Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S1)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa

Sylabus przedmiotu Miernictwo drogowe i kolejowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Miernictwo drogowe i kolejowe
Specjalność Drogi, Ulice i Lotniska
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Dorota Libront <Dorota.Libront@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bogusława Fiłoniuk <Boguslawa.Filoniuk@zut.edu.pl>, Marek Kurnatowski <Marek.Kurnatowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL8 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1W-1 przedmiot geodezja

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1C-1 Umiejętność wykorzystania technik geodezyjnych w celu tyczenia tras komunikacyjnych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Tyczenie trasy odcinki proste2
T-L-2Projektowanie luku koszowego4
T-L-3Projektowanie łuku kolowego3
T-L-4Tyczenie łuku kolowego2
T-L-5Projektowanie krzywej przejściowej4
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w ćwiczeniach15
A-L-2Samodzielna realizacja zadania32
A-L-3Konsultacje2
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń10
A-L-5Zaliczenie1
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/D/DUL10_W01
Zna zasady odczytu map geodezyjnych
B_1A_W02C-1T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/D/DUL10_U01
Potrafi czytać mapy geodezyjne
B_1A_U11C-1T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/D/DUL10_K01
Jest gotów do podjęcia odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne i zespołu
B_1A_K03C-1T-L-4, T-L-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/D/DUL10_W01
Zna zasady odczytu map geodezyjnych
2,0
3,0Student ma wiedzę czytania map geodezyjnych w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/D/DUL10_U01
Potrafi czytać mapy geodezyjne
2,0
3,0Student potrafi czytać mapy geodezyjne w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/D/DUL10_K01
Jest gotów do podjęcia odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne i zespołu
2,0
3,0Student jest odpowiedzialny w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. W.Kosiński, Geodezja, SGGW, Warszawa, 2005

Literatura dodatkowa

  1. S.Przewłocki, Geodezja inżynieryjno - drogowa, PWN, Warszawa, 2009

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Tyczenie trasy odcinki proste2
T-L-2Projektowanie luku koszowego4
T-L-3Projektowanie łuku kolowego3
T-L-4Tyczenie łuku kolowego2
T-L-5Projektowanie krzywej przejściowej4
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w ćwiczeniach15
A-L-2Samodzielna realizacja zadania32
A-L-3Konsultacje2
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń10
A-L-5Zaliczenie1
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/D/DUL10_W01Zna zasady odczytu map geodezyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W02Zna zasady geometrii wykreślnej oraz rysunku technicznego dotyczące zapisu i odczytu rysunków architektonicznych, budowlanych, map geodezyjnych, geologicznych z wykorzystaniem CAD
Cel przedmiotuC-1C-1 Umiejętność wykorzystania technik geodezyjnych w celu tyczenia tras komunikacyjnych
Treści programoweT-L-2Projektowanie luku koszowego
T-L-3Projektowanie łuku kolowego
T-L-4Tyczenie łuku kolowego
T-L-5Projektowanie krzywej przejściowej
T-L-1Tyczenie trasy odcinki proste
Metody nauczaniaM-1metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma wiedzę czytania map geodezyjnych w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/D/DUL10_U01Potrafi czytać mapy geodezyjne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U11Potrafi odczytać rysunki architektoniczne, budowlane oraz mapy geodezyjne i geologiczne. Potrafi sporządzić dokumentację graficzną w środowisku wybranych programów CAD
Cel przedmiotuC-1C-1 Umiejętność wykorzystania technik geodezyjnych w celu tyczenia tras komunikacyjnych
Treści programoweT-L-2Projektowanie luku koszowego
T-L-3Projektowanie łuku kolowego
T-L-4Tyczenie łuku kolowego
T-L-5Projektowanie krzywej przejściowej
T-L-1Tyczenie trasy odcinki proste
Metody nauczaniaM-1metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi czytać mapy geodezyjne w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/D/DUL10_K01Jest gotów do podjęcia odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne i zespołu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K03Jest gotów do przestrzegania i upowszechniania wzorów właściwego postępowania w środowisku pracy i poza nim
Cel przedmiotuC-1C-1 Umiejętność wykorzystania technik geodezyjnych w celu tyczenia tras komunikacyjnych
Treści programoweT-L-4Tyczenie łuku kolowego
T-L-1Tyczenie trasy odcinki proste
Metody nauczaniaM-1metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jest odpowiedzialny w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0