniem wniosków, nie czuje potrzeby ponoszenia odpowiedzialności za wykonane zadania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Szablon pracy dyplomowej z wydziałowej strony internetowej, 2018, https://wbiis.zut.edu.pl/strona-dla-studentow/dyplomy.html
- Literatura zgodna z tematami prac dyplomowych
- Obowiązujące normy