Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N2)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Sylabus przedmiotu Fundamenty specjalne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Fundamenty specjalne | ||
Specjalność | Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Geotechniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Roman Bednarek <Roman.Bednarek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Tomasz Kozłowski <Tomasz.Kozlowski@zut.edu.pl>, Krzysztof Żarkiewicz <Krzysztof.Zarkiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Mechanika gruntów, mechanika budowli |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność projektowania posadowienia w złożonych warunkach |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Zabezpieczenie głębokiego wykopu, posadowienie pośrednie fundamentu | 9 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Kategorie geotechniczne. Fundamenty na palach, studniach, kesonach. Wzmacnianie istniejących fundamentów. | 9 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-P-2 | wykonanie ćwiczenia projektowego | 23 |
A-P-3 | konsultacje | 4 |
A-P-4 | zaliczenie | 1 |
37 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładzie | 9 |
A-W-2 | bieżące utrwalanie materiału | 8 |
A-W-3 | przygotowanie sprawozdań | 5 |
A-W-4 | zaliczenie | 1 |
A-W-5 | konsultacje | 1 |
24 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: zaliczenie wykładów na podstawie sprawozdań |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie ćwiczeń projektowych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/K/D09_W01 Student zna i rozumie zakres budownictwa związany z fundamentami specjalnymi. | B_2A_W08, B_2A_W09, B_2A_W13, B_2A_W01 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/K/D09_U01 Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich oraz prostych problemów badawczych | B_2A_U11, B_2A_U18, B_2A_U19, B_2A_U01, B_2A_U02, B_2A_U09 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/K/D09_K01 Student jest gotów do odpowiedzialności za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac | B_2A_K01, B_2A_K02, B_2A_K05 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/K/D09_W01 Student zna i rozumie zakres budownictwa związany z fundamentami specjalnymi. | 2,0 | |
3,0 | student klasyfikuje obiekty, ale ma słabą wiedzę na temat posadowienie filara mostowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/K/D09_U01 Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich oraz prostych problemów badawczych | 2,0 | |
3,0 | studnet słabo potrafi dobrać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań z posadowienia na palach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/K/D09_K01 Student jest gotów do odpowiedzialności za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac | 2,0 | |
3,0 | student słabo zna kategorie geotechniczne wg EC7 | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Wiłun Z., Zarys geotechniki, WKiŁ, Warszawa, 2005
- Dembicki E., Fundamentowanie I i II, Arkady, Warszawa, 1998
- Garwacka - Piórkowska St., Cios I., GarwaProjektowanie typowych fundamentów bezpośrednich i konstrukcji oporowych z uwzględnieniem Eurokodów wraz z przykładami, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2014
Literatura dodatkowa
- A. Duszyńska, Zbrojenie geosyntetyczne podstawy nasypu, WILIS Politechnika Gdańska, Gdańsk, 2016
- Tomasz Kozłowski, Geotechnika w infrastrukturze komunikacyjnej na przykładzie budowy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju, Inżyneiria Morska i Geotechnika, Gdańsk, 2016, 6/2016
- Bolesław Mazurkiewicz, Franciszek Wiśniewski, Morskie Budowle Hydrotechniczne, Fundacja Promocji Przemysłu Okretowego i Gospodarki Morskiej, Gdańsk, 2019