Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S2)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe01:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe01
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Dorota Libront <Dorota.Libront@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Ryszard Ewertowski <Ryszard.Ewertowski@zut.edu.pl>, Jacek Kurnatowski <Jacek.Kurnatowski@zut.edu.pl>, Dorota Libront <Dorota.Libront@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD3 45 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań wstępnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentowania swoich osiągnięć

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej. Układ pracy dyplomowej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania.9
T-SD-2Prezentacje poszczególnych tematów prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy15
T-SD-3Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych oraz wniosków z prac studialnych uzyskanych w trakcie przygotowania prac dyplomowych - dyskusja15
T-SD-4Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej - materiały pomocnicze, formy prezentacji, formułowanie wniosków6
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1Uczestnictwo w zajęciach seminaryjnych45
A-SD-2Analiza literatury w zakresie danej pracy dyplomowej16
A-SD-3Samodzielna praca studenta związana z przygotowaniem referatu i materiałów do dyskusji.15
A-SD-4Przygotowanie prezentacji7
A-SD-5Udział w konsultacjach4
A-SD-6Zaliczenie3
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe (wykład problemowy)
M-2Metody aktywizujące (seminarium, dyskusja)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena referatu i dyskusji merytorycznej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_A/04-1_W01
Student zna kluczowe zagadnienia z zakresu budownictwa. Zna standardy i normy techniczne w budownictwie. Rozumie zasady ochrony własnosci przemysłowej oraz zachowania praw autorskich.
B_2A_W05, B_2A_W06, B_2A_W02, B_2A_W13, B_2A_W15C-1T-SD-3, T-SD-2, T-SD-4, T-SD-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_A/04-1_U01
Student potrafi przygotować oraz przedstawić zagadnienie budowlane oraz poprawnie wybrać specjalistyczne narzędzia do projektowania i wykonawstwa konstrukcji oraz obiektów budowlanych. Potrafi pozyskiwać dane bibliograficzne, wyciągać wnioski oraz formułować profesjonalne opinie.
B_2A_U11, B_2A_U27, B_2A_U01, B_2A_U03, B_2A_U04, B_2A_U05C-1T-SD-3, T-SD-2, T-SD-4, T-SD-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_A/04-1_K01
Student jest gotów do podnoszenia kompetecnji zawodowych, a także do prezentowania problemu na forum publicznym oraz obrony podjętych decyzji w sposób profesjonalny.
B_2A_K01, B_2A_K07, B_2A_K06C-1T-SD-3, T-SD-2, T-SD-4, T-SD-1M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_A/04-1_W01
Student zna kluczowe zagadnienia z zakresu budownictwa. Zna standardy i normy techniczne w budownictwie. Rozumie zasady ochrony własnosci przemysłowej oraz zachowania praw autorskich.
2,0
3,0posiada wiedzę zwiazaną z podstawowymi zagadnieniami budownictwa
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_A/04-1_U01
Student potrafi przygotować oraz przedstawić zagadnienie budowlane oraz poprawnie wybrać specjalistyczne narzędzia do projektowania i wykonawstwa konstrukcji oraz obiektów budowlanych. Potrafi pozyskiwać dane bibliograficzne, wyciągać wnioski oraz formułować profesjonalne opinie.
2,0
3,0posiada umiejętności samodzielnego przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_A/04-1_K01
Student jest gotów do podnoszenia kompetecnji zawodowych, a także do prezentowania problemu na forum publicznym oraz obrony podjętych decyzji w sposób profesjonalny.
2,0
3,0rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków, 2016
  2. Szablon pracy dyplomowej z wydziałowej strony internetowej, https://wbiis.zut.edu.pl/strona-dla-studentow/dyplomy.html

Literatura dodatkowa

  1. Jacek Kurnatowski, Rozmowy o problemach gospodarki wodnej - rozmowa z prof. Jackiem Kurnatowskim, SIGMA NOT, 2019, 8, Gospodarka wodna

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej. Układ pracy dyplomowej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania.9
T-SD-2Prezentacje poszczególnych tematów prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy15
T-SD-3Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych oraz wniosków z prac studialnych uzyskanych w trakcie przygotowania prac dyplomowych - dyskusja15
T-SD-4Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej - materiały pomocnicze, formy prezentacji, formułowanie wniosków6
45

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1Uczestnictwo w zajęciach seminaryjnych45
A-SD-2Analiza literatury w zakresie danej pracy dyplomowej16
A-SD-3Samodzielna praca studenta związana z przygotowaniem referatu i materiałów do dyskusji.15
A-SD-4Przygotowanie prezentacji7
A-SD-5Udział w konsultacjach4
A-SD-6Zaliczenie3
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_A/04-1_W01Student zna kluczowe zagadnienia z zakresu budownictwa. Zna standardy i normy techniczne w budownictwie. Rozumie zasady ochrony własnosci przemysłowej oraz zachowania praw autorskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W05Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu wybranych zagadnień związanych z budownictwem
B_2A_W06Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia przyporządkowane do kierunku budownictwo
B_2A_W02Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę ogólną w zakresie budownictwa. Zna specjalistyczną terminologię w języku obcym, zgodną ze studiowanym kierunkiem
B_2A_W13Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę ogólną o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w budownictwie. Zna i rozumie podstawowe zasady tworzenia i rozwoju indywidualnej przedsiębiorczości w zakresie budownictwa
B_2A_W15Zna i rozumie zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej oraz prawa autorskiego
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentowania swoich osiągnięć
Treści programoweT-SD-3Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych oraz wniosków z prac studialnych uzyskanych w trakcie przygotowania prac dyplomowych - dyskusja
T-SD-2Prezentacje poszczególnych tematów prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy
T-SD-4Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej - materiały pomocnicze, formy prezentacji, formułowanie wniosków
T-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej. Układ pracy dyplomowej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe (wykład problemowy)
M-2Metody aktywizujące (seminarium, dyskusja)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena referatu i dyskusji merytorycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0posiada wiedzę zwiazaną z podstawowymi zagadnieniami budownictwa
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_A/04-1_U01Student potrafi przygotować oraz przedstawić zagadnienie budowlane oraz poprawnie wybrać specjalistyczne narzędzia do projektowania i wykonawstwa konstrukcji oraz obiektów budowlanych. Potrafi pozyskiwać dane bibliograficzne, wyciągać wnioski oraz formułować profesjonalne opinie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U11Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, powiązanych z budownictwem oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
B_2A_U27Potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie
B_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
B_2A_U03Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
B_2A_U04Potrafi przygotować oraz przedstawić w języku polskim i obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku. Potrafi nawiązać kontakt ze słuchaczami
B_2A_U05Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentowania swoich osiągnięć
Treści programoweT-SD-3Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych oraz wniosków z prac studialnych uzyskanych w trakcie przygotowania prac dyplomowych - dyskusja
T-SD-2Prezentacje poszczególnych tematów prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy
T-SD-4Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej - materiały pomocnicze, formy prezentacji, formułowanie wniosków
T-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej. Układ pracy dyplomowej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe (wykład problemowy)
M-2Metody aktywizujące (seminarium, dyskusja)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena referatu i dyskusji merytorycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0posiada umiejętności samodzielnego przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_A/04-1_K01Student jest gotów do podnoszenia kompetecnji zawodowych, a także do prezentowania problemu na forum publicznym oraz obrony podjętych decyzji w sposób profesjonalny.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K01Jest gotów do samodzielnego integrowania nabytej wiedzy oraz podejmowania w zorganizowany sposób nowych i kompleksowych działań służących realizacji podjętego zadania inżynierskiego, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji
B_2A_K07Jest gotów do identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu, ma świadomość postępowania zgodnie z zasadami etyki
B_2A_K06Jest gotów do podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w budownictwie
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentowania swoich osiągnięć
Treści programoweT-SD-3Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych oraz wniosków z prac studialnych uzyskanych w trakcie przygotowania prac dyplomowych - dyskusja
T-SD-2Prezentacje poszczególnych tematów prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy
T-SD-4Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej - materiały pomocnicze, formy prezentacji, formułowanie wniosków
T-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej. Układ pracy dyplomowej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe (wykład problemowy)
M-2Metody aktywizujące (seminarium, dyskusja)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena referatu i dyskusji merytorycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
3,5
4,0
4,5
5,0