Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N1)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Sylabus przedmiotu Konstrukcje zespolone:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Konstrukcje zespolone | ||
Specjalność | Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Wróblewski <Tomasz.Wroblewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Konstrukcje metalowe I |
W-2 | Konstrukcje betonowe I |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozumie istotę współpracy stali i betonu w konstrukcjach zespolonych. |
C-2 | Potrafi projektować proste, typowe elementy konstrukcji zespolonych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt stropu zespolonego. Wymiarowanie blachy stropowej w fazie montażu. Wymiarowanie zespolonej płyty stropowej w fazie użytkowania. Wymiarowanie belki stropowej oraz podciągu w fazie montażowej oraz użytkowej. Opracowanie złożeniowej dokumentacji rysunkowej. | 16 |
T-P-2 | Pisemne zaliczenie cząstkowe z ćwiczeń projektowych | 2 |
18 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Omówienie idei zginanych i ściskanych konstrukcji zespolonych wraz z przedstawieniem podstawowych pojęć oraz definicji. Cechy materiałów stosowanych do wykonywania konstrukcji zespolonych. | 1 |
T-W-2 | Projektowanie stropowych płyt zespolonych wykonywanych na bazie blach profilowanych: rodzaje blach, obciążenia w fazie montażu, wymiarowanie w fazie montażu i użytkowania. | 3 |
T-W-3 | Łączniki stosowane w konstrukcjach zespolonych: wymagania ogólne, rodzaje, zasady określania nośności. | 1 |
T-W-4 | Projektowanie belek zespolonych. Stany graniczne nośności: zginanie, ścinanie pionowe, ścinanie podłużne. Stany graniczne użytkowalności. | 3 |
T-W-5 | Słupy zespolone: zasady ogólne, określanie nośności metodą uproszczoną. | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 16 |
A-P-2 | Samodzielne wykonanie projektu | 32 |
A-P-3 | Konsultacje | 2 |
A-P-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 8 |
A-P-5 | Pisemne zaliczenie cząstkowe z ćwiczeń projektowych | 2 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 9 |
A-W-2 | Bieżące utrwalenie poznanego materiału | 17 |
A-W-3 | Zaliczenie wykładów | 1 |
A-W-4 | Konsultacje | 3 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Pisemne zaliczenie cząstkowe z ćwiczeń projektowych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/KBI/D10_W01 Zna normy oraz wytyczne techniczne wymagane podczas projektowania stalowo-betonowych konstrukcji zespolonych. Zna i rozumie zasady konstruowania i wymiarowania elementów stalowo-betonowych konstrukcji zespolonych. | B_1A_W08, B_1A_W07 | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-1 | M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/KBI/D10_U01 Potrafi dokonać zestawienia obciążeń działających na konstrukcję stropu zespolonego w fazie montażu i użytkowania. Potrafi zaprojektować elementy stropu o konstrukcji zespolonej. | B_1A_U02, B_1A_U07 | — | — | C-2, C-1 | T-P-2, T-P-1 | M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/KBI/D10_K01 Jest gotowy do samodzielnego uczenia się. Ma świadomość konieczności profesjonalnego i odpowiedzialnego podejścia do procesu projektowania konstrukcji zespolonych. | B_1A_K01, B_1A_K05 | — | — | C-2 | T-P-1 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/KBI/D10_W01 Zna normy oraz wytyczne techniczne wymagane podczas projektowania stalowo-betonowych konstrukcji zespolonych. Zna i rozumie zasady konstruowania i wymiarowania elementów stalowo-betonowych konstrukcji zespolonych. | 2,0 | |
3,0 | Zna w wystarczającym stopniu normy oraz wytyczne techniczne wymagane podczas projektowania stalowo-betonowych konstrukcji zespolonych. Zna i rozumie zasady konstruowania i wymiarowania zespolonych elementów stalowo-betonowych w zakresie podstawowym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/KBI/D10_U01 Potrafi dokonać zestawienia obciążeń działających na konstrukcję stropu zespolonego w fazie montażu i użytkowania. Potrafi zaprojektować elementy stropu o konstrukcji zespolonej. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi dokonać zestawienia obciążeń działających na konstrukcję stropu zespolonego w fazie montażu i użytkowania dla typowych sytuacji projektowych. Potrafi zaprojektować podstawowe elementy stropu o konstrukcji zespolonej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/KBI/D10_K01 Jest gotowy do samodzielnego uczenia się. Ma świadomość konieczności profesjonalnego i odpowiedzialnego podejścia do procesu projektowania konstrukcji zespolonych. | 2,0 | |
3,0 | Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się. Ma świadomość konieczności profesjonalnego i odpowiedzialnego podejścia do procesu projektowania konstrukcji. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- -, PN-EN 1994-1-1: Eurokod 4. Projektowanie zespolonych konstrukcji stalowo-betonowych. Część 1-1: Reguły ogólne i reguły dla budynków, PKN, Warszawa, 2008
- Praca zbiorowa, Budownictwo ogólne. Tom 5, Arkady, Warszawa, 2010, 1
Literatura dodatkowa
- -, PN-EN 1993-1-1: Eurokod 3. Projektowanie konstrukcji stalowych. Część 1-1: Reguły ogólne i reguły dla budynków., PKN, Warszawa, 2006
- -, PN-EN 1992-1-1: Eurokod 2. Projektowanie konstrukcji z betonu. Część 1-1: Reguły ogólne i reguły dla budynków., PKN, Warszawa, 2008
- -, PN-B-03300: Konstrukcje zespolone stalowo-betonowe. Obliczenia statyczne i projektowanie, PKN, Warszawa, 2006
- Kucharczuk W., Labocha S., Konstrukcje zespolone stalowo-betonowe budynków., Arkady, Warszawa, 2007, 1
- Karlikowski J., Madaj A., Wołowicki W., Mostowe konstrukcje zespolone stalowo-betonowe, WKŁ, Warszawa, 2007
- Johnson R. P., Composite Structures of Steel and Concrete: Beams, Slabs, Columns, and Frames for Buildings., Blackwell Publishing, Oxford, 2004, 3
- Paczkowska T., Paczkowski W., Wróblewski T., Nośność stropów zespolonych z wykorzystaniem kształtowników walcowanych., Inżynieria i Budownictwo, Warszawa, 2003, 11, s. 604-609