Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S1)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa
Sylabus przedmiotu Miernictwo drogowe i kolejowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Miernictwo drogowe i kolejowe | ||
Specjalność | Drogi, Ulice i Lotniska | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Libront <Dorota.Libront@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bogusława Fiłoniuk <Boguslawa.Filoniuk@zut.edu.pl>, Marek Kurnatowski <Marek.Kurnatowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | W-1 przedmiot geodezja |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | C-1 Umiejętność wykorzystania technik geodezyjnych w celu tyczenia tras komunikacyjnych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Tyczenie trasy odcinki proste | 2 |
T-L-2 | Projektowanie luku koszowego | 4 |
T-L-3 | Projektowanie łuku kolowego | 3 |
T-L-4 | Tyczenie łuku kolowego | 2 |
T-L-5 | Projektowanie krzywej przejściowej | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w ćwiczeniach | 15 |
A-L-2 | Samodzielna realizacja zadania | 32 |
A-L-3 | Konsultacje | 2 |
A-L-4 | Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń | 10 |
A-L-5 | Zaliczenie | 1 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/D/DUL10_W01 Zna zasady odczytu map geodezyjnych | B_1A_W02 | — | — | C-1 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/D/DUL10_U01 Potrafi czytać mapy geodezyjne | B_1A_U11 | — | — | C-1 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/D/DUL10_K01 Jest gotów do podjęcia odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne i zespołu | B_1A_K03 | — | — | C-1 | T-L-4, T-L-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/D/DUL10_W01 Zna zasady odczytu map geodezyjnych | 2,0 | |
3,0 | Student ma wiedzę czytania map geodezyjnych w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/D/DUL10_U01 Potrafi czytać mapy geodezyjne | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi czytać mapy geodezyjne w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/D/DUL10_K01 Jest gotów do podjęcia odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne i zespołu | 2,0 | |
3,0 | Student jest odpowiedzialny w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- W.Kosiński, Geodezja, SGGW, Warszawa, 2005
Literatura dodatkowa
- S.Przewłocki, Geodezja inżynieryjno - drogowa, PWN, Warszawa, 2009