Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N2)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie

Sylabus przedmiotu Roboty pogłębiarskie i czerpalne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Roboty pogłębiarskie i czerpalne
Specjalność Budownictwo Wodne
Jednostka prowadząca Katedra Ogrzewnictwa, Wentylacji i Ciepłownictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Robert Mańko <Robert.Manko@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Norbert Laskowski <Norbert.Laskowski@zut.edu.pl>, Dorota Libront <Dorota.Libront@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 9 1,10,44zaliczenie
wykładyW3 18 0,90,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1hydrologia
W-2hydraulika stosowana
W-3hydrogeologia

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wiedza o robotach pogłębiarskich i czerpalnych oraz hydrotransporcie
C-2Wiedza o polach refulacyjnych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt składowiska urobku9
9
wykłady
T-W-1Cele wykonywania robót czerpalnych i pogłębiarskich4
T-W-2Maszyny do robót czerpalnych i pogłębiarskich4
T-W-3Kontrola wykonywanych robót. Hydrotransport4
T-W-4Rodzaje urobku. Oczyszczanie urobku. Wybór miejsca na składowisko urobku.4
T-W-5Sposób wbudowania urobku w budowlę i składowisko2
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych9
A-P-2Udział w konsultacjach1
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia projektu10
A-P-4Zaliczenie projektu3
A-P-5Samodzielna realizacja zadania projektowego10
33
wykłady
A-W-1Udział w wykładach18
A-W-2Udział w konsultacjach4
A-W-3Opracowanie materiału - studia literaturowe2
A-W-4Analiza literatury w zakresie przedmiotu1
A-W-5Zaliczenie2
27

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające
M-2Metody problemowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie referatu
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie oddanego projektu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/B/D/12_W01
Zna i rozumie wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w robotach pogłębiarskich i czerpalnych
B_2A_W13C-1, C-2T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/B/D/12_U01
Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań związanych z robotami pogłębiarskimi i czerpalnymi integrować wiedzę z zakresu budownictwa oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
B_2A_U11C-1, C-2T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/B/D/12_K01
Jest gotów do analiz pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
B_2A_K03C-1, C-2T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/B/D/12_W01
Zna i rozumie wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w robotach pogłębiarskich i czerpalnych
2,0
3,0student ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w robotach pogłębiarskich i czerpalnych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/B/D/12_U01
Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań związanych z robotami pogłębiarskimi i czerpalnymi integrować wiedzę z zakresu budownictwa oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
2,0
3,0student potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań związanych z robotami pogłębiarskimi i czerpalnymi integrować wiedzę z zakresu budownictwa w sposób podstawowy oraz potrafi zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/B/D/12_K01
Jest gotów do analiz pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
2,0
3,0student ma podstawową świadomość ważności oraz rozumie w sposób podstawowy pozatechniczne aspekty i skutki działalności inzynierskiej w robotach pogłębiarskich i czerpalnych, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu na środowisko i zwiazanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Lewko E., Portowe roboty czerpalne i podwodne, Akademia Morska w Gdyni, Gdynia, 2006
  2. Mańko Robert, Wira Jerzy, Wybrane modele matematyczne w opisie ruchu turbulencyjnego, Zeszyty Naukowe Inżynieria Lądowa i Wodna w Kształtowaniu Środwiska, Kalisz, 2016

Literatura dodatkowa

  1. Hueckel S., Budowle morskie, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1972
  2. Polarski J., Hydrotransport, WNT, Warszawa, 1982
  3. Żylicz A., Statki śródlądowe, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1979

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt składowiska urobku9
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Cele wykonywania robót czerpalnych i pogłębiarskich4
T-W-2Maszyny do robót czerpalnych i pogłębiarskich4
T-W-3Kontrola wykonywanych robót. Hydrotransport4
T-W-4Rodzaje urobku. Oczyszczanie urobku. Wybór miejsca na składowisko urobku.4
T-W-5Sposób wbudowania urobku w budowlę i składowisko2
18

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych9
A-P-2Udział w konsultacjach1
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia projektu10
A-P-4Zaliczenie projektu3
A-P-5Samodzielna realizacja zadania projektowego10
33
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach18
A-W-2Udział w konsultacjach4
A-W-3Opracowanie materiału - studia literaturowe2
A-W-4Analiza literatury w zakresie przedmiotu1
A-W-5Zaliczenie2
27
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_N2/B/D/12_W01Zna i rozumie wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w robotach pogłębiarskich i czerpalnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W13Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę ogólną o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w budownictwie. Zna i rozumie podstawowe zasady tworzenia i rozwoju indywidualnej przedsiębiorczości w zakresie budownictwa
Cel przedmiotuC-1Wiedza o robotach pogłębiarskich i czerpalnych oraz hydrotransporcie
C-2Wiedza o polach refulacyjnych
Treści programoweT-P-1Projekt składowiska urobku
T-W-1Cele wykonywania robót czerpalnych i pogłębiarskich
T-W-2Maszyny do robót czerpalnych i pogłębiarskich
T-W-3Kontrola wykonywanych robót. Hydrotransport
T-W-4Rodzaje urobku. Oczyszczanie urobku. Wybór miejsca na składowisko urobku.
T-W-5Sposób wbudowania urobku w budowlę i składowisko
Metody nauczaniaM-1Metody podające
M-2Metody problemowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie referatu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w robotach pogłębiarskich i czerpalnych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_N2/B/D/12_U01Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań związanych z robotami pogłębiarskimi i czerpalnymi integrować wiedzę z zakresu budownictwa oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U11Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, powiązanych z budownictwem oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Wiedza o robotach pogłębiarskich i czerpalnych oraz hydrotransporcie
C-2Wiedza o polach refulacyjnych
Treści programoweT-P-1Projekt składowiska urobku
T-W-1Cele wykonywania robót czerpalnych i pogłębiarskich
T-W-2Maszyny do robót czerpalnych i pogłębiarskich
T-W-3Kontrola wykonywanych robót. Hydrotransport
T-W-4Rodzaje urobku. Oczyszczanie urobku. Wybór miejsca na składowisko urobku.
T-W-5Sposób wbudowania urobku w budowlę i składowisko
Metody nauczaniaM-1Metody podające
M-2Metody problemowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie referatu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań związanych z robotami pogłębiarskimi i czerpalnymi integrować wiedzę z zakresu budownictwa w sposób podstawowy oraz potrafi zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_N2/B/D/12_K01Jest gotów do analiz pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K03Jest gotów do podejmowania refleksji nad pozatechnicznymi aspektami i skutkami działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko w powiązaniu z odpowiedzialnością za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Wiedza o robotach pogłębiarskich i czerpalnych oraz hydrotransporcie
C-2Wiedza o polach refulacyjnych
Treści programoweT-P-1Projekt składowiska urobku
T-W-1Cele wykonywania robót czerpalnych i pogłębiarskich
T-W-2Maszyny do robót czerpalnych i pogłębiarskich
T-W-3Kontrola wykonywanych robót. Hydrotransport
T-W-4Rodzaje urobku. Oczyszczanie urobku. Wybór miejsca na składowisko urobku.
T-W-5Sposób wbudowania urobku w budowlę i składowisko
Metody nauczaniaM-1Metody podające
M-2Metody problemowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie referatu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student ma podstawową świadomość ważności oraz rozumie w sposób podstawowy pozatechniczne aspekty i skutki działalności inzynierskiej w robotach pogłębiarskich i czerpalnych, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu na środowisko i zwiazanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
3,5
4,0
4,5
5,0