Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S2)
specjalność: Budownictwo Energooszczędne

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe04:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe04
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Geotechniki
Nauczyciel odpowiedzialny Zygmunt Meyer <Zygmunt.Meyer@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Krzysztof Żarkiewicz <Krzysztof.Zarkiewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD3 45 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań wstępnych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie umiejętności napisania pracy dyplomowej i przygotowania z niej prezentacji.
C-2Nabycie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, zachowania praw autorskich i etyki zawodowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Wiadomości wstępne, zasady pisania pracy dyplomowej, cel i zakres pracy dyplomowej, podział na rozdziały, obliczenia statyczne i wytrzymałościowe, rysunki. Omówienie Zarządzenia Rektora ZUT, oświadczenia, karta dyplomanta obowiązująca na WBiIŚ. Omówienie zasad edytorskich i struktury pracy dyplomowej. Zasady edytorskie i struktura pracy dyplomowej. Obrona pracy dyplomowej, sposób prezentacji pracy, egzamin dyplomowy i ocena z obrony pracy dyplomowej i ocena końcowa ze studiów.3
T-SD-2Wybranie metod laboratoryjnych, badawczych itd. związanych z rozwiązaniem problemu poruszanego w pracy dyplomowej. Wybrane zagadnienia badań terenowych oraz laboratoryjnych w celu określenia parametrów gruntowych potrzebnych do obliczeń geotechnicznych.3
T-SD-3Sposoby katalogowe porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej, dobór źródeł, sporządzenie przeglądu literatury w zakresie opracowanego tematu. Przygotowanie przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej.3
T-SD-4Przygotowanie i przedstawienie prezentacji w zakresie metod obliczeniowych potrzebnych w projektowaniu elementów z pracy dyplomowej.12
T-SD-5Prezentacja podstawowych części pracy dyplomowej. Po referacie, dyskusja nad przedstawionym projektem.18
T-SD-6Wykłady zamawiane na temat problematyki nowych metod obliczeniowych oraz technologii wykonania w budownictwie.6
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1Uczestnictwo w seminariach.45
A-SD-2Praca domowa studenta związana z przygotowaniem referatów10
A-SD-3Przygotowanie prezentacji związanych z pracą dyplomową.28
A-SD-4Konsultacje4
A-SD-5Zaliczenie.3
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacje części prac dyplomowych.
M-2Wykład multimedialny, prezentacje pracy dyplomowej. Panel dyskusyjny.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych prezentacji i referatów.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe na podstawie obecności i aktywności na zajęciach oraz ocen cząstkowych z prezentacji i referatów.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_A/04-2_W01
Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie, umie wykorzystywać i stosować źródła biograficzne.
B_2A_W05, B_2A_W06, B_2A_W02, B_2A_W13, B_2A_W15C-1, C-2T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-6M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_A/04-2_U01
Potrafi zaprojektować proste obiekty budowlane oraz poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do projektowania i wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych.
B_2A_U11, B_2A_U27, B_2A_U01, B_2A_U03, B_2A_U04, B_2A_U05C-1, C-2T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_A/04-2_K01
Student jest gotów do prezentowania pracy na forum publicznym i obrony podjętych decyzji w sposób profesjonalny.
B_2A_K01, B_2A_K07, B_2A_K06C-1, C-2T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_A/04-2_W01
Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie, umie wykorzystywać i stosować źródła biograficzne.
2,0
3,0Student zna podstawowe normy techniczne, słabo umie je wykorzystywać samodzielnie, umie zrobić podstawowy spis literatury do zadanego problemu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_A/04-2_U01
Potrafi zaprojektować proste obiekty budowlane oraz poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do projektowania i wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych.
2,0
3,0Student słabo dobiera narzędzia analityczne i numeryczne do rozwiązywania problemu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_A/04-2_K01
Student jest gotów do prezentowania pracy na forum publicznym i obrony podjętych decyzji w sposób profesjonalny.
2,0
3,0Student słabo radzi sobie z prezentacją pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Szablon pracy dyplomowej z wydziałowej strony internetowej, 2018, https://wbiis.zut.edu.pl/strona-dla-studentow/dyplomy.html

Literatura dodatkowa

  1. Meyer Z., Obliczenia inżynierskie osiadania fundamentów, ZAPOL, Szczecin, 2012
  2. Wasylczyk P., Prezentacje naukowe – Praktyczny poradnik dla studentów, doktorantów i nie tylko, PWN, Warszawa, 2017
  3. Zięba A., Analiza danych w naukach ścisłych i technice, PWN, Warszawa, 2014

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Wiadomości wstępne, zasady pisania pracy dyplomowej, cel i zakres pracy dyplomowej, podział na rozdziały, obliczenia statyczne i wytrzymałościowe, rysunki. Omówienie Zarządzenia Rektora ZUT, oświadczenia, karta dyplomanta obowiązująca na WBiIŚ. Omówienie zasad edytorskich i struktury pracy dyplomowej. Zasady edytorskie i struktura pracy dyplomowej. Obrona pracy dyplomowej, sposób prezentacji pracy, egzamin dyplomowy i ocena z obrony pracy dyplomowej i ocena końcowa ze studiów.3
T-SD-2Wybranie metod laboratoryjnych, badawczych itd. związanych z rozwiązaniem problemu poruszanego w pracy dyplomowej. Wybrane zagadnienia badań terenowych oraz laboratoryjnych w celu określenia parametrów gruntowych potrzebnych do obliczeń geotechnicznych.3
T-SD-3Sposoby katalogowe porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej, dobór źródeł, sporządzenie przeglądu literatury w zakresie opracowanego tematu. Przygotowanie przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej.3
T-SD-4Przygotowanie i przedstawienie prezentacji w zakresie metod obliczeniowych potrzebnych w projektowaniu elementów z pracy dyplomowej.12
T-SD-5Prezentacja podstawowych części pracy dyplomowej. Po referacie, dyskusja nad przedstawionym projektem.18
T-SD-6Wykłady zamawiane na temat problematyki nowych metod obliczeniowych oraz technologii wykonania w budownictwie.6
45

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1Uczestnictwo w seminariach.45
A-SD-2Praca domowa studenta związana z przygotowaniem referatów10
A-SD-3Przygotowanie prezentacji związanych z pracą dyplomową.28
A-SD-4Konsultacje4
A-SD-5Zaliczenie.3
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_A/04-2_W01Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie, umie wykorzystywać i stosować źródła biograficzne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W05Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu wybranych zagadnień związanych z budownictwem
B_2A_W06Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia przyporządkowane do kierunku budownictwo
B_2A_W02Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę ogólną w zakresie budownictwa. Zna specjalistyczną terminologię w języku obcym, zgodną ze studiowanym kierunkiem
B_2A_W13Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę ogólną o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w budownictwie. Zna i rozumie podstawowe zasady tworzenia i rozwoju indywidualnej przedsiębiorczości w zakresie budownictwa
B_2A_W15Zna i rozumie zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej oraz prawa autorskiego
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności napisania pracy dyplomowej i przygotowania z niej prezentacji.
C-2Nabycie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, zachowania praw autorskich i etyki zawodowej.
Treści programoweT-SD-1Wiadomości wstępne, zasady pisania pracy dyplomowej, cel i zakres pracy dyplomowej, podział na rozdziały, obliczenia statyczne i wytrzymałościowe, rysunki. Omówienie Zarządzenia Rektora ZUT, oświadczenia, karta dyplomanta obowiązująca na WBiIŚ. Omówienie zasad edytorskich i struktury pracy dyplomowej. Zasady edytorskie i struktura pracy dyplomowej. Obrona pracy dyplomowej, sposób prezentacji pracy, egzamin dyplomowy i ocena z obrony pracy dyplomowej i ocena końcowa ze studiów.
T-SD-2Wybranie metod laboratoryjnych, badawczych itd. związanych z rozwiązaniem problemu poruszanego w pracy dyplomowej. Wybrane zagadnienia badań terenowych oraz laboratoryjnych w celu określenia parametrów gruntowych potrzebnych do obliczeń geotechnicznych.
T-SD-3Sposoby katalogowe porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej, dobór źródeł, sporządzenie przeglądu literatury w zakresie opracowanego tematu. Przygotowanie przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej.
T-SD-4Przygotowanie i przedstawienie prezentacji w zakresie metod obliczeniowych potrzebnych w projektowaniu elementów z pracy dyplomowej.
T-SD-5Prezentacja podstawowych części pracy dyplomowej. Po referacie, dyskusja nad przedstawionym projektem.
T-SD-6Wykłady zamawiane na temat problematyki nowych metod obliczeniowych oraz technologii wykonania w budownictwie.
Metody nauczaniaM-1Prezentacje części prac dyplomowych.
M-2Wykład multimedialny, prezentacje pracy dyplomowej. Panel dyskusyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych prezentacji i referatów.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe na podstawie obecności i aktywności na zajęciach oraz ocen cząstkowych z prezentacji i referatów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe normy techniczne, słabo umie je wykorzystywać samodzielnie, umie zrobić podstawowy spis literatury do zadanego problemu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_A/04-2_U01Potrafi zaprojektować proste obiekty budowlane oraz poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do projektowania i wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U11Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, powiązanych z budownictwem oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
B_2A_U27Potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie
B_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
B_2A_U03Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
B_2A_U04Potrafi przygotować oraz przedstawić w języku polskim i obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku. Potrafi nawiązać kontakt ze słuchaczami
B_2A_U05Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności napisania pracy dyplomowej i przygotowania z niej prezentacji.
C-2Nabycie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, zachowania praw autorskich i etyki zawodowej.
Treści programoweT-SD-1Wiadomości wstępne, zasady pisania pracy dyplomowej, cel i zakres pracy dyplomowej, podział na rozdziały, obliczenia statyczne i wytrzymałościowe, rysunki. Omówienie Zarządzenia Rektora ZUT, oświadczenia, karta dyplomanta obowiązująca na WBiIŚ. Omówienie zasad edytorskich i struktury pracy dyplomowej. Zasady edytorskie i struktura pracy dyplomowej. Obrona pracy dyplomowej, sposób prezentacji pracy, egzamin dyplomowy i ocena z obrony pracy dyplomowej i ocena końcowa ze studiów.
T-SD-2Wybranie metod laboratoryjnych, badawczych itd. związanych z rozwiązaniem problemu poruszanego w pracy dyplomowej. Wybrane zagadnienia badań terenowych oraz laboratoryjnych w celu określenia parametrów gruntowych potrzebnych do obliczeń geotechnicznych.
T-SD-3Sposoby katalogowe porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej, dobór źródeł, sporządzenie przeglądu literatury w zakresie opracowanego tematu. Przygotowanie przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej.
T-SD-4Przygotowanie i przedstawienie prezentacji w zakresie metod obliczeniowych potrzebnych w projektowaniu elementów z pracy dyplomowej.
T-SD-5Prezentacja podstawowych części pracy dyplomowej. Po referacie, dyskusja nad przedstawionym projektem.
Metody nauczaniaM-1Prezentacje części prac dyplomowych.
M-2Wykład multimedialny, prezentacje pracy dyplomowej. Panel dyskusyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych prezentacji i referatów.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe na podstawie obecności i aktywności na zajęciach oraz ocen cząstkowych z prezentacji i referatów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student słabo dobiera narzędzia analityczne i numeryczne do rozwiązywania problemu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_A/04-2_K01Student jest gotów do prezentowania pracy na forum publicznym i obrony podjętych decyzji w sposób profesjonalny.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K01Jest gotów do samodzielnego integrowania nabytej wiedzy oraz podejmowania w zorganizowany sposób nowych i kompleksowych działań służących realizacji podjętego zadania inżynierskiego, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji
B_2A_K07Jest gotów do identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu, ma świadomość postępowania zgodnie z zasadami etyki
B_2A_K06Jest gotów do podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w budownictwie
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności napisania pracy dyplomowej i przygotowania z niej prezentacji.
C-2Nabycie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, zachowania praw autorskich i etyki zawodowej.
Treści programoweT-SD-1Wiadomości wstępne, zasady pisania pracy dyplomowej, cel i zakres pracy dyplomowej, podział na rozdziały, obliczenia statyczne i wytrzymałościowe, rysunki. Omówienie Zarządzenia Rektora ZUT, oświadczenia, karta dyplomanta obowiązująca na WBiIŚ. Omówienie zasad edytorskich i struktury pracy dyplomowej. Zasady edytorskie i struktura pracy dyplomowej. Obrona pracy dyplomowej, sposób prezentacji pracy, egzamin dyplomowy i ocena z obrony pracy dyplomowej i ocena końcowa ze studiów.
T-SD-2Wybranie metod laboratoryjnych, badawczych itd. związanych z rozwiązaniem problemu poruszanego w pracy dyplomowej. Wybrane zagadnienia badań terenowych oraz laboratoryjnych w celu określenia parametrów gruntowych potrzebnych do obliczeń geotechnicznych.
T-SD-3Sposoby katalogowe porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej, dobór źródeł, sporządzenie przeglądu literatury w zakresie opracowanego tematu. Przygotowanie przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej.
T-SD-4Przygotowanie i przedstawienie prezentacji w zakresie metod obliczeniowych potrzebnych w projektowaniu elementów z pracy dyplomowej.
T-SD-5Prezentacja podstawowych części pracy dyplomowej. Po referacie, dyskusja nad przedstawionym projektem.
Metody nauczaniaM-1Prezentacje części prac dyplomowych.
M-2Wykład multimedialny, prezentacje pracy dyplomowej. Panel dyskusyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych prezentacji i referatów.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe na podstawie obecności i aktywności na zajęciach oraz ocen cząstkowych z prezentacji i referatów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student słabo radzi sobie z prezentacją pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0